تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس مدل 84 ایران ورزشی - هنوز هیچ پول درشتى به حساب پرسپولیسى ها واریز نشده اما هر روز نام چند بازیكن جدید به لیست آنها اضافه مى شود. در اخبارى كه مى شنویم مهره هاى مورد نظر پروین هر روز به هیأت فوتبال مى روند تا قراردا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیکنان و مربی جدید پرسپولیس


پرسپولیس مدل 84

ایران ورزشی - هنوز هیچ پول درشتى به حساب پرسپولیسى ها واریز نشده اما هر روز نام چند بازیكن جدید به لیست آنها اضافه مى شود. در اخبارى كه مى شنویم مهره هاى مورد نظر پروین هر روز به هیأت فوتبال مى روند تا قراردادهایشان را به صورت رسمى با تیم ثبت كنند اما در آخرین لحظات همه چیز به روز بعد منتقل مى شود! این اتفاق در حالى رخ مى دهد كه اسامى جداشده ها كه تعدادشان زیاد هم هست تقریباً قطعى شده. اگر فرض كنیم كه یك پول كلان یك شبه به حساب پرسپولیس واریز بشود آن وقت مى توانیم در مورد تحولات فنى تیم صحبت كنیم.

دروازه

مشكل چندانى وجود ندارد. محمد محمدى و فرشید كریمى فصل بعد هم هستند اما داود فنایى یكى از رفتنى هاست. براى جانشینان او در روزهاى اول نام هاى بزرگى مطرح شدند؛ مهدى رحمتى و مهدى واعظى اما كاملاً مشخص بود كه هیچ كدام از این دو گزینه به عنوان دروازه بان سوم به پرسپولیس نمى آیند.در حال حاضر پروین مذاكرات اولیه را با خرمالى آغاز كرده اما توافق با گلر ابومسلم براى فصل بعد بعید است. البته اگر این اتفاق هم نیفتد آنها مهره اى به نام علیرضا حقیقى دارند كه یك فصل تمام با پرسپولیس تمرین كرده. حقیقى جزو لیست جوانان تیم محسوب مى شود و علاوه بر پر نكردن سهمیه بزرگسالان مى تواند خیال پروین را از بابت دروازه راحت كند.

دفاع

جدایى یحیى گل محمدى، ایلیا و رهبرى فرد تقریباً قطعى شده. یحیى با تمام شدن مدت قراردادش تیم دیگرى را انتخاب مى كند، رهبرى فرد و ایلیا هم با نظر كادر فنى از تیم جدا مى شوند. از طرفى وضعیت مهدوى هم مشخص نشده. پروین منتظر است تا اگرعلاوه بر مرتضى ابراهیمى نتوانست مهره قابل توجهى در خط دفاعى جذب كند مهدوى را نگه دارد. البته هنوز معلوم نیست مدیر فنى پرسپولیس چه فكرى براى دفاع داشته باشد. جدایى یحیى مى تواند به تنهایى آرایش و انسجام آخرین نقطه پرسپولیسى ها را برهم بزند. در همین فصلى كه گذشت هر وقت یحیى در بازیهاى تیم حضور نداشت، دفاع با مشكل روبرو مى شد. اگر انتقال گل محمدى به صبا قطعى شود پروین باید به فكر حضور یك دفاع آخر بزرگ در پرسپولیس باشد. فعلاً كه در لیست پیشنهادى او براى فصل آینده نام هیچ دفاعى به چشم نمى خورد.

چپ

چپ پرسپولیس فصل پرانتقادى را پشت سر گذاشت. در حال حاضر علیرضا امامى فر و میثم رضاپور بلاتكلیف هستند و وضعیت نهایى آنها هنوز مشخص نشده. البته اضافه شدن مهرزاد معدنچى به بازیكنان این پست قطعى شده، طالب نسب هم جزو آنهایى است كه اگر اتفاق خاصى نیفتد با پرسپولیس قراردادمى بندد. پروین براى این فصل حساب ویژه اى روى این منطقه باز كرده و اصلاً بعید نیست كه امسال یكى از نقاط قوت پرسپولیس همین پست باشد. میثم رضاپور به احتمال خیلى زیاد در تركیب تیم حفظ مى شود و نام امامى فر از لیست خارج مى شود. تركیب رضاپور- معدنچى مى تواند آرایش مناسبى براى این جناح باشد.

