تبیان، دستیار زندگی
برخورد با یک خانم خوش قیافه می تواند سطح هورمون مردها را تا حدی که باعث آسیب به قلب می شود، افزایش دهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان زیبا سلامت مردان را به خطر می اندازند

سلامت مردان

از آن جا که همراهی با یک بانوی فوق العاده و جذاب می تواند صدمات زیادی برای قلب مردان به همراه داشته، مردان باید قبل از برخورد و علاقه مند شدن به بانوان زیبا خوب فکر کنند...

برخورد با یک خانم خوش قیافه می تواند سطح هورمون مردها را تا حدی که باعث آسیب به قلب می شود، افزایش دهد. استرسی که در این صورت به آقایان وارد می شود همانند همان اثری است که در صورت افتادن از درخت در آن ها به وجود می آید.

جزئیات مطالعه:

در مطالعه ی انجام شده توسط دانشگاه والنسیا در اسپانیا، از 84 دانشجوی مرد که برای شرکت در هر بخش مطالعه 16 دلار دریافت کرده بودند، کمک گرفته شد.

سطح کورتیزول شرکت کنندگان قبل و بعد از همراهی با یک خانم جذاب و زیبا اندازه گیری شد. لازم به یادآوری است که کورتیزول یک هورمون مهم است که بدن برای تجزیه ی انرژی برای بقا و تحمل درد به آن احتیاج دارد ولی سطح بالای آن باعث استرس مزمن می شود.

این مطالعه نشان داد که سطح کورتیزول دانشجویان بعد از 5 دقیقه به طور قابل توجهی افزایش یافت و این افزایش در حدی بود که بتواند باعث حمله قلبی شود. به عبارتی این افزایش سطح هورمونی می تواند اثرات بدی روی بدن فرد گذاشته باشد، چون به خودی خود بی نظمی هایی را مثل مشکلات ماهیچه ای، دیابت نوع یک بزرگسالی، فشارخون بالا و ضعف به همراه دارد.

کورتیزول در حد طبیعی می ‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان سلامت کلی بدن را افزایش دهد. اما اگر این هورمون به طور مداوم بالا باشد

می ‌تواند منجر به بروز بیماری‌ هایی مانند بیماری ‌های قلبی، دیابت و فشار

خون بالا شود.

روبرو شدن با استرس های فیزیکی و روانی برای یک دوره طولانی مدت باعث افزایش مزمن سطح کورتیزول می شود و از طریق ایجاد بی نظمی هایی در بدن مثل ضعف ماهیچه ای، دیابت نوع یک، فشار خون بالا و ناتوانی جنسی، سلامت بدن را به خطر می اندازد.

ترجمه: ریحانه حمیدی فر – سایت تبیان

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

آقایان ! مراقب روان خود باشید

آقایان بخوانند!

به بهانه روز ملی سلامت مردان

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.