تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری در آیین رونمایی از کتاب «گوشه چشمی به ایران» گفت: معرفی ایران، میراث فرهنگی و تاریخی از جمله دارایی‌های ارزشمند در آوردگاه‌های فرهنگی و نمایشگاهی است. کتاب «گوشه چشمی به ایران» نخستین پدیده مکتوب و مصور ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«گوشه چشمي به ايران»
گوشه چشمی به ایران»

مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در آيين رونمايي از کتاب «گوشه چشمي به ايران» گفت: معرفي ايران، ميراث فرهنگي و تاريخي از جمله دارايي‌هاي ارزشمند در آوردگاه‌هاي فرهنگي و نمايشگاهي است. کتاب «گوشه چشمي به ايران» نخستين پديده مکتوب و مصور به زبان انگليسي در حوزه نشر گردشگري است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمدحسين برزين مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در آيين رونمايي از کتاب «گوشه چشمي به ايران» كه صبح روز سه‌شنبه (21 ارديبهشت) در شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد، گفت: نخستين كتاب جامع گردشگري به زبان انگليسي پس از چند سال مطالعه، پژوهش، تحليل محتوا و بازار سنجي گردشگري ايران در نمايشگاه‌هاي معتبر جهان به همت سازمان ميراث فرهنگي منتشر شد.

وي افزود: معرفي ايران و واکاوي سرمايه‌هاي گرانقدر ميراث فرهنگي، تاريخي و طبيعي آن و تجلي چشم‌انداز اين دارايي‌هاي ارزشمند در آوردگاه‌هاي فرهنگي و نمايشگاهي، يکي از مقدس‌ترين و با ارزش‌ترين وظايفي است که به آن اشتغال داشته و از منظر قلبي و اعتقادي اين امر را ذکري بزرگ مي‌دانيم، چرا که معرفي ايران در برهه کنوني آن‌هم در طلايي‌ترين دوره تاريخ معاصر يک دغدغه ملي به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به رونمايي از کتاب گوشه چشمي به ايران، اين کتاب را يک اثر بي بديل فرهنگي و گردشگري ذکر کرد که با نگاه عميق به معرفي ايران براي گردشگران خارجي، خلق شده و از هم اکنون در معرکه بازارهاي جهاني، با شکوه و عظمت تمام، رخ مي نماياند.

برزين گفت: اين اثر که در نوع خود نخستين پديده مکتوب و مصور به زبان انگليسي در حوزه نشر به شمار مي‌رود، حاصل 4 سال مطالعه، پژوهش، تحليل محتوا و بازارسنجي گردشگري ايران در نمايشگاه‌هاي معتبر گردشگري جهان است که خلا آن همواره در عرصه گردشگري و بازاريابي احساس مي‌شد.

وي با اشاره به حمايت‌هاي رييس جمهور، مشاور عالي و رييس دفتر رييس جمهور و، رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در تدوين کتاب A GLIMPSE OF IRAN تصريح کرد: اين اثر ارزشمند را به ملت بزرگ، نجيب و فهيم ايران هديه مي‌کنيم.

وي ضمن تشريح ويژگي‌هاي کتاب گوشه چشمي به ايران گفت: در اين کتاب معرفي ايران در دو بخش کلي گنجانده شده است. ابتدا با ديدگاهي جامع جاذبه‌ها وظرفيت‌ها و توانايي‌هاي گردشگري کشورمان در مباحثي همچون طبيعت، تنوع فرهنگي، تاريخ، ميراث جهاني، مذاهب، هنر ايراني، زبان وادبيات، صنايع دستي، مشاهير ايراني، مناطق آزاد، روستاهاي شگفت‌انگيز، توريسم سلامت و يادمان‌هاي دفاع مقدس پرداخته شده است.

مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري خاطرنشان كرد: در اين كتاب نفيس به غذاهاي ايراني، سوغات، موزه‌ها وايران امروز (زندگي شهري، اقتصاد، انرژي، صنعت، حمل ونقل، کشاورزي، ورزش) تشريح شده و سپس به معرفي استان‌هاي 30 گانه کشور همراه با امکانات گردشگري و توانمندي‌هاي اين مناطق در عرصه صنعت گردشگري پرداخته شده است.

برزين گفت: ارايه سيمايي مانا و مبتني بر حقيقت به همراه معرفي ظرفيت‌ها و چشم‌اندازهاي گردشگري کشور بلند آوازه ايران در جهان، تصويري است که اکنون با همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران درحال تکوين و شکل‌گيري است.