تبیان، دستیار زندگی
برنامه توسعه سازمان ملل متحد اعلام كرد، "رونالدو" و "زین‌الدین زیدان" بازیكنان مشهور فوتبال برزیل و فرانسه روز سه‌شنبه مبلغ ? 120هزار دلار به مردم هائیتی كمك مالی كردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پورتو پرنس ، برنامه توسعه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمک مالی زیدان و رونالدو


برنامه توسعه سازمان ملل متحد اعلام كرد، "رونالدو" و "زین‌الدین زیدان" بازیكنان مشهور فوتبال برزیل و فرانسه روز سه‌شنبه مبلغ ? 120هزار دلار به مردم هائیتی كمك مالی كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پورتو پرنس ، برنامه توسعه سازمان ملل متحد در هاییتی با انتشار بیانیه‌ای افزود: این كمك برای كمك به ساكنان "شهرك خورشید" كه حدود ? 300هزار هستند، اختصاص خواهد یافت. این مبلغ برای كمك به گسترش بهداشت و آموزش و پرورش در این منطقه صرف خواهد شد.

زیدان گفت: من بسیار خوشحالم كه به همراه دوستم قدمی برای كمك به مردم فقیر برداشته‌ام.

این درحالیست كه "گرهارد لاتورتو" نخست وزیر و "آداما گویندو" نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد در هائیتی از این اقدام رونالد و زیدان قدردانی كردند.

ازسوی دیگر، وقوع توفان "دنیس" در هاییتی تاكنون دست‌كم جان ? 40نفر را گرفته است.

مقامات هائیتی اعلام كردند: هنوز 16نفر مفقود و ?22نفر نیز مجروح شده‌اند .

توفان دنیس روز پنجشنبه گذشته كشور هائیتی را درنوردید. اجساد ? 23نفر در شهر "گران گواو" یافت شده كه بیشتر آنان به دلیل تخریب یك پل جان خود را از دست دادند.

? 10نفر دیگر در ناحیه "گراند آنس" و پنج تن دیگر در جنوب‌شرقی هاییتی و دو نفر در شهر "كایس" جان خو را از دست دادند.

توفان دنیس كه در میان توفان‌هایی كه تاكنون در آمریكا به وقوع پیوسته از نظر قدرت تخریب درجه سه طبقه‌بندی شده‌است، همچنین حدود ? 15هزار نفر را در كشور هاییتی بی‌خانمان كرد.