تبیان، دستیار زندگی
ی فیلم «بید مجنون» آخرین ساخته مجید مجیدی در اولین حضور بین المللی ‌اش به بخش سینمای جهان جشنواره معتبر تورنتو راه یافت . به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، سی‌امین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی تورنتو كه مهمترین رویداد سینمایی منط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کانادا میزبان آخرین فیلم مجیدی


فیلم «بید مجنون» آخرین ساخته مجید مجیدی در اولین حضور بین المللی ‌اش به بخش سینمای جهان جشنواره معتبر تورنتو راه یافت .

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، سی‌امین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی تورنتو كه مهمترین رویداد سینمایی منطقه‌ی آمریكای شمالی محسوب می‌شود‏‏ شهریورماه سال جاری در كانادا برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم "تورنتو" كه به «جشنواره جشنواره‌ها» معروف است هر ساله در فصل تابستان در شهر تورنتوی كشور كانادا برگزار می‌شود.

براساس همین گزارش: جشنواره تورنتو جزو جشنواره های درجه 1 در سطح جهان محسوب می شود و بازار این جشنواره از معتبرترین بازارهای فیلم درسطح دنیا به حساب می آید.

به گزارش ایسنا، «بید مجنون» از 19 مردادماه در سینماهای تهران و شهرستانها به نمایش در می آید. این فیلم ابتدا در 10سینما به نمایش درمی‌آید و سپس در صورت استقبال، سینماهای آن افزایش خواهد یافت. «بید مجنون» با مضمونی اجتماعی، به داستان زندگی یوسف، یك استاد دانشگاه،‌ می‌پردازد‏ كه ‌بینایی خود را بر اثر حادثه ای از دست داده و در بیمارستانی در فرانسه پس از سالها بینایی خود را به دست می‌آورد.

«بید مجنون» در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت و توانست جوایز اصلی شامل چهار سیمرغ اصلی این جشنواره را دریافت كند. در این فیلم، پرویز پرستویی، رؤیا تیموریان، محمود بهرازنیا، آفرین عبیسی، شراره دولت‌آبادی، ملیكا اصلانی و... بازی می كنند. مجیدی روز گذشته در گفت وگویی با ایسنا، ‌اقدام محمدرضا شجریان را در ایجاد باغ هنر بم، یك حركت ملی و بسیار پسندیده دانسته و خواستار كمك دولت به این پروژه شده بود. به گفته مجیدی، ‌فاجعه بم، ‌داغ بزرگی است كه مردم ایران هنوز آن را از یاد نبرده‌اند و احیای بم، ‌وظیفه‌ همه مردم و به خصوص هنرمندان است.

اخبار مرتبط

 مجید مجیدی و فیلم خادمان امام رضا(ع)