تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل موسسه فرهنگی فرهنگسرای فردوسی از برگزاری مراسم بزرگداشتی برای حماسه‌سرای بزرگ کشورمان و خالق اثر سترگ شاهنامه در سه شهر کشور خبر داد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات همایش اعلام شد

بزرگداشت فردوسی در 3 شهر ایران

جام جم آنلاین: مدیرعامل موسسه فرهنگی فرهنگسرای فردوسی از برگزاری مراسم بزرگداشتی برای حماسه‌سرای بزرگ کشورمان و خالق اثر سترگ شاهنامه در سه شهر کشور خبر داد.
ارامگاه فردوسی

محمدجعفر یاحقی در گفتگو با مهر ، با اشاره به برنامه‌های مراسم مذکور گفت: این همایش با عنوان «فردوسی و زبان فارسی ؛ اصفهان ، توس و سیستان» به مناسبت 25 اردیبهشت (روز بزرگداشت فردوسی) و در سه شهر مشهد ، اصفهان و زابل برگزار می‌شود.

مدیر قطب علمی فردوسی شناسی دانشگاه مشهد افزود: آغاز برنامه‌های این همایش با برگزاری مراسمی یکروزه از صبح تا شامگاه روز پنجشنبه 23 اردیبهشت و با همکاری دانشگاه اصفهان ، قطب علمی تحقیق در متون علمی و عرفانی و بوستان‌ سرای فردوسی و در دولت آباد اصفهان خواهد بود.

یاحقی اضافه کرد: صبح جمعه 24 اردیبهشت میهمانان این همایش به مشهد خواهند آمد و عصر جمعه برنامه ما در دانشگاه فردوسی آغاز می‌شود و چندین سخنرانی خواهیم داشت و این سخنرانی‌ها صبح شنبه 25 اردیبهشت هم ادامه دارد تا عصر که برنامه سنتی و نقالی در آرامگاه فردوسی در توس برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه فرهنگسرای فردوسی گفت: سه روز بعد از این تاریخ در روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت هم بعضی از میهمانان همایش راهی زابل می‌شوند و برنامه‌های همایش از صبح تا غروب در دانشگاه این شهر ادامه خواهد یافت.

به گفته وی علی رواقی ، محمدحسین پاپلی یزدی ، محمدرضا صرفی ، مهدی نوریان (از اصفهان) ، چنگیز مولایی ، علی محمدی ، محمدتقی راشد محصل ، مهشید میرفخرایی ، سعید حسام‌پور ، ابراهیم قیصری و غلامعباس سعیدی از سخنرانان این همایش در مشهد خواهند بود.

یاحقی افزود: مجموعه مقالاتی که در این همایش ارائه می‌شوند و نیز کتابی که به همین مناسبت تدوین می‌شود ، پس از برگزاری این همایش یک‌هفته‌ای چاپ خواهند شد.

قطب علمی فردوسی‌شناسی، موسسه فرهنگسرای فردوسی ، فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، انجمن مفاخر استان خراسان رضوی و اداره‌کل ارشاد این استان در برگزاری این همایش یک هفته‌ای همکاری دارند.

تهیه و تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان