تبیان، دستیار زندگی
شاید دیده باشید افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند یک دست بند مسی به دست دارند . دلیل اینکار را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند و معتقدند با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران می شود . از طرفی محققان، یکی از دلایل بیماری آلزی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضایعات منزل خریداریم

شاید دیده باشید افرادی که از  درد مفاصل رنج می‌برند یک دست بند مسی به دست دارند .

دلیل اینکار را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند و معتقدند با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران می شود .

از طرفی محققان، یکی از دلایل بیماری آلزایمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز می دانند.

مسی

مادر بز رگ ، مادر بز رگهایمان برای پختن خورشت و آش وآبگوشت از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی به نام"حسوم "را دائم درون قابلمه می گذاشتن.البته خودشان هم نمی دانستن چرا این کار را می کنند.

تازه محققین به این نتیجه رسیده اند که بدن ما بخصوص مغز برای شاداب بودن و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد آهن نیاز دارد و یون مس کمک به جذب یون آهن می کند پس وجود هر دو لازم است.

بنابراین وقتی غذا در قابلمه مسی در حال پختن است یون مس آزاد می شود و سبب جذب یون های آهن آزاد شده از حسوم می شود و شما احساس نشاط و انرژی خوبی می کنید و دیگه به دنبال دلایل افسردگی و تنبلی نمی گردید.

در صورتی که قابلمه های  آلومینیوم(روحی)، استیل و ...... تولید یون های مضر سرب و آلومینیوم و .....می کنند که در جای خود بسیار خطرناکند و باعث بیماری‌های کبدی و خونی و طحال می شوند.

هم وطنان شمال کشورمان موقع پخت خورشت به خصوص فسنجان یک نعل آهنی در  خورشت می اندازند تا حسابی رنگ بگیره ....

پس هر کسی آمد و فریاد زد که ضایعات منزل خریداریم شما می توانید با اعتماد به نفس کامل ظروف تفلن و آلومینیومی خود را به او بفروشید و با پولش قابلمه مسی بخرید.

قابل توجه :

قابلمه مسی که قرمز باشد را نباید استفاده کرد و حتماً آن را بدهید تا سفید کنند.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان -مینو خرازی

مطالب مرتبط

آلومینیوم و مس

اورانیم چیست؟

سنگ مرمر چیست؟

چرا طلا این‏قدر ارزشمند است؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.