تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال صباباتری تهران موفق شد با پیروزی بر تیم ابومسلم مشهد به مقام قهرمانی جام حذفی فوتبال كشور دست یابد. به گزارش ایسنا، در دیدار برگشت مرحله‌ی نهایی جام حذفی فوتبال كشور عصر امروز دو تیم ابومسلم خراسان و صباباتری تهرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صبا باتری جام حذفی را در مشهد برد


تیم فوتبال صباباتری تهران موفق شد با پیروزی بر تیم ابومسلم مشهد به مقام قهرمانی جام حذفی فوتبال كشور دست یابد.

به گزارش ایسنا، در دیدار برگشت مرحله‌ی نهایی جام حذفی فوتبال كشور عصر امروز دو تیم ابومسلم خراسان و صباباتری تهران به مصاف هم رفتند كه در پایان نود دقیقه دو تیم به تساوی یك بر یك دست یافتند و با توجه به نتیجه‌ی دیدار رفت كار به وقت اضافی كشید اما تلاش دو تیم نتیجه‌ای در بر نداشت و بازی به ضربات پنالتی كشید.

در ضربات پنالتی تیم صباباتری با نتیجه‌ی چهار بر دو و در مجموع شش بر چهار حریف مشهدی خود را شكست داد تا به مقام قهرمانی جام حذفی فوتبال كشور دست یابد.

شرح كامل دیدار نهایی جام حذفی به این شرح است:

** در نیمه‌ی نخست این دیدار دو تیم بازی متعادلی از خود به نمایش گذاشتند، اما بیشتر توپ و میدان در این نیمه‌ در اختیار تیم ابومسلم خراسان كه از تشویق تماشاگران مشهدی سود می‌برد، قرار داشت.

در ده دقیقه نخست نیمه اول دو تیم به ارزیابی یكدیگر پرداختند. اما پس از گذشت ده دقیقه دو تیم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند كه در این میان سهم تیم ابومسلم بیش از حریف بود.

در دقیقه یازدهم حمید زوهانی پس از عبور از دو بازیكن ابومسلم در موقعیت دو به تك قرار گرفت و او می‌توانست با پاس خود علی دایی را در موقعیت خوبی قرار دهد، اما تكروی این بازیكن باعث به هدر رفتن این موقعیت شد.

در دقیقه سیزدهم پس از خطای سهراب بختیاری زاده ،مسعود مرادی ضربه‌ای را به سود تیم ابومسلم اعلام كرد كه ضربه كاشته رضا ناصحی با اختلاف كمی از بالای دروازه صباباتری بیرون رفت.

پس از این دقایق دو تیم بازی نه چندان مطلوبی را از خود به نمایش گذاشتند و بیشتر دقایق بازی در وسط زمین جریان داشت و دو تیم با تساوی بدون گل زمین را ترك كردند.

با شروع نیمه‌ی دوم حملات پردامنه‌ی ابومسلم با گل فریدون فضلی همراه شد و این چنین بازی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

پس از این گل صباباتری نبض بازی را در اختیار گرفت و موقعیت های متعددی را روی دروازه‌ی حریف خلق كرد. اما هیچ كدام از اینها گلی را برای صبا باتری به همراه نداشت تا این كه در دقیقه 84 پس از سانتر زیبای محمد نوازی توپ از روی سر مدافعان ابومسلم عبور و توپ به روبرت ماركوسی كه در دقیقه 65 به جای حمیدرضا زوهانی وارد زمین شده بود، رسید؛ این بازیكن در زاویه بسته توانست گل مساوی را وارد دروازه ابومسلم كند.

با توجه به نتیجه‌ی دیدار رفت بازی به وقت اضافی كشید اما تلاش بازیكنان دو تیم نتیجه‌ای در بر نداشت و پس از یكصد و بیست دقیقه این ضربات پنالتی بود كه چهره‌ی تیم قهرمان را مشخص می‌كرد.

در ضربات پنالتی درخشش اصغر كرم‌الهی باعث شد كه ناصحی و فضلی نتوانند دروازه‌ی صباباتری را باز كنند و در نتیجه این تیم توانست با به ثمر رساندن چهار ضربه‌ی پنالتی خود سند قهرمانی جام حذفی را به نام خود به ثبت برساند.

 توقف صبا باتری برابر ابومسلم 

 گفتگو با تئورسین بزرگ فوتبال ایران