تبیان، دستیار زندگی
29 خوش یمن روزهاى گذشته روزهاى خوبى براى وحید هاشمیان بود. مهاجم ایرانى جدید هانوفر در این چند روز اخیر با رهایى از مصدومیت همراه سایر بازیكنان تمرین كرد، سپس جشن تولد گرفت و بعد هم با زدن گل جشن تولدش را شیرین تر كرد. وحید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلزنی هاشمیان در جشن تولدش

29 خوش یمن

روزهاى گذشته روزهاى خوبى براى وحید هاشمیان بود. مهاجم ایرانى جدید هانوفر در این چند روز اخیر با رهایى از مصدومیت همراه سایر بازیكنان تمرین كرد، سپس جشن تولد گرفت و بعد هم با زدن گل جشن تولدش را شیرین تر كرد.

وحید هاشمیان كه مچ پایش آسیب دیده بود از سه شنبه گذشته تمرینات خود را با سایر بازیكنان هانوفر آغاز كرد. او روز چهارشنبه هم همراه بازیكنان تمرین كرد و روز پنجشنبه كه جشن تولد 29 سالگى اش بود یك كیك تولد را كه از سوى باشگاه تهیه شده بود فوت كرد.

خبر جشن تولد وحید هاشمیان در سایت رسمى هانوفر این گونه درج شد: «تبریك، وحید هاشمیان، بازیكن جدید هانوفر كه از بایرن مونیخ به این تیم پیوسته اى، ما تولد بیست و نه سالگى شما را تبریك مى گوییم.» وحید امروز كیك تولدش را كه هانس جرج بیرنكمایر براى او تهیه كرده بود فوت كرد.

«ما آرزو مى كنیم كه همه چیز براى «هلى كوپتر» عالى باشد، همیشه سلامت باشى و البته بازیهاى خوب زیادى انجام بدهى. ما امیدواریم كه وحید هم با گلزنى در مقابل ناك بردا به ما هدیه بدهد …»

وحید هاشمیان هم به درخواست طرفداران هانوفر جواب مثبت داد و در اولین بازى خود براى هانوفر پس از ده روز براى این تیم گلزنى كرد تا تیمش در این بازى شكست نخورد. هاشمیان در بازى مقابل تیم هلندى ناك بردا 57 دقیقه براى تیمش بازى كرد و تنها گل این تیم را در دقیقه 29 بازى به ثمر رساند. در گزارش این بازى در سایت رسمى هانوفر آمده است: «ادوارد لینن سرمربى هانوفر مهم ترین بازى تداركاتى تیمش تا اینجاى كار را بدون دو بازیكن ملى پوشش مرته زاكر و توماس برداریچ آغاز كرد اما وحید هاشمیان پس از بازگشت از مصدومیت براى تیمش گلزنى كرد تا جشن تولدش شیرین تر شود.

در این بازى ناك بردا بازى را بهتر آغاز كرد و پس از چند حمله ناموفق موفق شد در دقیقه 21 بازى با ضربه آزاد پیرفان هویدونك معروف به گل اول بازى برسد اما قرمزپوشان خیلى سریع این گل را جبران كردند.

حركت خوب دیتوالد با ضربه كوك همراه شد اما شولن دروازه بان ناك بردا این توپ را برگرداند، ولى هاشمیان آنجا حاضر بود تا در دقیقه 29 بازى در روزى كه 29 ساله مى شد گلزنى كند تا معلوم شود عدد 29 براى او خوش یمن است.

پس از این بازى ادوارد لینن سرمربى هانوفر گفت: «بازیكنان جوان ما باید با حضور در بازیهاى بیشتر به تجربه خود اضافه كنند. اشتباهات ما در مقابل بازیكنان بزرگى چون فان هویدونك و ونلانتن باعث شد كه تیم حریف چند موقعیت مناسب در طول بازى به دست بیاورد، به هرحال ما متوجه اشكالات تیممان در بازى زیر فشار شدیم.

بازیهایى مثل این كمك هاى زیادى به ما مى كند.»

در هانوفر راحت تر از بایرن هستم

وحید هاشمیان: روزهاى خوب بوخوم را تكرار مى كنم

وحید هاشمیان دوران نقاهت را پشت سر مى گذارد. مصدومیت مچ پاى او تا حدود زیادى برطرف شده و با نظر پزشك هانوفر وحید تمرینات سبك خود را آغاز كرده است. هاشمیان این روزها سعى مى كند به خودش فشار زیادى نیاورد در عین حال نمى خواهد در تمرینات از سایرین عقب باشد. اوارد لینن مربى هانوفر خیلى بدشانس است چون هنوز نتوانسته از زوج هاشمیان _ برداریچ در بازیهاى دوستانه تیمش استفاده كند با این حال وضعیت فعلى وحید و برداریچ تا حدودى نگرانى ها را برطرف كرده. هاشمیان گرچه در هانوفر كار را با بدشانسى آغاز كرده ولى امیدوار است كه ناكامى هاى فصل گذشته در بایرن را جبران كند.

**هانوفر براى فصل جدید بوندس لیگا چقدر آماده شده. دیدارهاى تداركاتى زیادى انجام داده اید.

< به هر حال اغلب تیم ها پیش از شروع رقابت هاى بوندس لیگا سعى مى كنند با انجام بازیهاى متعدد هماهنگى لازم را به دست بیاورند. هانوفر هم به خاطر هماهنگى بازیكنان جدید با تیم دیدارهایى انجام داده. متأسفانه من چند بازى را به خاطر مصدومیت مچ پایم از دست دادم. در آخرین بازى تداركاتى هم روى نیمكت نشستم ولى حالا مصدومیتم خوب شده. پزشك تیم از دو روز پیش گفت كه مى توانم تمریناتم را انجام دهم. فعلاً زیر نظر پزشك سبك كار مى كنم ولى امیدوارم در چند روز آینده با سایرین تمرین كنم.

**بازیكن بدشانسى هستى. در زمان آماده سازى تیم مصدوم شدى. این مسأله وضعیتت را در هانوفر به خطر نمى اندازد؟

< نمى شود چیزى را پیش بینى كرد. اتفاقى است كه افتاده. اصلاً نباید تمركزم را روى آن بگذارم. بهتر است به فكر آماده سازى خودم باشم. البته خیلى عقب نیفتاده ام، با دو، سه هفته تمرین فشرده مى توانم خودم را با تیم هماهنگ كنم. از این بابت نگران نیستم. لینن هم تاحدودى از وضعیتم راضى است و امیدوار است هرچه زودتر تمرینات جدى را شروع كنم.

**به نظر مى رسد زوج خط حمله هانوفر در فصل جدید تو و توماس برداریچ باشید. این مسأله مطرح است كه شما دو نفر هنوز در كنار هم بازى نكرده اید و هماهنگ نیستید.

< بله تا به حال نشده زوج خط حمله هانوفر باشیم. او هم مثل من مصدوم شد. لینن تمرینات ویژه اى براى ما در نظر گرفته. فكر مى كنم خیلى زود بتوانیم هماهنگ شویم. به هر حال هر دو تجربه زیادى داریم و به صورت نسبى بازى هم را مى شناسیم. برداریچ بازیكن خوبى است. او خیلى تلاش مى كند و بازیكن جنگنده اى است، تكنیك خوبى هم دارد.

**مى توانید در كنار هم موفق باشید؟

< فكر مى كنم این طور باشد. گفتم من و برداریچ تجربه زیادى در بوندس لیگا داریم. من سعى مى كنم بهترین بازیهایم را براى هانوفر انجام بدهم. نمى شود چیزى را پیش بینى كرد. باید فصل شروع شود و ببینیم چه اتفاقى مى افتد.

**تو در بایرن مونیخ موفق نبودى. انتظار مى رود در هانوفر ناكامى هاى فصل پیش را جبران كنى.

< من در بایرن بدشانسى آوردم. در مقاطعى به میدان رفتم كه تیم خیلى خوب بازى نمى كرد. هافبك ها نمى توانستند به درستى مهاجمان را تغذیه كنند. از طرفى چند بار مصدوم شدم. نمى خواهم اتفاقات بایرن در هانوفر هم تكرار شود. اینجا شرایط فرق مى كند. بایرن تیم بزرگى است و معمولاً به خاطر ترافیك بازیكن بعضى از ستاره ها روى نیمكت مى نشینند. ولى وضعیت هانوفر متفاوت است. اینجا خیلى راحت تر هستم و فشار زیادى رویم وجود ندارد. من همیشه تلاشم را كرده ام كه نسبت به فصل گذشته بهتر باشم. در هانوفر به این تلاش هایم ادامه مى دهم.

**فكر مى كنى بتوانى گلزنى هاى بوخوم را در هانوفر تجربه كنى؟

< نمى دانم چون ممكن است هر اتفاقى بیفتد. اگر مصدوم نشوم یا مشكل دیگرى پیش نیاید موفق مى شوم. به هر حال هر مهاجمى دوست دارد جزو برترین گلزنان باشد. من هم به دنبال این هستم كه روزهاى خوب بوخوم را در هانوفر تكرار كنم.

هاشمیان یک گل زد و دو پاس گل داد