تبیان، دستیار زندگی
مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی همواره بر 4 محور اساسی نظام، انقلاب، امام و رهبری محکم ایستادگی می کردند و هرگز در این راه با کسی یا گروه و حزبی معامله نکردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشی سیاسی آیةالله العظمی فاضل لنکرانی؟
حسینی بوشهری

مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی همواره بر 4 محور اساسی نظام، انقلاب، امام و رهبری محکم ایستادگی می کردند و هرگز در این راه با کسی یا گروه و حزبی معامله نکردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم سومین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی که شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت برجسته این فقیه فقید، اظهارداشت: ایشان شخصیتی بانفوذ و تاثیرگذار،فقیهی مجاهد،مرجعی بزرگ و استادی والا مقام و الگوی رفتاری و اخلاقی برای آحاد جامعه بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: تدریس ایشان به دلیل بیان زیبا و تسلط بر مفاهیم و مبانی فقه و اصول زبان زد بود؛ به گونه ای که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بارها فرموده بودند« قدر این مجتهد جوان را بدانید».

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: ایشان در بعد مبارزاتی فوق العاده و همواره در خط امام و رهبری بودند و معظم له بارها فرموده بودند« هرگز لحظه ای نسبت به امام و رهبری در خود تردیدی ندیدم».

وی خاطرنشان ساخت: این مرجع فقیداز اولین کسانی بودند که مرجعیت امام راحل را امضا کردند و تبعیت از ایشان را لازم می دانستند.

امام جمعه قم گفت: مراجع تقلید و فقهای بزرگ پناهگاه مردم هستند و جامعه اسلامی در پناه آنها مسیر هدایت و پیشرفت را طی می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه دربخش دیگر سخنان خود به سه عنصرکلیدی برای هدایت انسان به سوی مسیر الهی اشاره کرده و گفت: عقل اولین عامل هدایت است که خداوند آن را محور امر و نهی و ثواب و عقاب قرار داده و برای عقل پاداش و عقاب مطرح کرده واز جایگاه بالایی برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: انبیاء و اوصیای الهی یکی دیگر از عوامل مهم هدایت انسان ها هستند که اگر این پیامبران بیرونی نباشند، انسان نمی تواند با اتکا به پیامبر درونی خود، یعنی؛ عقل راه هدایت و مسیر الهی را بپیماید.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: عامل سوم در هدایت انسان ها نقش بی بدیل عالمان دین است؛ چون علما در تاریکی ظلم و جهل، همچون ستارگان می درخشند و مسیر الهی را نشان می دهند.

امام جمعه قم اضافه کرد گرامی ترین بندگان نزد خدا بعداز انبیاء الهی، علمای دین هستند که زیارت آنها از 70 طواف خانه کعبه ارزنده تر است.

خاطرنشان می شود در این مراسم، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه، مدیر حوزه های علمیه، نماینده آیت الله العظمی سیستانی، رییس دیوان عالی کشور، وزیر آموزش و پرورش،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، شخصیت های لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.