راست

اكثر حملات فصل پیش پرسپولیس از همین منطقه طراحى مى شد. جایى كه پژمان جمشیدى عضو ثابت آن بود و جواد كاظمیان هم در اكثر مواقع به آن اضافه مى شد. اما وضعیت آنها براى فصل چندان تعریفى ندارد. فعلاً كه پروین چراغ سبزى به جمشیدى و سلمانى نشان نداده و خیلى ها جدایى این دو نفر را قطعى مى دانند. البته شانس جمشیدى براى ماندن بیشتر است. آنها فعلاً كار انتقال مصطفى مهدوى كیا را تا مراحل پایانى پیش برده اند كه با وجود قابلیت هاى فنى فوق العاده، مهره با تجربه اى به شمار نمى آید. از طرفى هنوز وضعیت جواد كاظمیان مشخص نشده. او ترجیح داده قراردادش را تمدید نكند و منتظر پیشنهادهاى تازه باشد. اتفاقى كه اگر تحقق پیدا كند شرایط پرسپولیس را تا حدود زیادى تغییر مى دهد. كاظمیان به همراه گل محمدى و اولادى مؤثرترین بازیكنان این فصل محسوب مى شدند. آمار 9 گل زده و 14 پاس گل عملكرد فوق العاده او در فصل پیش است، در شرایطى كه كاظمیان در 6 بازى حضور نداشته.

خط میانى

برخلاف باقى خطوط، وضعیت پرسپولیس در وسط زمین تقریباً خوب است. در این پست عارف محمدوند یكى از كسانى است كه صددرصد از تیم خارج مى شود اما ابراهیم اسدى و باقرى حفظ مى شوند. این در شرایطى است كه حامد كاویانپور به جمع آنها اضافه مى شود و این موضوع مى تواند یكى از بزرگ ترین نقاط قوت آنها به شمار بیاید. آمادگى بالاى كاویانپور در كنار انگیزه اى كه براى حضور در تركیب پرسپولیس بعد از یك سال دورى دارد، شرایط خوبى براى پروین به وجود مى آورد. پرسپولیس در این پست با پژمان نورى هم به توافق رسیده و قرارداد او این هفته به طور رسمى ثبت مى شود. به این ترتیب به نظر نمى رسد آنها مشكلى در این منطقه داشته باشند.

حمله

كمترین تغییر پرسپولیس براى فصل جدید در این ناحیه اتفاق مى افتد. انتظارى، اولادى و جبارى هر سه جزو بازیكنانى هستند كه پروین براى حضورشان در فصل بعد ابراز تمایل كرده. البته در حال حاضر جبارى مذاكراتى با باشگاه الشعب امارات دارد كه هنوز هیچ اتفاق قطعى درباره آن رخ نداده. پروین معتقد است پرسپولیس مشكل چندانى در حمله ندارد، فقط قرار است یونس گراییلى به عنوان مهره جدید با توجه به اعتقاد پروین به استفاده از یك مهاجم سر زن در فهرست تیم قرار بگیرد.

پروین پیشنهاد سرمربیگرى هیأت مدیره را رد كرد

بازگشت به ناصر ابراهیمى!

وضعیت سرمربى آینده پرسپولیس هنوز مشخص نشده. این در حالى است كه هر روز اسامى جدیدى براى قرار گرفتن روى نیمكت فصل بعد مطرح مى شوند. بعد از استعفاى سوبل، على پروین در مصاحبه هاى رسمى اش با خبرنگاران تأكید كرد كه تحت هیچ شرایطى مربى خارجى استخدام نمى كند و براى فصل بعد از حضور یك گزینه داخلى استفاده مى كند. اسامى پیشنهادى هم مشخص بود: ناصر ابراهیمى، محمد مایلى كهن، حمید درخشان و فرشاد پیوس كه از میان تمامى آنها فقط شانس نفر اول در بالاترین درجه قرار داشت. با این حساب پروین نتوانست به نتیجه مشخصى برسد تا بررسى وضعیت صندلى اول باشگاه به جلسه با اعضاى هیأت مدیره موكول شود. جلسه اى كه روز شنبه با حضور على پروین، خطیب، كاشانى و شجاعى برهان تشكیل شد و در نهایت بدون نتیجه گیرى خاصى به پایان رسید.

