تبیان، دستیار زندگی
دوشنبه شب، خبرى از طرف رسانه هاى انگلیس مخابره شد كه انتظارش مى رفت. باشگاه چلسى پیشنهاد 32 میلیون پوندى را درست بعد از اینكه جرارد اعلام كرد قصد ترك لیورپول را دارد، ارایه كرد تا هافبك ملى پوش لیورپول بر سر بزرگترین دو راه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چلسی و رئال مادرید به دنبال ستاره فوتبال انگلیس


دوشنبه شب، خبرى از طرف رسانه هاى انگلیس مخابره شد كه انتظارش مى رفت. باشگاه چلسى پیشنهاد 32 میلیون پوندى را درست بعد از اینكه جرارد اعلام كرد قصد ترك لیورپول را دارد، ارایه كرد تا هافبك ملى پوش لیورپول بر سر بزرگترین دو راهى زندگى ورزشى اش قرار گیرد.

یك روز سخت و بحرانى كه هیچ نتیجه اى از آن حاصل نشد با جرارد و مدیر برنامه هایش و پیشنهادى كه از سوى باشگاه به این دو ارایه شد به پایان رسید. حتى دیوید موزر، رییس باشگاه و ریك پرى، مدیر اجرایى اش جلسه هیأت مدیره كه طبق برنامه قبلى قرار بود برگزار شود را ترك كردند و بر سر دومین جلسه تمرینى در ملوود حاضر شدند تا بتوانند این پسر 25 ساله را به ماندن تشویق كنند. پیشنهاد جدید آنها همان چیزى است كه جرارد در آغاز مذاكراتشان روز چهارشنبه گذشته خواستارش شده بود.

یك قرارداد دو ساله كه او را تا سال 2009 در آنفیلد نگه مى دارد و حقوق هفتگى حدود صد هزار پوند در هفته. قرار بود جرارد شب گذشته روى این پیشنهاد فكر كند اما همان بى تفاوتى آشكارى كه در ابتداى امر براى تعیین آینده حرفه اى اش از سوى باشگاه صورت گرفته بود، رابطه باشگاه و كاپیتانش را خراب كرده است. لیورپولى ها شخصاً نسبت به متقاعد كردن جرارد و آینده مذاكرات بدبین هستند و خود جرارد باید تصمیمى درست و هر چند دردآور بگیرد.

او یا مى تواند از موضعش كوتاه بیاید و صحبت با بنیتس آن هم در تعطیلات آخر هفته را بپذیرد یا اینكه همچنان سرسختانه سرجایش بایستد و فعالانه به دنبال راهى براى خروج از باشگاهى باشد كه از دوران جوانى حامى و از 8 سالگى عضوش بوده است.

پیشنهاد چلسى مى تواند تا 35 میلیون پوند و با توجه به افتخارات بعد از آن هم افزایش یابد. همین مسأله نشان دهنده علاقه طولانى مدت ژوزه مورینیو به هافبك ملى پوش انگلیسى است كه براى اولین بار تابستان سال گذشته به او ارایه شد.

اگر جرارد پیشنهاد چلسى را قبول كند آن موقع ركورد نقل و انتقالات انگلیس كه با 1/29میلیون پوند متعلق به ریوفردیناند و انتقالش از لیدز به منچستر یونایتد در سال 2002 است شكسته مى شود.

ناراحتى جرارد بابت تأخیر در آغاز مذاكرات معنى دار با لیورپول بعد از پیروزى در لیگ قهرمانان در ماه مه، او را به سمتى كشاند تا بعد از تنها یك جلسه، مذاكرات را متوقف كند.

این هم در حالى است كه تمام كسانى كه در جبهه جرارد قرار دارند، اعتقاد دارند كه او از موضعش كوتاه نمى آید. او روز شنبه تمرینات تیمش را بدون دادن امضا به هوادارانى كه منتظرش بودند و گفتن حتى یك كلمه حرف ترك كرد تا در مورد شرایطش با بنیتس صحبت كند.

