تبیان، دستیار زندگی
شاید همه روزهای خوب خودتان را از پنجره بیرون انداخته‏اید، با پرده‏ها سخن مگویید و با واسطه با دوست حرف نزنید. با خودتان حرف بزنید و از خودتان بپرسید چه کسی روزهایمان را خراش داده است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشبختی بدون پرداخت هزینه

شبختی

مطالبی را که می‏خوانید به نوعی نگاشته شده که برای رسیدن به خوشبختی، مسیر آسان‏تری را بپیمایید و از زندگی پرپیچ و خم عبور کنید، در نهایت این مطالب به شما کمک می‏کند که امید به زندگی را در خود هر چه بیشتر پرورش دهید.

اول:

دوست عزیز، میزان خوشبختی و بدبختی افراد تنها به دست خود آنها فراهم می‏شود یادتان باشد کسانی که به شما حسادت می‏کنند امتیازات قابل توجهی در شما دیده‏اند که خود فاقد آنها هستند. این جمله را در تیررس نگاهتان قرار دهید که «صداقت بهترین صفت است» خیلی از کارها غامض و پیچیده نیست با کمی تلاش از پس آن بر خواهید آمد.

دوم:

زندگی گره‏ای نیست که در جستجوی گشودن آن باشید، زندگی واقعیتی است که باید آن را تجربه کرد. سختی‏های فاصله را باید شکست و از بین برد هیچ‏گاه نگذارید برای طولانی‏ مدت ارتباطی قطع شود که شاید تا مدت‏ها حاکم شود. هیچ‏گاه کار امروز را به فردا نیندازید بلکه کار فردا را امروز انجام دهید.

سوم:

خیری که به دیگری می‏رسانید، در صندوق آخرتتان اندوخته می‏شود و افزوده سپرده روز رستاخیز است. بزرگ‏ترین فن زندگی، استفاده از فرصت‏های بی‏نظیری است که بر ما می‏گذرد اگر جویای کمال و زندگی پاک هستید به تهیدست دل بسپارید و مرهمی بر زخم‏هایش باشید.

هیچ‏گاه خود را به سادگی بازنده تلقی مکنید. لغزش دیروز اطمینان فرداست، کماکان صبر و شکیبایی بهترین سلاح شما در برخورد با موانع سر راه‏تان است.

چهارم:

رحمت خداوند را هیچ گاه فراموش نکنید که ارحم الرحمین است. بهتر است برای دستیابی به کمال هیچ‏وقت در اندیشه‏ات از حرکت به سوی کمال غفلت نورزی، لبخند عشق برای شماست، شاید بگویید چطور، همیشه خودتان باشید و خودتان را پیدا کنید و بدانید تا وقتی قدرت عشق باقی است این انتقال مهر و محبت تداوم دارد.

پنجم:

زندگی کوتاه‏تر از آن است که شما بخواهید وقت خود را صرف تشویش و نگرانی کنید، یادتان باشد، بی‏ثمرترین‏ روزها، روزی است که نخندیده باشیم. یادمان نرود. چهره مصمم، شاد و صمیمی بزرگ‏ترین حربه درهای بسته است. هیچ‏گاه با روحیه خراب و افسرده به سراغ کسی نروید، که دری به روی شما باز نمی‏شود.

شبختی

ششم:

موفقیت شما بستگی به پشتکار و استقامت در برابر مشکلات دارد. گویی، هرچه تلاش می‏کنید انگار نه انگار که تلاشی صورت پذیرفته؟ دنبال چیزی یا کسی می‏گردید که از همه چیز و همه کس به شما نزدیک‏تر است؟ دیگر لازم نیست که نگران باشید. هر گاه از صمیم قلب و با خلوص نیت از خداوند تقاضا کنید، جواب‏تان را می‏گیرید.

