تبیان، دستیار زندگی
کانون ادبیات ایران در روزهای باقیمانده بهار میزبان هفت نشست نقد و بررسی کتاب خواهد بود که دو نشست آن در اردیبهشت و پنج نشست در خرداد برگزار خواهد شد.../دومین همایش ملی نیما شناسی28 و 29 اردیبهشت در مازندران،زادگاه نیما،با حضور محققانی از کشورهای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلسات بهاری کانون/همایش نیما شناسی

با برگزاری 7 نشست

کانون ادبیات جلسات بهاری خود را پی می‌گیرد

کانون ادبیات ایران در روزهای باقیمانده بهار میزبان هفت نشست نقد و بررسی کتاب خواهد بود که دو نشست آن در اردیبهشت و پنج نشست در خرداد برگزار خواهد شد.
جلسات بهاری کانون/همایش نیما شناسی

به گزارش خبرنگار مهر، کانون ادبیات ایران در ادامه جلسات نقد و بررسی کتاب در ماه اردیبهشت میزبان سه نشست است که عصر دوشنبه نشست دویست و هفتاد و پنجم کانون ادبیات ایران با نقد و بررسی کتاب "نی زن، جذامی و باد" برگزار شد و این جلسات در ماه جاری با دو جلسه 13 و 20 اردیبهشت دنبال می‌شود.

نشست دویست و هفتاد و ششمین کانون ادبیات به نقد رمان "پرسه زیر درختان تاغ" نوشته علی چنگیزی اختصاص دارد و جلسه 20 اردیبهشت نیز با موضوع نقد مجموعه شعرهای "دنیا چشم از ما بر نمی دارد" سروده الهام اسلامی و "مرثیه‌ای برای درختی که به پهلو افتاده است" سروده غلامرضا بروسان برگزار خواهد شد.

کانون ادبیات در ماه خرداد نیز میزبان 5 نشست نقد و بررسی است. نشست دویست و هفتاد و هشتم در تاریخ سوم خرداد به نقد مجموعه داستان "بازمانده" نوشته مریم دلباری اختصاص یافته و نشست دویست و هفتاد و نهم که 10 خرداد برگزار می‌شود به نقد کتاب "شعر آیینه اندیشه" درباره شعر دکتر ضیاء موحد نوشته علیرضا پور مسلمی می‌پردازد.

نشست دویست و هشتادم به نقد رمان "آنجا که برف ها آب نمی‌شوند" نوشته کامران محمدی اختصاص یافته که این نشست 17 خرداد برگزار خواهد شد.

24 خرداد کانون ادبیات میزبان جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر "پس از گندم" سروده منصور مومنی است و 31 خردادماه آخرین جلسه بهاری کانون به نقد رمان خارجی "ژاله کُش" نوشته ادویچ دانتیگا با ترجمه شیوا مقانلو اختصاص یافته است.

این جلسات در محل سالن اجتماعات کانون ادبیات ایران واقع در خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شیرودی، خیابان اردلان،  شماره 25 برگزار می‌شود.

28 و 29 اردیبهشت در مازندران

همایش نیماشناسی برگزار می‌شود

جام جم آنلاین: دومین همایش ملی نیماشناسی 28 و 29 اردیبهشت در مازندران ، زادگاه نیما یوشیج ، با حضور محققانی از كشورهای پاكستان ، لبنان و تاجیكستان برگزار می‌شود.
جلسات بهاری کانون/همایش نیما شناسی

مسعود روحانی ، دبیر علمی همایش ملی نیماشناسی، در گفتگو با فارس در شهرستان بابلسر ، اظهار داشت: تاكنون بیش از 160 مقاله داخلی و خارجی به دومین همایش ملی نیما شناسی با عنوان نیما و میراث نو ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

دبیر علمی همایش ملی نیماشناسی افزود: با وجود اینكه این همایش با عنوان همایش ملی برگزار می‌شود، چند مقاله علمی از محققان كشورهای پاكستان ، لبنان و تاجیكستان نیز به دبیرخانه ارسال شده است.

وی خاطرنشان كرد: تمام مقالات در كمیته داوری متشكل از 9 عضو هیئت علمی گروه ادبیات مورد بررسی قرار گرفت كه در نهایت 80 مقاله برای چاپ در كتاب مجموعه مقالات پذیرفته شد.چكیده تمام مقالات رسیده در مجموعه‌ای مجزا منتشر می‌شود.

روحانی از همكاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این همایش خبر داد و تصریح كرد: روز دوم همایش تسهیلاتی برای حضور شركت كنندگان در یوش، زادگاه نیما یوشیج فراهم شده است.

دبیر علمی همایش ملی نیما شناسی گفت: دومین همایش ملی نیماشناسی با حضور مسئولان ارشد استان مازندران و برخی مقامات كشوری افتتاح می‌شود.

تهیه و تنظیم برای تبیان :زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان