تبیان، دستیار زندگی
هشت سال، درهای «جهاد و شهادت» که به بهشت گشوده می شد، به روی ما باز بود، از «حاج عمران» تا « فاو» . در این سال ها، باران فیض الهی و فوز عظیم می بارید و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاروان شهادت می رود

هشت سال، درهای «جهاد و شهادت» که به بهشت گشوده می شد، به روی ما باز بود، از «حاج عمران» تا « فاو» . در این سال ها، باران فیض الهی و فوز عظیم می بارید و نسیم رحمت می وزید و مائده رزق خدا گسترده بود و ساقی جان در بزم  حضور، جام شهادت می گرداند.

هشت سال، دفتر عاشوراییان گشوده بود و در بازار «سودای ایثار»، خداوند مشتری جان ها و مال ها بود. در این سال ها، کاروان شهادت در سفر بود و دعوت به رهایی از «تن» ها و «من» ها.

کاروان شهادت می رود

شهیدان نیز می دانستند که متاع جان را در کدام بازار و به کدام مشتری باید فروخت. می دانستند که «رمزم شهادت»، پاک کننده دل و جان است و «کوثر جانبازی»، گواراتر از شهد و شراب. این بود که به هوای جانان پر کشیدند و «صفا» ی جان تا «مروه» مراد را با پای سر دویدند. امت ما هشت سال در کوره جنگ، آب دیده شدیم.

هشت سال پیکر شهیدان را بر دوش کشیدیم و ادامه راهشان را فریاد زدیم.

هشت سال با جان خود و خون عزیزان مان، سپر دفاع ساختیم، تا سیل بندی عظیم در برابر هجوم و تجاوز بر پا کنیم.

هشت سال با جسدهای مطهر شهیدان سنگر ساختیم و برای هموار کردن «راه کربلا» قطعات بدن و قطرات خون و کاسه های سر و قفسه های سینه را هدیه کردیم.

هشت سال در «مدینه ایران»، هجوم احزاب ائتلافی کفر و نفاق را دفع کردیم.

هشت سال در تنگه احد کردستان، با وحشی گری های «وحشی» های عصر درگیر بودیم و شاهد شهادت حمزه های دلاور، با سرهای بریده و سینه های دریده و اندام مثله شده.

هشت سال، با قصد قربت و به نیّت یاری قرآن و اطاعت از «ولی فقیه»، همه هست و نیست خود را در کف صداقت و اخلاص نهادیم و پیش کش «جبهه» کردیم.

هشت سال، به خاطر معامله ای که با خدا کرده بودیم، «قسط شهادت» دادیم و هر عملیات، موعد پرداخت قسطی از اقساط بود.

هشت سال، به خاطر معامله ای که با خدا کرده بودیم، «قسط شهادت» دادیم و هر عملیات، موعد پرداخت قسطی از اقساط بود. برای برپایی انقلاب، خون داده بودیم، برای نگهداری آن نیز بهایی از خون و جان پرداختیم، تا شجره طوبای «انقلاب» پا برجا بماند و بر سر ما و مستضعفان امیدوار به ظهور و فرج مولا، سایه افکند...

خون شهیدان ما، همیشه شادابی آفرین و طراوت بخش و سیراب کننده درخت ایمان بوده است.

هم خون شهیدان پانزده خرداد و نوزده دی و هفده شهریور، هم خون شهدای بهمن و گلگون کفنان فیضیه و دانشگاه، هم خون مظلومان شهید کردستان به دست گروهک های کومله و دموکرات، هم خون شهدای ترورها و بمب گذاری های منافقان، هم خون شهیدان درگیری با سوداگران مرگ و اشرار مسلح در مرزهای شرقی کشور، هم خون شهیدان جبهه های غرب و جنوب و شهدای خلیج فارس در نبرد یا ناوهای آمریکا و ...

این ها همه در یک مسیر و هدف، برای یاری «اسلام» بود.

جبهه ها و صحنه ها مختلف بود، اما انگیزه و راه و هدف، یکی و امروز هم ...

                                                                                                                  جواد محدثی

برای پاسخ به سوال ، کلیک کنید .


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی