تبیان، دستیار زندگی
اگر مثل بسیاری از نوجوانان و جوانان، از انـدازه قـد خـود نـاراضــی هـستـید دلـخـور نـشوید؛ خیلی از ما دوست داشتیم قدمان چند سانتی بلندتر بود. اما متأسفانه ما قادر نیستیم اندازه قد دلـخـواه خود را تعیین كنیم... لااقل در حال ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه هایی به افرادی که دوست دارند بلندتر به نظر برسند

اگر مثل بسیاری از نوجوانان و جوانان، از انـدازه قـد خـود نـاراضــی هـستـید دلـخـور نـشوید؛ خیلی از ما دوست داشتیم قدمان چند سانتی بلندتر بود. اما متأسفانه ما قادر نیستیم اندازه قد دلـخـواه خود را تعیین كنیم... لااقل در حال حاضر . ولی ما در این مقاله سعی می کنیم به شما كمك كنیم تا راحت تر لباس مناسب خود را پیدا كنید و بلند قدتر به نظر برسید.

پوشیدن پـیـراهن و شلوار ِهمرنگ باعث پوشاندن دوگانگی و گسیختگی های واضح در چهارچوب اندام شما می شود و در دیگران این حس را القا می کند كه شما بلند قدتر هستید.

نكات قد بلندی

قبل از این كه مشاوره مد را ارائه دهیم، نكاتی را یادآوری می کنیم که در عین سادگی كمك زیادی در بلند قدتر به نظر رسیدن شما خواهند نمود:

1 - حفظ وضعیت اندام و طرز ایستادن مناسب، كلیدی است برای این كه به حداكثر اندازه پـتـانسیل قد خود دست یابید.

یادتان باشد هنگام نـشسـتن كـمرتان را كـامـلاً صاف نگه دارید و هنگام ایستادن همیشه سر خود را بالا بگیرید و متكبرانه برخیزید! با سر خمیده و دولا دولا راه رفتن، فقط باعث می شود كوتاه قد به نظر برسید.

2 - به خاطر داشته باشید كه به عنوان یك قانون عمومی، موهای كوتاه برای افراد كوتاه قد خیـلی منـاسب تر است.

موی بلند باعث پوشیده شدن گردن و شانه ها می شود كـه این امر موجب می گردد سر و بدن شما به عنوان یك تك بخش به نظر برسد و این كمكی به بلند قد به نظر رسیدن شما نخواهد كرد.

3 - نكته دیگر برای به حداكثر رساندن قامت، خوش اندامی و حفظ تعادل وزن است.

افراد چاق یا بیش از حـد عـضلانی ، پهن تر و كوتاه تر به نظر می رسند؛ اما لاغر ماندن و داشتن مقداری عضله ( شانه های خوش تركیب و اندازه ) می تواند به چهارچوب شما مقداری ارتفاع اضافه كند.

سری به فروشگاه ها بزنید

(اگر قد شما خیلی کوتاه است) بهترین روش خرید این است كه كتاب های مرجع پوشاک را باز کنید و به فروشگاه های متنوع سر بزنید و ببینید چه مدل ها و اندازه هایی دارند. همچنین باید از فروشنده سؤال كنید كه آیا برای آنها امكان دوختن یك لباس سفارشی برای افراد كوتاه قد وجود دارد یا خیر.

در نـهایـت یـكـی دیگر از روش های یافتن اندازه هـای كوچكتـر، سـفارش دادن لـبـاس از كاتالوگ های «اندازه های كوچك» و یا جستجو در بـخـش های بچه گانه فروشگاه های بزرگ است.

نكات عمومی پوشش

لباس های راه راه عمودی بپوشید

هر چیزی كه باعث بلندی قد شود مناسب است. مثلاً خطوط راه راه عمودی در لباس می تواند قد كوتاه شما را بلندتر نشان دهد. طرح هایی نظیر خطوط راه راه باریك روی پارچه، جناغی و ریسمانی نیز آن جلوه «عمودی» را تداعی می كنند.

نكته:

از پیراهن های شطرنجی و خانه خانه استفاده نكنید.

«یك رنگ» لباس بپوشید

پوشیدن پـیـراهن و شلوار ِهمرنگ باعث پوشاندن دوگانگی و گسیختگی های واضح در چهارچوب اندام شما می شود و در دیگران این حس را القا می کند كه شما بلند قدتر هستید.

رنگ های تیره و پارچه های سبك را انتخاب كنید

رنگ های تیره مخصوصاً مشكی باعث لاغر به نظر رسیدن اندام می شود و به افراد كوتاه قد كمك می كند كه بلندتر به نظر برسند. این نکته در مورد پارچه های سبك یا متوسط وزن نیز صدق می كند. از طرف دیـگر پـارچه های سنگین موجب می شوند شما كوتاهتر و جثه دارتر به نظر برسید.

لباسی كاملاً اندازه بر تن كنید

در نهایت به یاد داشته باشید كه لباس شما دقیقاً اندازه باشد. لباس گشاد می تواند باعث شود اندامتان كوتاه و پهن به نظر برسد؛ بنابراین لباسی انتخاب كنید كه به جای شـُل بودن، سفت و شق باشد.

از سر تا پا

كفش

یكی از روش های بلندتر نمـودن قد، پوشیدن كفش هایی است كه ارتفاع را افزایش می دهند مثلاً كفش های پاشنه بلند یا كفش هـایی كه دارای كـفـی كلـفـت تـر ( لژدار) هسـتند. به این ترتیب به سادگی چند سانتیمتر به قد شما اضافه می شود.

نكـته خرید:

هنـگام خـریـد كـفش، آنـهایی را انـتـخاب كـنـیـد كـه دارای حجم و جثه بزرگتر هستند. بنابراین پاهای شما خیلی كوچك به نظر نخواهند رسید.

پیراهن

از پوشیدن كت پشمی یا ژاكت ورزشی دارای بیش از 3 دكمه خودداری كـنـید چون باعث جلب توجه ناخواسته به بالاتنه كوتاه تر شما خواهند شد. همچنین مطمئن شویـد كه ژاكتتان كمی پایین تر از كفل قرار گیرد، چون سبب می شود كمی بلندتر به نظر برسیـد. با این همه اگر به هر دلیل ناچار شدید یک کت چهار دكمه بپوشید حتماً تمام دكمه های آن را ببندید.

همچنین هنگام پوشیدن ژاكت ورزشی سعی كنید بین ژاكت و شلوار اختلاف و مغایرت زیادی وجود نداشته باشد تا وضعیت خطوط عمودی حفظ گردد. چاك های وسطی و كناری در لباس نیز باعث امتداد یافتن خطوط عمودی می شوند.

در مورد عرق گیرها و تی شرت ها، انواع یقه هفت آنها به نیم تنه بالا كمك می كند كه بلندتر به نظر بیاید. از طرف دیگر انواع یقه اسكی به دلیل این كـه بـاعث پـوشـانـدن گـردن می شوند، شما را كوتاه و پهن نشان می دهند.

از پیراهن های مطابق با طرح و شكل بدن استفاده كنید تا هنگام بالا زدن آستین ها از زیاد آوردن پارچه جلوگیری شود. از یقه های باریك و گوشه دار به جای یقه های پهن استفاده كنید.

نكته خرید:

كوتاه کردن قد یـك پـیـراهن عموماً ساده تر از کوتاه کردن قد آستین هـاست. بنابراین مطمئن شویـد كــه پــیراهنی كه خریداری می كـنـید در درجه اول در بدن و شانه های شما خوش حالت قرار بگیرد و اگر چنین شد بعداً می تـوانـیـد انــدازه كـلی و آستین ها را نیز تنظیم نمایید.

شلوار

شلوار خود را خیلی بالا نکشید؛ کافی است که شلوار اندكی بالاتر از كفل را بپوشد. ضمناً تو زدن پیراهن در شلوار یا پُر نمودن جیب ها، باعث جلب توجه به سوی پاها و بالاتنه می شود و در نتیجه كوتاهی قد بیشتر به چشم می آید.

از طرف دیگر، شلـوارتان باید كــمی بـیشتر از حد معمول روی كفش ها قرار بگیرد تا جوراب هـا كـامـلاً پــوشیده شوند و در نتیجه پاها بلندتر به نظر برسند. سـعی كنـیـد از شـلـواری استفاده كنید كه پیلی نداشته باشد و یا حداكثر دارای یك پیلی باشد.

نكته خرید:

اگر نمی توانید شلواری به اندازه خود پیدا كنید، حتماً به یک خیاط خوب مراجعه کنید.

متعلقات

بـه جــای كروات پهن و پاپیون، از كروات های باریك استفاده كنید. طرح هـای تـوپر، نـظـامـی و مورب بسیار مناسب است.

کمربندی بخرید كه با ایجاد سوراخ های اضافه بتوانـیـد آن را به هر اندازه ای درآورید. كمربندهای بـدون سـوراخ بـهتر هــستند چون دقیقاً به اندازه دلخواه شما قابل تنظیم می باشند.

در آخر به یاد داشته باشید كه بندهای شلوار باعث تأثیر گذاری روی خطوط عمودی لباس می شوند بنابراین از آنها استفاده نكنید.

خوش تیپ باشید

فقط به خاطر داشته باشید كه هدف لزوماً تا حد ممكن «بلند قد به نظر رسیدن» نیست، بلكه تا حد ممكن «خوب به نظر رسیدن» است. لباس ِ اندازه، و سبكِ صحیِح ِ پوشش، بدون در نظر گرفتن قد می تواند باعث خوش تیپی شما شود.

منبع : اینترنت