تبیان، دستیار زندگی
جاده رضوانشهر به تالش... درست 17 کیلومتر مانده تا مقصد که تونل تاریک و سبز جنگلی رو به رویتان می نشیند و جاده ای که تا اینجا از سرسبزی چیزی کم نداشت، یک تابلوی جدید برایتان رو می کند. تابلویی که در آن دنباله جاده در تونل تاریک درختان بلند محو می شود و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینجا بهشت نیست!

گیسوم

جاده رضوانشهر به تالش... درست 17 کیلومتر مانده تا مقصد که تونل تاریک و سبز جنگلی رو به رویتان می نشیند و جاده ای که تا اینجا از سرسبزی چیزی کم نداشت، یک تابلوی جدید برایتان رو می کند. تابلویی که در آن دنباله جاده در تونل تاریک درختان بلند محو می شود و چتری از برگ های سبز روی سر مسافران سایه می اندازد. اشتباه نکنید! اینجا بهشت نیست؛ بلکه تنها گوشه ای از جنگل گیسوم است که در 14کیلومتری رضوانشهر، زیباییش را به رخ شما می کشد؛ با منظره ای بکر و نسیمی خنک که از کوهستان های تالش سرازیر می شوند و جاده را حال و هوای دیگری می دهند. با این حساب بی ربط نیست اگر بگوییم گیسوم جایی است که طبیعت قلموی جادویی اش را به کار گرفته تا جنگل و دریا و کوه به هم برسند و شگفتی خلق شود!

17 کیلومتر مانده تا تالش که تونل تاریک و سبز جنگلی رو به رویتان می نشیند

و جاده ای که تا اینجا از سرسبزی چیزی کم نداشت، یک تابلوی جدید برایتان

رو می کند. تابلویی که در آن دنباله جاده در تونل تاریک درختان بلند محو می شود و چتری از برگ های سبز روی سر مسافران سایه می اندازد

گیسوم

گیسوم سال هاست که از مرزهای جغرافیایی گردشگران ایرانی فراتر رفته و به قطبی بین المللی در گردشگری کشور تبدیل شده است. آن هم بعد از گذشت حدود 15 سال که از ایجاد این منطقه توریستی و گردشگری گیسوم با سرمایه گذاری شهرداری تالش می گذرد.

حالا کمتر گردشگری است که به گیلان بیاید و سری به جنگل گیسوم نزند و سراغی از سواحل زیبا و بکر و دیدنی این منطقه نگیرد. به خصوص که در سال های اخیر امکانات اقامتی این منطقه آن قدر زیاد شده است که کمتر گردشگری در سفر به گیسوم با مشکلات اقامتی یا تفریحی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که گردشگر پذیری گیسوم، روی مناطق اطراف هم تاثیر گذاشته و گردشگری در روستای گتگسر را که در نزدیکی گیسوم قرار دارد رونق داده است. آنقدر که عده زیادی از اهالی روستا به خاطر حضور بیش از حد مسافران خانه های خود را تبدیل به سوییت های مهمان پذیر کرده اند!

گردشگر پذیری گیسوم، روی مناطق اطراف هم تاثیر گذاشته و گردشگری در روستای گتگسر را آنقدر رونق داده که عده زیادی از اهالی روستا به خاطر حضور بیش از حد مسافران خانه های خود را تبدیل به سوییت های مهمان پذیر کرده اند!
گیسوم

پارك جنگلی گیسوم با مساحتی حدود ۸۰ هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می کند. آنقدر که بیشتر مسافران حتی به قدر یک استراحت کوتاه هم شده سری به این پارک می زنند تا در آرامش و سکوت آن خستگی جاده را به در کنند. جایی که کوه و جنگل و دریا در فاصله چند ده متری هم قرار گرفته اند و جز سبزی درختان و آبی دریا و آسمان رنگ دیگری به چشم نمی خورد. دریای گیسوم هم با ساحل شنی و طرح های ویژه شنا در شش ماهه اول سال پذیرای گردشگرانی است که می خواهند تنی به آب بزنند و تلافی گرمای تابستان را در کنند.


گروه گردشگری تبیان- آرزو رستم زاد