تبیان، دستیار زندگی
صبح روز گذشته نشست خبری پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی با حضور مسئولین و برگزار کنندگان این طرح و به منظور تشریح اهداف و طرح ها و برنامه های اجرایی، در محل سالن کنفرانس موسسه تبیان برگزار شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان برگزار شد

نشست خبری

صبح روز گذشته نشست خبری پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی با حضور مسئولین و برگزار کنندگان این طرح و به منظور تشریح اهداف و طرح ها و برنامه های اجرایی، در محل سالن کنفرانس موسسه تبیان برگزار شد.

الناز فطیرخورانی؛ دبیر جشنواره پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان

به گزارش روابط عمومی، الناز فطیرخورانی؛ دبیر جشنواره پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان اظهار داشت: 800دانش آموز و یکصد دبیر از 50 مدرسه و هفت پژوهش سرا از سراسر کشور دستاوردها و تحقیقات علمی خود را در این جشنواره ارایه می کنند.

وی تصریح کرد: در مجموع از بین حدود دو هزار دانش آموز متقاضی شرکت در این جشنواره 300 گروه دانش آموزی با حضور یک هزار و 200 دانش آموز در مرحله اول برگزیده شدند.

وی یادآورشد: پس از بازنگری و کار کارشناسی سرانجام 180 گروه دانش آموزی از 10 استان اصفهان، قم، تهران، خراسان، آذربایجان، فارس، مازندران، سمنان، گیلان و کهکیلویه و بویراحمد به مرحله نهایی پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان راه یافتند.

فطیرخورانی با بیان اینکه طرح اولیه این جشنواره از آبان ماه سال گذشته و از طریق فراخوان در قسمت مدرسه اینترنتی تبیان به اطلاع دانش آموزان و دبیران مدارس سراسر کشور رسید، افزود: در مجموع 52 موضوع برای علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در نظر گرفته شده بود.

وی بیان داشت: از جمله امتیازات این دوره از جشنواره این بود که موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان موضوع آزاد را نیز مطرح کرد که با استقبال دانش آموزان و دبیران مواجه شد به گونه ای که از 180 گروه دانش آموزی راه یافته به مرحله نهایی 60 گروه دستاوردهای جدید خود را ارایه خواهند کرد.

موسی سلطانی؛ دبیر اجرایی پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان

موسی سلطانی؛ دبیر اجرایی پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان نیز در این نشست اظهار داشت: این جشنواره در قالب سه گروه نمایشگاه ارایه محصولات دانش آموزان و مربیان، مسابقات و سمینارهای علمی شامل پنج کمیته فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم انسانی و هنر برگزار می شود.

وی افزود: در بخش مسابقات قرار است 10 مسابقه از جمله پرواز بالن ها، ربات های نمایشی، ربات های مسیریاب، سازه های ماکارونی، حبابهای غول پیکر، موشک آبی و اجاق های خورشیدی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه 25 نفر کار داوری این جشنواره را در تمامی بخش ها عهده دار هستند، تصریح کرد: در مراسم پایانی جشنواره که با حضور سید مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد باقر قالیباف؛ شهردار تهران و دکتر طالب پور؛ مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار می شود، 30 گروه برتر معرفی خواهند شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان به همت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و با حمایت وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای خاوران و ‌سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نهم و دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

سعید امین الرعایا؛ مدیر بخش مدرسه اینترنتی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

سعید امین الرعایا؛ مدیر بخش مدرسه اینترنتی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در IT سوق دادن کنجکاوی دانش آموزان به سمت حوزه های علمی است.

وی اظهار داشت: طرح پروژه های دانش آموزی که چند سالی است از سوی تبیان دنبال می شود در راستای دستیابی به این هدف بوده به گونه ای که تاکنون دوره های مجازی و آموزش الکترونیکی برای معلمان، دانش آموزان و والدین طراحی شده است.

وی تصریح کرد: آماده سازی فعالیت هایی برای جذاب کردن تدریس از طریق سایت تبیان، طراحی بازی های آموزشی، کاردستی های علمی و پژوهشی، معرفی 50 نرم افزار ‌آموزشی شبیه سازی و آزمایشگاه های مجازی، کتابخانه دیجیتالی مدارس و طراحی مرکز داده های اینترنتی از دیگر فعالیت های مدرسه اینترنتی تبیان به منظور تعامل بیشتر با دانش آموزان و مربیان مدارس است.

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1380 تاسیس شده است و هدف از تاسیس آن این است که محتوی مطالب و موضوعات دینی و مذهبی در فرآیند شکل یافته برمبنای فناوری روز ارائه شود تا برای مخاطبان جوان و نوجوان در بخش های مختلف جذاب باشد.

گفتنی است، پنجمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان با هدف توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در سطح مدارس کشور نهم و دهم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.

تنظیم: هومن بهلولی