هفتم:

بیایید با هم خورشید را باور کنیم و به رحمت حق دل ببندیم. وقتی که تنها هستید مواظب اندیشه‏های خود باشید .شما از قابلیت‏های فراوانی برخوردارید. تقریباً از پس بسیاری از کارها بر می‏آیید. موانعی در سر راه زندگی ندارید، و خدا را شکر در روزهای آینده زندگی برایتان مفهوم دیگری خواهد داشت.

هشتم:

اولین گام در موفقیت، خودشناسی است. هیچ‏گاه خود را به سادگی بازنده تلقی مکنید. لغزش دیروز اطمینان فرداست، کماکان صبر و شکیبایی بهترین سلاح شما در برخورد با موانع سر راه‏تان است. روابط خود را با خانواده سر و سامان ببخشید. عاقل آن است که اندیشه کند. تا وقتی می‏شود از راه عشق دیگران را دوست داشت نباید از راه احسان وارد شد.

همیشه خود را با گذشته خود قیاس کنید، نه با دیگران. آنچه اندیشه امروز شماست فردای شما را خواهد ساخت.

نهم:

شاید همه روزهای خوب خودتان را از پنجره بیرون انداخته‏اید، با پرده‏ها سخن مگویید و با واسطه با دوست حرف نزنید. با خودتان حرف بزنید و از خودتان بپرسید چه کسی روزهایمان را خراش داده است؟ کسی که صبور باشد می‏تواند آنچه را که می‏خواهد به دست آورد در دنیایی که شادی‏ها موقتی، شب‏ها زودگذر و هیجانات کوتاه هستند باید به خاطر داشت که شادی‏های موقتی هم نقش مهمی را در زندگی‏مان ایفا می‏کنند.

شبختی

دهم:

بیشتر به وضعیت خانواده برسید تا دغدغه‏ای از آن بابت نداشته باشید. خانواده یکی از محکم‏ترین سنگرهایی است که شما نباید در دفاع از آن از هیچ کوششی دریغ ورزید. بهتر است رودبایستی یا مخفی کاری را کنار بگذارید و احساسات خودتان را با همسر در میان بگذارید، شفافیت و رودربایستی نداشتن موجب تحکیم روابط می‏شود و بر عشق و محبت می‏افزاید، این را هم بدانید که عاقل، همیشه پایان کار را می‏بیند و بی‏خبر پیش پا را.

یازدهم:

اطمینان داشته باشید که اگر یک گام کوچک ولی درست بردارید این گام در دستیابی به هدف نهایی شما بسیار کمک خواهد کرد. همیشه خود را با گذشته خود قیاس کنید، نه با دیگران. آنچه اندیشه امروز شماست فردای شما را خواهد ساخت. هر شکستی را پلی به طرف موفقیت قلمداد کنید و درس بگیرید. دوست خوبم همیشه نرمش راهگشا نیست، گاهی جدی بودن ضرورتی اجتناب‏ناپذیر است.

دوازدهم:

خودتان را بیهوده معطل گذشته‏ها نکنید تنها در صورتی که مفید و آموزنده باشند می‏توان به آنها بها داد .مراقب باشید سررشته کارها از دست‏تان خارج نشود. در زندگی‏تان هر از گاهی اتفاقات دور از ذهنی به وجود می‏آید که شما را سراسیمه می‏کند. اصلاً بهایی برای این مسائل قائل نشوید .تلاش کنید با ورزش و تغذیه مناسب، تندرستی خود را تضمین کنید.

خانواده سبز

خانواده و زندگی - تنظیم برای تبیان : کهتری

به نظر شما بهترین راه برای خوشبختی کدام است؟کتاب "سیمای خوشبختی" می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه ارائه دهد .همچنین برای غور بیشتر در این حیطه نیز امکان گفتگو با دیگر دوستان در انجمن های تبیان وجود دارد.

مقالات مرتبط

شخصیت سالم ، کلید خوشبختی

کمی با من صمیمی باش!

مشکلات را ضربه فنی کن

نوروز، خانه تكانی تكرار!

به دنیا بگویید : سیب!

تکه های کلیدی زندگی ات را پیدا کن

روزی برای تقسیم خوشبختی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.