تبیان، دستیار زندگی
در این تهاجم، یگان هایی از دشمن از جمله سه تیپ منهدم می شوند و تلفات و خساراتی بر آن ها وارد می آید. با فشار قوای اسلام، مواضع رزمندگان از دید و تیررس خارج و سد و شهر دوکان نیز تحت کنترل آن ها در می آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملیات بیت المقدس 6

عملیات بیت المقدس6 در تاریخ 27/2/67 با رمز مبارک «یا امیرالمومنین(ع)» در منطقه عمومی سلیمانیه عراق برای پاسخ به شرارت های دشمن در خلیج فارس و روستاهای مرزی کشور و با هدف خارج کردن نیروهای خودی از تیررس دشمن و اشرار بر سّد دوکان به مرحله ی اجرا گذاشته می شود.

دفاع مقدس

رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران با حمله به مقر دشمن در عمق خاک عراق، موفق می شوند ارتفاعات اسوس، شیخ محمد و ارتفاعات مهم 2266 و 2100 را آزاد سازند. در این تهاجم، یگان هایی از دشمن از جمله سه تیپ منهدم می شوند و تلفات و خساراتی بر آن ها وارد می آید. با فشار قوای اسلام، مواضع رزمندگان از دید و تیررس خارج و سد و شهر دوکان نیز تحت کنترل آن ها در می آید.

در مرحله اول این عملیات بیش از 1300 تن کشته و زخمی شده و بیش از 320تن اسیر می شوند.

مرحله دوم عملیات بیت المقدس 6

مرحله دوم این عملیات در تاریخ 28/2/67 در منطقه عمومی ماووت از استان سلیمانیه آغاز می شود و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حالی که دشمن از تحرکات آن ها آگاه است، مواضع آن ها را مورد هجوم قرار می دهند و تعداد دیگری را کشته و زخمی و عده ای را از جمله سرهنگ دوم صلاح احمد حسن، فرمانده گردان دوم از تیپ 448 و چند افسر بلند پایه را به اسارت در می آورند.

دفاع مقدس

با انجام این مرحله، اهداف عملیات به طور کامل حاصل می شود  وتلاش دشمن برای باز پس گیری مواضع از دست داده بی نتیجه می ماند. دشمن در اوج استیصال به سلاح شیمیایی متوسل می شود که با عکس العمل پدافند شیمیایی خنثی می شود و رزمندگان اسلام به تثبیت مواضع جدید می پردازند.

نتایج عملیات :

یگانهای منهدم شده دشمن:

30 تا 70 در صد از تیپهای 448 و 606 از لشکر 4 پیاده

تیپ 76 از لشکر 4 پیاده

تعداد کشته و زخمی دشمن:

بیش از 2000 نفر

تعداد اسرا:

400 نفر


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی