تبیان، دستیار زندگی
برای كامیابی در کار باید با مشكلات و فراز و نشیب های زندگی مبارزه نمود ؛ پس هیچگاه بـر اثـر بروز سختی ها و شكست ها نـاامید نشوید: روند زندگی و کار به بازی فوتبال می ماند كه تا آخرین دقیقه مـمـكـن است سرنوشتش تغییر كند. اگر ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20 قانون طلایی موفقیت در کار و تجارت

برای كامیابی در کار باید با مشكلات  و فراز و نشیب های زندگی مبارزه نمود ؛ پس هیچگاه بـر اثـر بروز سختی ها و شكست ها نـاامید نشوید: روند زندگی و کار به بازی فوتبال می ماند كه تا آخرین دقیقه مـمـكـن است سرنوشتش تغییر كند.

اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید هیچ چیز نمی تواند سـد راهتان شود. حـتی جملات دلسرد كننده نزدیكترین كسانتان نیز نخواهد توانست شما را از حركت باز دارد.

در این جا 20 قانون طلایی كـه شـمـا را در طـی مسیر یاری می رساند، بیان شده است.

1- حتی رئیس هم باید آستین هایش را برای كار كمی بالا بزند.

زیردستان خـود را وادار بـه انـجـام كـاری نـكنید كه خودتان تاكنون انجامش نداده اید یا رغبتی به انجام دادنش ندارید. اگر رئـیس یا سـردسته گروهی هسـتـیـد باید خودتان سرمشق و الگوی دیگران قرار بگیرید ، آنگاه دیگر کسی در انجام كار با شما بحث نخواهد كرد.

2- اندکی شـانـس و اقبال، بهتر از كوهی از دانش و خردمندی است.

شما هر قدر هم که زیرك و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند كه باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا كـنـیـد. حتـی یـك مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. هیچگاه اهمیت زمان و مكان مناسب انجام كارهایتان را دست كم نگیرید.

3- در ازای هر سخنی كه می گویید، اجـازه دهید دشمنتان (یا رقیبتان) 10 سخن بگوید.

هر قدر كـه شـما بـا سخنان خود اطلاعاتی را برای رقیب یا دشمنتان آشكار و افشا کنید، وی قدرت بیشتری برای ضربه وارد كردن و صدمه زدن به شما در اختـیـار خواهد داشـت. بگذارید رقیبتان سخن بگوید چون داشتن «اطلاعات» قدرت است و آن كه اطـلاعات دارد می تواند ویرانگر باشد.

4 - پول نقد، پول نقد است حتی اگر از شكم فیل بیرون بیاید.

زمانی كه شما اسكناس در دست دارید هیچ «اما» و «اگر»ی وجود نخواهد داشت : تـنها پول نقد است كه وجود دارد. چك همیشه در معرض بـرگـشـت خـوردن است و كـارت اعتـباری هـم مختص آدم های زودباور؛ اما پول نقد همواره پول نقد است.

5 - هیچگاه 100% هیچ چیز را برای هیچكس برملا نكنید.

اگر خیال دارید میلیونر شوید بهتر است هیچگاه تمام جزئیات برنامه و نقشه خود را به كسی نگویید. همواره چیزی را نزد خودتان نگاه دارید. اگر مجبور به افشای آن شدید تنها 75 تا 90 درصد آن را برملا سازید. همان 10%از شما حفاظت خواهد كرد (و همچنین ضمانت می کند كه آن ایده متعلق به شماست).

6 -هنگام خشم و عصبانیت، تصمیم نگیرید.

آدم های باهوش و محـتـاط نیک می دانند كه برای درست اندیشیدن به آرامش ذهن  نیاز دارند. هنگامی كه عصبانی  هستید، از روی خشم  و غضب ، و نـه از روی مـنطق صحبت خواهید كـرد. احـسـاسـات و هیـجـانات خـود را كنترل كنید . این یكی از مهمترین قوانین است. زمانی كه عصبانی  هستید تهدیدهایی می كنید كه قادر به عملی كردن آنها نیستید یا تصمیماتی اتخـاذ می كنید كه در آیـنده پشیمانی به بار خواهند آورد.

7- مرد است و قولش.

هیچگاه نباید زیر قولتان بزنید. همواره سر قول و حـرفـتان بمانید ( البته بهتر كه هیچگاه قولی به كسی ندهید ولی معلوم است كه بعضی ها نـمـی تـوانـنـد جـلوی خودشان را بگیرند). درست زمانـی كه طرف مقابل دیـگر بـه شـما اعـتـماد  نـداشـته باشد همان لحظه است كه او را از دست داده اید.

8- دهانـتـان را بـسـتـه نـگاه داریـد و اگـر مـجبور به گفتن دروغ هستید، ساده و مختصر بگویید!

اگر حـرف و سـخن خـوشـایـند و جـالبـی بـرای گـفتن ندارید بهتر است كه اصلاً هیچ چیز نگویید. حتـی اگـر حـرفـی بـرای گـفـتـن داریـد آن را بـازگـو نـكنید چرا كه سرانجام سبب افشای موضوعی می گردد كه فردی كه از آن مطلع می گـردد، قادر است از آن برای ضربه وارد كردن به شما استفاده كند. اگر دهانتان بـسته باقی بماند، اشتباهات همان جایی خواهند رفت كه دایناسورها رفتند.

9- بهترین روش برای جاخـالی دادن از تیرهای رقبا آن است كه هیچگاه در تیررس آنان قرار نگیرید.

هرگز خود را در موقعیت های دردسر ساز قرار ندهید. (هیچـگاه با رقیب سرسخت خود در یک محل قرار نگیرید تا او نتواند مستقیماً سر شما را نشانه بگیرد.)

10- حواستان را جمع کنید: گاهی اوقات رقبای شما وقتی می بینند که توان مقابله منصفانه با شما را ندارند ، قوانین بازی را به نفع خود تغییر می دهند یا کلاً آنها را نقض می کنند.

اشخاصی که همواره خواهان پیروزی هستند گاه به جای رعایت قوانین بازی ، از قوانین جانبی و میان بر استفاده می کنند.

11 - هرگز خیانت و خائن را به آسانی نبخشید.

برخی عادت دارند از گناه  و تقصیر گناهكار به راحتی بگذرند و او را مورد بخشش قـرار دهنـد، كه این عمل باعث ترغیب فرد خاطی به تكرار عمل خویش خواهد شد.

12- هـرگـاه مـردد بـودید كـه آیا بهتر است دشمنتـان از شـمـا هراس داشته باشد یا آنـكـه مـورد احـترامش باشید همیشه گزینه ترس را برگزینید

.

محترم بـودن فـوق الـعـاده عالی است امـا عـنـصر ترس بهتر از آن است. ترس  بازدارنده بهتری نسبت به مورد احترام بودن است چون دشـمـن را در مسـیر خـود متوقف می كند.

13- كنار هر مرد موفقی یك زن موفق وجود دارد.

هر مردی برای كسب موفقیت  به پایداری و استقامت یك زن بزرگوار نیاز دارد. یك مرد بدون خانواده، یك مرد كامل نخـواهد بود. در مـقـابـل، یـك هـمـسر بـد و نـامـنـاسب شـما را از شكوفایی استعدادها و قابلیت هایتان باز می دارد.

14- هیچ چیز پایدار و همیشگی نیست.

به خاطر بسپارید : از عشق  گرفته تا ثروت ، مـوفقیت در تجارت ، زیبارویی و حتی موهای پرپشت سرتان ، هیچ یك پایدار نخواهند ماند.

15- هرگاه به نبرد كسی می رویــد، همیشه ضربه اول را شما بزنید ، و چنان محكم و با قدرت هم بزنید كه به ضربه دیگری نیاز نداشته باشید.

هنگامی كه منازعه و درگیری اجنتاب ناپذیر است ، همیشه اولین ضربه را شما وارد كنید. با ایـن عـمل دشـمـن و حـریف را غافلگیر می كنید و اگر ضربه شما به اندازه كافی محكم و كاری باشد، می توانید دشمنتان را كاملاً کله پا كنید.

16- هـرگـاه خـواسـتید اقدام به انجام كاری كنید، همواره مدت زمان مـحـقـق گشـتن آن را بیشتر، و پاداش و ثـمـره آن را كمتر برآورد كنید.

حـتـی بـهترین طرح ها و نقشه ها ممكن است بی ثمر و نافرجام گردد. اغـلـب اوقـات مـا به مـنـظور دسـتـیابـی  بـه خـواسـتـه هایمان ملزم به تلاش و كوشش هستیم و این بدان مفهوم است که همواره باید صبور  و شـكیـبا  باشیم. دست بالا گرفتن كار و دست كم گرفتن پاداش آن سبب می گردد شما هیچگاه مأیوس و ناامید نشوید.

17- دوستانتان را نزدیك خود نگاه دارید، دشمنانتان را نزدیكتر.

مردم همیشه در درك این گفته دچار سوء تفاهم می شوند، یـعنی می پندارند باید رفاقت صمیمانه ای با دشمنانشان داشته باشند. امـا واقعیت آنست كه شما باید منتـهـای تـلاش خـود را بكنید تا اعمال و حركات دشمنانتان را تحت نظر خویش داشته باشید. مثلاً ترتیبی بدهید که از اقدامات وی آگاهی داشته باشید، افكارش را پیش بینی کنید و از نـقـاط ضعفش كمال استفاده را ببرید.

18- برای «پول درآوردن» باید پول خرج كرد.

اگر پولی را خرج می کنید و بعد هزینه آن پول  ، سود بیشـتـری را عایدتان خواهد كرد، پس نگران پول خرج كردن نباشید. اگر ایده ای برای تجارت و كسب و كار دارید ، از بـانك وام بگیرید. بـه كارمندان خود حقوق و دستمزد شایان توجه بدهید، بـرای مـشـاوره با متخصصین و جویا شدن از رهنمودهایشان پول پرداخت كنید. به این ترتیب اگر شـما كـاسـب یـا تـاجـر بـاهـوشـی بـاشـیـد همیشه در اوج خواهید بود.

شما هر قدر هم که زیرك و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند كه باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا كـنـیـد. حتـی یـك مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد.

19- «متمركز بودن» و «پشتكار» دو عنصر حیاتی موفقیت هستند.

اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید هیچ چیز نمی تواند سـد راهتان شود. حـتی جملات دلسرد كننده نزدیكترین كسانتان نیز نخواهد توانست شما را از حركت باز دارد.

20- هیچكس شكست ناپذیر نیست.

ثروت نمی تواند ضامن شكست ناپذیری و وفـاداری باشد. كـافی اسـت كمی مغرور و از خود راضی شوید آنگاه خواهید دید كه نزدیكترین دوستانتان نیز از شما روی برمی گردانند.

منبع : اینترنت

لینک ها

استرس در محیط کار (تست روان شناختی)

روش هایی برای کاهش استرس در محیط کار

چند راهکار ساده برای رفع استرس در محیط کار

آیا شما هم در شغلی که دارید دچار استرس هستید