در این جلسه كه ابتدا به بررسى وضعیت لیست فصل بعد تیم اختصاص داشت اعضاى هیأت مدیره از پروین خواستند تا موضع خود را در قبال سرمربى فصل بعد مشخص كند، مدیرفنى پرسپولیس هم در صحبت هایش همان طور كه از قبل قابل پیش بینى بود نام ناصر ابراهیمى را به عنوان گزینه مورد نظر اعلام كرد ولى موضوع خیلى زود با مخالفت اعضا روبرو شد. آنها تأكید كردند در شرایط فعلى

نمى توانند با حضور ابراهیمى موافقت كنند و بهتر است پروین دنبال فرد بزرگترى باشد. البته اعضا تأكید كردند بحث مایلى كهن به هیچ وجه از طرف آنها مطرح نشده و هیأت مدیره هیچ مذاكره و پیشنهادى براى مایلى كهن نداشته اما موضوع قابل توجه در این جلسه پیشنهاد هیأت مدیره به على پروین بود. آنها از پروین خواستند براى فصل آینده به عنوان سرمربى روى نیمكت بنشیند و پرسپولیس را ارنج كند ولى پروین گفت همان طور كه در مصاحبه هاى روزهاى قبل تأكید كرده به هیچ وجه در سمت سرمربى ظاهر نمى شود و ترجیح مى دهد همچنان به عنوان مدیرفنى فعالیت كند. بى نتیجه ماندن تمامى بحث هاى مطرح شده در نهایت به این مرحله رسید كه طبق گفته اعضا اگر باشگاه و پروین در انتخاب مربى داخلى به نتیجه نرسیدند، نمونه هاى خارجى مطرح شوند. موضوعى كه به نظر نمى رسد با توجه به سیاست هاى پروین عملى شود. مدیرفنى پرسپولیس بعد از تجربه ناموفق پرسپولیس با سوبل تمایلى براى حضور مربى خارجى ندارد. او در فصل گذشته مشكلات بسیارى با سرمربى خارجى خود داشت در شرایطى كه به اذعان بسیارى از كسانى كه مسائل پرسپولیس را از نزدیك دنبال مى كردند سوبل در بسیارى از موارد فشار پروین در امور فنى و حاشیه اى را تحمل كرده بود، بدون اینكه اعتراضى كند. حضور مربى خارجى با توجه به ریسك بسیار بالایى كه براى پروین دارد در شرایط فعلى تقریباً منتفى است و مدیرفنى پرسپولیس سعى مى كند تمام توانش را روى گزینه هاى داخلى معطوف كند. تلاشى كه نزدیكان او معتقدند بیشتر از هر چیز دیگرى به سمت ناصر ابراهیمى متمایل است. این اتفاقات در حالى رخ مى دهد كه جو كلى تیم هم به نفع ابراهیمى است. بازیكنان پرسپولیس در جلسه خصوصى از حضور دوباره ابراهیمى استقبال كرده اند. جالب اینجاست كه آنها هم بر این باورند كه در حال حاضر تنها كسى كه مى تواند به راحتى در كنار پروین قرار بگیرد و اتفاق خاصى هم نیفتد، ابراهیمى است. تجربه سال هاى طولانى همكارى این دو نفر فرضیه حضور ابراهیمى روى نیمكت فصل بعد را قوى تر از هر زمان دیگرى كرده است.اگر پروین بتواند روى مواضع خود پافشارى بیشترى كند-كه بارهاثابت كرده مى تواند ناصر ابراهیمى فاصله چندانى با نیمكت پرسپولیس نخواهد داشت.

 مهلت 10 روزه پروین به کاظمیان و جباری 

 خطیب با مایلی کهن ، پروین با ابراهیمی 

 گل محمدی ، پرسپولیس یا صباباتری؟