تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت راه اندازی صفحه «حوزه» روزنامه قدس بر ورود روحانیون به عرصه مطبوعات تأکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود روحانیون به عرصه مطبوعات

آیت الله مقتدائی

مدیر حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت راه اندازی صفحه «حوزه» روزنامه قدس بر ورود روحانیون به عرصه مطبوعات تأکید کرد.

آیت الله مقتدایی در این پیام آورده است: رسالت حوزه های علمیه، رسالت انبیای الهی است که همان رساندن پیام الهی به مردم می باشد «الذین یبلغون رسالات ا... و یخشونه و لایخشون احداً الا الله» و رسانه ها یکی از ساحت های انجام این رسالت سترگ می باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرده است: چاپ، انتشار و نفوذ صدها روزنامه، هفته نامه و... در بین مردم جایگاه مطبوعات را در کشور ویژه ساخته، بر این اساس در راستای توسعه و ترویج معارف زیبای دین و نیز پاسخگویی به شبهات مطرح در مطبوعات، وارد شدن روحانیون محترم و طلاب و فضلای صاحب نظر و قلم در این عرصه ضروری است.

وی ادامه داده است: این گونه است که بسیاری از مراجع عظام و بزرگان حوزه چون علامه شهید مطهری(ره) از گذشته تاکنون اهتمام شایسته ای جهت حضور حوزه در رسانه ها داشته اند و در این عرصه، شاهد درخششی فراگیر بوده ایم.

گفتنی است

صفحه حوزه روزنامه قدس، روزهای یکشنبه با هدف انعکاس مجموعه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه به ارائه مطلب در زمینه‌هایی چون «برآیند زندگی علما و محققین حوزوی»، «بحث تولید علم در حوزه»، «تبلیغ، فرهنگ، آموزش، کارکرد‌ها و نقش‌ها» و«ورود و حضور حوزه در هنر و رسانه» می پردازد.

حمزه واقعی سر دبیر این روزنامه از تغییر انتشار این صفحه به صورت روزانه یا ویژه نامه در آینده خبر داده است.

گفتنی است این صفحه با 6 عنوان خبر، یادمان، حجره، اساتید، مدرسه، حاج آقا مساله، با همکاری تعدادی از طلاب و روحانیون منتشر می‌شود.

مرکز خبر حوزه ضمن استقبال از اقدام مبارک روزنامه قدس آمادگی خود را جهت تامین محتوای این صفحه اعلام می‌دارد.