تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه قم گفت: طلاب به جای فکر کردن به بازار کار، باید با تمرکز بر دورس، قدر فرصت‌های موجود را دانسته و درصدد ارتقای سطح علمی خود باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب قدر فرصت‌ها را بدانند
آیت الله حسنی بوشهری

امام جمعه قم گفت: طلاب به جای فکر کردن به بازار کار، باید با تمرکز بر دورس، قدر فرصت‌های موجود را دانسته و درصدد ارتقای سطح علمی خود باشند.

به گزارش‌مرکز خبر حوزه آیت‌الله حسینی‌بوشهری در مراسم افتتاح ساختمان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این مطلب که پایه و اساس زندگی انسان‌ها به ایمان استوار است، اظهار داشت: فکر و اندیشه به انسان ارزش می‌بخشد و آنچه علم را استوار می‌کند، ایمان است.

عضو خبرگان رهبری ضمن تاکید بر افزایش ایمان در بین مردم، به برخی از دغدغه‌های  جامعه از جمله عفاف وحجاب اشاره کرد و گفت: اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) نسخه شفا بخش جامعه هستند و اگر مردم تابع اوامر و رهنمودهای آنان باشند، شاهد برخی مشکلات در جوامع نخواهیم بود.

امام جمعه قم در ادامه، حضرت فاطمه‌زهرا‌(علیها‌السلام) را بهترین الگو برای زنان جامعه برشمرد و اذعان داشت: بانوان اگر به رهنمود‌های حضرت زهرا‌(علیها السلام) عمل کنند و حریم‌ها را حفظ نمایند، ناهنجاری‌ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: امروز اولین رسالت طلاب شناخت جایگاه و منزلت خویش در حوزه و توجه به رسالت اصلی طلبگی می‌باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: طلاب علاوه بر اهتمام به دروس، باید قدردان زحمات اساتید خود باشند و حرمت‌ها را حفظ نمایند.

وی در ادامه، ضمن دعوت از طلاب جهت بهره برداری هر چه بیشتر فرصت‌های موجود از آنان خواست تا با جدیت دروس خود را ادامه داده و سطح علمی حوزه را ارتقاء بخشند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد شنیده شده است که طلاب بجای تمرکز در دروس، به بازار کار فکر می‌کنند؛ در حالی که آنها باید قدر فرصت‌های موجود را دانسته و در صدد ارتقاء سطح آگاهی خود و سطح علمی حوزه باشند.

خاطر نشان می‌شود، ساختمان جدید مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که با حضور مدیران حوزوی و نمایندگان این مجمع افتتاح گردید، در قم، خیابان فاطمی(دورشهر)، کوچه 14، پلاک 140 واقع شده است.