تبیان، دستیار زندگی
نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام، 30 و 31 خردادماه امسال برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود این اجلاس، 19 اردیبهشت ماه برپا شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجلاس ناشران جهان اسلام 30 و 31 خرداد برگزار می‌شود
اجلاس ناشران جهان اسلام

نخستين اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام، 30 و 31 خردادماه امسال برگزار مي‌شود. پيش از اين قرار بود اين اجلاس، 19 ارديبهشت ماه برپا شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ به نقل از ستاد خبري اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام، دبير كميته روابط عمومي و تبليغات اين اجلاس گفت: تعويق يك ماهه در برگزاري اجلاس ناشران جهان اسلام به دنبال درخواست ناشران داخلي به دليل همزمانی با بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران انجام شده است.

امير لعلی ادامه داد: در این اجلاس از ناشران مسلمان کشورهای مختلف دنیا دعوت شده است.

وي با اشاره به برگزاري نشست‌هاي تخصصي در اين اجلاس اظهار داشت: در روزهای برگزاری اجلاس، پنج نشست تخصصی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این نشست‌ها تبادل تجربیات و دانش ناشران اسلامی کشورهای مختلف با یکدیگر و تلاش برای ارتقای سطح کمی و کیفی نشر در جهان اسلام است.

لعلي تصریح کرد: اجلاس با استقبال خوب ناشران مسلمان در کشورهای مختلف دنیا برای حضور در این اجلاس مواجه شده است و علاوه بر ناشران مسلمان، نویسندگان و اندیشمندان بزرگ اسلامی نیز در اجلاس ناشران جهان اسلام حضور خواهند داشت.

وي موضوعات نشست‌های تخصصی این اجلاس را «قرآن کریم با محوریت ترجمه»، «نشر الکترونیک در جهان اسلام»، «حقوق ناشران، مؤلفین و مترجمین در جهان اسلام»، «سیستم توزیع و اقتصاد نشر» و «نیاز سنجی موضوعات فکری و فرهنگی جهان اسلام در حوزه کتاب» معرفي كرد.

نخستين اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام، 30 و 31 خردادماه امسال در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.