تبیان، دستیار زندگی
در هنگام خرید اطمینان حاصل كنید كه چوب میز یا دراور شما كاملا خشك بوده و از كیفیت مطلوبی برخوردار باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرسری نخرید

دراور

لمس كردن و نگاه كردن به چوب همواره با خود احساس آرامش و راحتی را به همراه داشته است. درست است كه مواد و جنس های دیگر نیز از زیبایی های مخصوص به خودشان برخوردار هستند، اما تا كنون هیچ یك از آن ها نتواسته اند جای چوب را در وسایل و لوازم خانه بگیرند. میز آرایش نیز یكی از وسایل مهم در دكوراسیون اتاق خواب است كه در جنس های مختلفی ساخته می شود، اما انواع چوبی آن همیشه از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است. اكثر افراد هنگام خرید یك کمد کشویی (دراور) تنها به جنبه زیبایی و جذابیت آن توجه می كنند و در خصوص كیفیت و مرغوب بودن جنس آن دقت چندانی به خرج نمی دهند. در حالی كه این دو مقوله مهم بوده و می بایست در كنار هم مد نظر قرار داده شوند.

خرید یك کمد کشویی چوبی زیبا و در عین حال با كیفیت و مرغوب سبب می شود به مقدار زیادی در هزینه صرفه جویی شود

در این مطلب نكاتی را در خصوص یك دراور با كیفیت برایتان مطرح كرده ایم تا بتوانید با در نظر گرفتن آن ها خرید ایده آلی داشته باشید.

•   خشك بودن چوب دراور و مرغوب بودن آن

در هنگام خرید اطمینان حاصل كنید كه چوب میز یا دراور شما كاملا خشك بوده و از كیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به همین منظور باید پیگیر شوید و بدانید چوب کمد کشویی مورد نظر داخل كوره رفته است یا خیر. اگر حتی 12-18 درصد رطوبت در چوب باقی مانده باشد, وسیله ای كه از آن ساخته می شود نمی تواند دوام و ماندگاری زیادی داشته باشد.

•    تست كردن كشو ها

حتما قبل از خرید كشوها ی میز را چندین بار به بیرون بكشید و به داخل برگردانید تا میزان روانی كشو ها را بسنجید و ببینید كه آیا صداهای آزار دهنده می دهند یا خیر.

میز آرایش

•   كیفیت بست ها و روكش چوب را بررسی كنید

دقت كنید كه قطعات چوب چگونه به هم متصل شده اند و و آیا بستها از كیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند یا خیر. هم چنین روكشی كه برای چوب دراور استفاده شده نیز باید مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد. این روكش نیز باید از بهترین و مرغوب ترین كالاها ساخته شده باشد تا هم به دوام و جلوه کمد کشویی كمك كند و هم سبب زیباتر شدن ظاهر آن شود.

•    تناسب بافت و طرح دراور با دكوراسیون اتاق خواب شما

کمد کشویی هایی كه از چوب ساخته می شوند دارای تنوع زیادی در بافت چوب، سبك، و رنگ هستند. هنگام انتخاب یك کمد کشویی برای اتاق خواب خود حتما سبك و نحوه دكوراسیون اتاق را در نظر داشته باشید و مدلی را انتخاب كنبد كه با سبك دكوراسیون اتاق خوابتان همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

•    سطح و لبه های دراور

سطح کمد کشویی باید طوری باشد كه زمانی كه آن را لمس می كنید، هیچ گونه زبری و ناصافی احساس نشود و رویه آن كاملا مسطح و نرم باشد. همچنین روكش چوب سطح كار اگر از كیفیت خوبی برخوردار باشد  كاملا ضد خراش و تا حد زیادی ضد لكه است. در نظر داشته باشید كه گوشه ها و لبه های كشو ها نیز نباید تیز باشند.

اگر هنگام انتخاب و خرید کمد کشویی نكاتی كه گفته شد را مد نظر داشته باشید و آن ها را رعایت كنید می توانید یك خرید ایده آل انجام دهید و از آن كاملا راضی باشید. با خواندن این مطلب می توان نتیجه گرفت كه در هنگام خرید تنها نباید به یك نگاه سرسری و كلی اكتفا كرد بلكه باید كمی دقیق تر و عمیق تر به بررسی پرداخت.

نشریه منزل

                                                                                                                    خانواده و زندگی- تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

رموزی برای باغچه داران

نکاتی در مورد سینک ظرفشویی

با گرد موافقید یا چهار گوش؟

چشم همه را متحیر کنید

آیا می خواهید ماکروفر بخرید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.