مرد اسپانیایى هم به او اطمینان داد كه هیچ علاقه اى به فروش پرخواهان ترین بازیكنش براى افزایش هزینه هاى نقل و انتقالش ندارد و اینكه جرارد براى برنامه هاى او مهره اى كلیدى است.

بنیتس براى تأیید حرف هایش، كنفرانس مطبوعاتى روز دوشنبه را هدف قرار داد. ابتدا بودوین زندن، ملى پوش هلندى كه از میدلزبورو و با قراردادى آزاد به لیورپول آمده را معرفى كرد و بعد تأیید كرد كه مى خواهد كاپیتان تیمش را نگه دارد. حتى ناراحتى او از اینكه مذاكرات متوقف شده اند، در قالب برون ریزى احساسات عجیب و مرموزش، آشكار بود؛ به خصوص وقتى كه اعلام كرد امیدوار است جرارد در آینده به كادر مربیگرى باشگاه بپیوندد: «فصل گذشته سه بار سعى كردیم با استیون در مورد قرارداد جدیدش مذاكره كنیم و او به ما گفت كه باید صبر كنیم. ما هم صبر كردیم. بعد همه این بحث را مطرح كردند كه آیا مى توانیم مهمترین عنوان دنیا (لیگ قهرمانان) را ببریم یا نه. بعد گفتند كه باید تیم را قوى كنیم و الان این كار را انجام مى دهیم. خوسه رینا، بهترین دروازه بان اسپانیا را خریدیم؛ مارك گونزالس، بهترین بازیكن شیلى و آنتونیو باراگان، مدافع راستى آینده دار را. مى توانم به شما اطمینان دهم كه مى خواهیم استیون تا شاید 8 سال آینده پشیمان بماند.

اگر من قراردادم را تمدید كنم و 4 سال دیگر در تیم بمانم، دوست دارم استیو دستیارم شود یا به عنوان استعدادیاب با تیم همكارى كند. شاید هم بعد از رفتن من سرمربى تیم شود.

هواداران باید متوجه شوند كه باشگاه، هیأت مدیره، مدیر اجرایى و خودم مى خواهیم استیون در تیممان بماند. او اولین بازیكنى از جمع بازیكنانى است كه دو سال از قراردادش مانده و ما هم با او مذاكره كرده ایم.

ما با بازیكنان دیگرى هم قبل از او صحبت كرده ایم چون قراردادشان تمام شده بود. من و ریك پرى مى دانیم كه در لحظه درست باید كار درستى انجام دهیم.

سعى مى كنیم بهترین كار را براى باشگاه انجام دهیم. این مسأله به معناى آن است كه مى خواهیم استیون با ما بماند.» در حالى تمام مسائل متوجه جرارد است كه روز 21 تیر ماه، لیورپول باید در مرحله اول مقدماتى لیگ قهرمانان به مصاف باشگاه توتال نتوورك سولوشن، ولز برود.

سكوت رئال در مورد انتقال جرارد

در حالى كه روزنامه هاى اسپانیایى هفته گذشته خبر از علاقه جرارد به باشگاه هاى اسپانیایى و حضور در این كشور داده بودند و اعلام كرده بودند كه با انتقال به اسپانیا درآمد سالیانه اش دو برابر و به 8 میلیون پوند در سال خواهد رسید، باشگاه رئال مادرید از هر گونه اظهار نظرى در مورد علاقه اش به كاپیتان قرمزها خوددارى كرد. گفته مى شود كه چلسى و میلان جزو علاقه مندترین باشگاه ها براى استخدام جرارد هستند. با این حال روز دوشنبه سخنگوى باشگاه رئال مادرید هر گونه مذاكره اى با جرارد را رد كرد و به گفتن تك جمله بسنده كرد: «جرارد بازیكن لیورپول است و رئال همواره به دیگر باشگاه ها احترام مى گذارد.»