تبیان، دستیار زندگی
علیرضا سلیمانی و عباس جدیدی بر توسعه‌ی ورزش باستانی تاکید كردند. دو تن از پهلوانان و قهرمانان ایران و جهان كه به منظور توسعه‌ی ورزش باستانی به اراك سفر كرده بودند در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان دیدگاه خود در مورد تیم ورزش باست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاكید قهرمانان جهان بر حمایت از ورزش زورخانه‌ای

تاكید قهرمانان جهان بر حمایت از ورزش زورخانه‌ای

علیرضا سلیمانی و عباس جدیدی بر توسعه‌ی ورزش باستانی تاکید كردند.

دو تن از پهلوانان و قهرمانان ایران و جهان كه به منظور توسعه‌ی ورزش باستانی به اراك سفر كرده بودند در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان دیدگاه خود در مورد تیم ورزش باستانی متوسلین به امام رضا، تاکید كردند .

علیرضا سلیمانی تشکیل تیم ورزشی باستانی متوسلین به امام رضا را در راستای گسترش این ورزش در کشور بیان کرد و گفت: ‌ورزش باستانی و زورخانه‌ای پایه کشتی ایران است و با توجه به این که من ورزش را از زورخانه و با ورزش باستانی شروع کردم، بسیار مایل بودم در زمان مناسب به این مهم بپردازم که با کمک عباس جدیدی و سوخته‌سرایی این تیم را تشکیل دادیم.

سلیمانی ضمن تاکید بر توسعه‌ی این ورزش در بین نوجوانان و جوانان، از مسوولان خواستار حمایت و گسترش ورزش باستانی شد.

پهلوان ایران با اشاره به سفرهای مختلف به شهرهای کشور، هدف از آمدن خود به اراک را نوعی پیام و تبلیغ ورزش باستانی خواند و گفت: در این دو روزی که به اراک آمده‌ام از علاقه‌ی وافر مردم این شهر و همچنین علا قمندی مسولان و هیات ورزشهای باستانی با خبر شدم.

علیرضا سلیمانی که در حال حاضر از کشتی کناره‌گیری کرده، به شغل آزاد مشغول است و در کرج زندگی می کند، از خاطره‌ی خوش دوران مربیگری خود و قهرمانی عباس جدیدی و غلا مرضا محمدی در مسابقات کشتی آزاد کانادا به نیکی یاد می کند و خوشحال است که در کنار شغل آزاد تنها در ورزش باستانی فعالیت می‌کند.

در ادامه عباس جدیدی، قهرمان جهان که عضو تیم ورزش باستانی امام رضا ( ع ) است اظهار كرد: تشکیل این تیم را وظیفه‌ی خود می‌دانم و معتقدم این کار باید سالها قبل صورت می‌گرفت.

جدیدی، علیرضا سلیمانی را مبدع تشکیل تیم باستانی دانست و بر ایجاد روحیه‌ی ورزشی جوانمردانه تاکید كرد.

وی که خود افتخار خادمی امام رضا را دارد، ضمن اضهار خرسندی از این کار گفت: به عشق امام رضا وارد این کار شدم و احساسم می‌کنم که توانستم به وظیفه‌ام عمل کنم.

جدیدی ادامه داد: تیم ورزش باستانی در این مدت یک سال که از تاسیس آن می گذرد، با اقدامات جوانمردانه‌ی اعضای تیم و با سفر به شهرستانها و دیدار از زندانیان موجب شدند که بسیاری از زندانیان که مشکل مالی داشتند، آزاد شوند و ورزش باستانی احیا شود.