تبیان، دستیار زندگی
سال‌‏هاست توریسم و ورزش به طور محسوس و غیر محسوس با هم در ارتباط هستند توسعه توریسم ورزشی می‌‏تواند نقش موثری را در رسیدن به اهداف 20 ساله مبنی بر جذب گردشگر ایفا كند. به گزارش ایلنا, امیررضا خادم, نماینده مجلس، در مراسم امض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابطه توریسم با ورزش

سال‌‏هاست توریسم و ورزش به طور محسوس و غیر محسوس با هم در ارتباط هستند


توسعه توریسم ورزشی می‌‏تواند نقش موثری را در رسیدن به اهداف 20 ساله مبنی بر جذب گردشگر ایفا كند.

به گزارش ایلنا, امیررضا خادم, نماینده مجلس، در مراسم امضای سند همكاری كمیته ملی المپیك و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه توسعه صنعت گردشگری، گفت: سال‌‏ها است كه توریسم و ورزش به طور محسوس و غیر محسوس با هم در ارتباط هستند.

وی، در ادامه افزود: هر كدام از گروه‌‏های ورزشی كشورهای خارجی كه به منظور انجام مسابقات ورزشی به ایران وارد شده‌‏اند به طور ناخواسته مبلغ داشته‌‏های فرهنگی و تاریخی ما به سایر جهانیان بودند.

وی، تصریح‌‏كرد: در صورتی كه برنامه‌‏های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و كمیته ملی المپیك در راستای توسعه توریسم ورزشی تحلیل شده و همراه با سیاست‌‏گذاری‌‏های مناسب باشد، فكر می‌‏كنم در آینده نزدیك شاهد تحولات شگرفی در رابطه با حضور گردشگری داخلی و خارجی خواهیم بود.

خادم، گفت: با توجه به این كه امروزه صنعت گردشگری به عنوان یكی از بزرگ‌‏ترین صنعت‌‏های دنیا مطرح است و براساس پیش‌‏بینی‌‏های صورت گرفته تا سال 2010 میلادی تبادلات اقتصادی صورت گرفته از طریق صنعت گردشگری بیشترین رقم را خواهد داشت قطعاً كمیته ملی المپیك می‌‏تواند در توسعه این صنعت در كشور نقش به سزایی را ایفا كند.

عضو هیات رییسه فراكسیون ورزش و مجلس هفتم, گفت: با توجه به اهداف چشم‌‏انداز 20 ساله كه باید 2 درصد سهم گردشگران دنیا به ایران اختصاص یابد, گسترش توریسم ورزشی می‌‏تواند در رسیدن به این هدف بسیار موثر باشد.

 انتقاد خادم از سفر تیم ملی به انگلیس