تبیان، دستیار زندگی
امروز شركت من در مجموعه‌ی زائران خاکِ خونینِ شلمچه، برای بزرگ داشتِ یاد و نام شهیدان عزیز و مردان بزرگی است كه با خون خود، با جهاد و همّت خود، با عزم و اراده ‌ی خود، نام شلمچه و خرّم شهر و خوزستان و ایران را در تاریخ، بلند كردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به حزب اللهی بودن افتخار کنید

سخنان رهبر انقلاب در جمع زائران راهیان نور (شلمچه - 78)

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمینَ وَ الصَّلاة وَ السَّلامُ عَلی سَیّدِنا وَ نَبیّنا أبِی‌القاسِمِ المُصطَفی مُحَمّدٍ وَ عَلی آلِهِ الأطیَبِینَ الأطهَرِینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدِیّینَ.

امروز شركت من در مجموعه‌ی زائران خاکِ خونینِ شلمچه، برای بزرگ داشتِ یاد و نام شهیدان عزیز و مردان بزرگی است كه با خون خود، با جهاد و همّت خود، با عزم و اراده ‌ی خود، نام شلمچه و خرّم شهر و خوزستان و ایران را در تاریخ، بلند كردند.

رهبر

ملّت ایران در دوره ی معاصر، هر چه عظمت و عزّت در دنیا دارد، به بركت خون رزمندگانی است كه در این سرزمین ‌های خونین، حضور پیدا كردند و جان خود، سلامت و جوانی خود را برای اسلام، برای ملّت و میهن‌ شان در طبقِ اخلاص گذاشتند و تقدیم كردند. ایران، امروز هر چه دارد و در آینده هر چه به دست بیاورد، به بركت خون این شهیدان است. اگر این شهدایی كه شلمچه، یادگار آن ها و این بیابان ‌های خونین، حاملِ نشانه‌ های آن هاست، نبودند، امروز در این كشور، از استقلالِ ملّی، از شرف ملّت، از اسلام و از هیچ چیزِ ایرانی، نشانِ برجسته‌ای نبود؛ این ها در مقابل دشمن مهاجمی كه بدون كم ترین ملاحظه‌ای به مرزهای جغرافیایی و مرزهای ملّی و مرزهای اعتقادی حمله كرده بود، ایستادند.

جوانان عزیز! مردان و زنان! در هر كجا كه هستید و این سخن را می ‌شنوید، یا بعداً خواهید شنید، بدانید یک كشور و یک ملّت، بالاترین سرمایه‌اش همّت و عزم و ایمانِ جوانان آن كشور است. ایمانِ همراه با اراده ‌ی قوی، ایمانِ همراه با تصمیم، ایمانِ همراه با روشن ‌بینی، همان چیزی است كه این كشور را یک روز نجات داد؛ امروز هم مهم ترین چیزی كه این كشور و این ملّت را حفظ كرده است، همین ایمان است.

روحیه ی سلحشوری، روحیه ی مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن، روحیه ی نفرت از دشمنی كه نه فقط با جان و مال این ملّت، بلكه با فرهنگ، ایمان و اسلامِ این ملّت دشمن است، روحیه ی بی ‌اعتمادی به دشمن و آمادگی برای دفاع، این روحیات عالی است كه یک كشور را عزیز و استقلال آن را حفظ می‌كند و استعدادهای یک كشور را به بروز و ظهور می‌رساند و به آقایی و عزّت، نایل می‌كند.

ای جوانان عزیز! این روحیات را در خودتان حفظ كنید. اسلامتان را قدر بدانید. یاد شهیدان را قدر بدانید. ایمانِ عمیق‌ تان به قرآن و اسلام و پیوند تان با روحانیت را قدر بدانید. مسؤولان را كه از خود شما هستند؛ دولت، مجلس و قوّه ی قضائیه را قدر بدانید. روحیه ی پیوند میان آحاد ملّت را قدر بدانید؛ خصوصیات اسلامی و ایمانی را یعنی پای‌ بندی و تعبّد را كه بحمدالله در ملّت ایران هست قدر بدانید؛ به حزب‌اللهی بودن، افتخار كنید.

آن ملّتی كه در راه خدا قدم بردارد، سرافراز و پیروز است. همه ی دنیا هم اگر در مقابل آن ملّت قرار بگیرند، نمی‌توانند او را به زانو در بیاورند.

آیت الله خامنه ای

 این چیزها در ملّت ما هست، این ها را قدر بدانید. البته دشمنانِ فكری، سیاسی و ایمانی كه همان سردمدارانِ استكبارِ جهانی هستند با این چیزها دشمن ‌اند. آن ها از روحیه ی ایمانِ این مردم و عزم و اراده ی این جوان ‌ها ضربه خوردند؛ باید هم دشمن باشند. اما شما ملّت بزرگ ایران، شما جوان‌های مؤمن، آن چه دارید، از این روحیات اسلامی دارید. در آینده هم آن‌ چیزی كه این كشور را به اوج آبادی و توانایی و اقتدار می‌ رساند، همین خصوصیات اسلامی است؛ باید این ها را قدر بدانید و از همه بیش تر یاد شهیدانِ عزیزتان را زنده بدارید.

من این سرزمین را یک سرزمین مقدّس می‌دانم. این‌جا نقطه ‌ای است كه ملائكه ی الهی كه شاهدِ فداكاری مخلصانه ی این شهدای عزیز بودند، به این‌جا تبرّک می‌جویند. این‌ جا متعلّق به هر كسی است كه دلش برای اسلام و برای قرآن می‌تپد. این‌جا متعلّق به همه ی ملّت ایران است. دل های همه ی ملّت ایران، متوجه این نقطه، این بیابان و همه ی این مناطقی است كه شاهدِ فداكاری ‌های جوان ها بوده است. شما كه این ‌جا را گرامی می ‌دارید، خوب می‌كنید؛ آمدن شما و احترام به این نقطه، بسیار به جا و بسیار كار صحیحی است. بنده هم خواستم به ارواح طیّبه ‌ی شهیدان و به نفس ‌های معطّر جوانان مؤمن، تبرّک بجویم و به این عزیزان احترام كنم؛ من‌ هم آمدم در جمع شما شركت كردم.

امیدوارم همه بتوانیم از یاد این شهیدان، بهره ‌ی معنوی و فیض حقیقی ببریم و إن‌ شاءالله خانواده‌های مكرّم شهدا اجر خودشان را از خدای متعال در دنیا و آخرت بگیرند و چشم شان به علوّ درجاتِ شهیدان شان روشن بشود.

                                                                                               و‌َالسّلامُ‌عَلیكُم‌ و َ‌رَحمَت‌الله

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی