تبیان، دستیار زندگی
مى خواهند او در پرسپولیس بماند اما... یحیى خسته شده سرپیچى او از یك سال پیش شروع شد. وقتى على پروین بعد از یك سال دورى دوباره به پرسپولیس برگشت نام او جزو رفتنى ها بود. ائتلاف آنها در زمان مدیریت غمخوار و سرمربیگرى بگوویچ كا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل محمدی ، پرسپولیس یا صبا باتری؟

مى خواهند او در پرسپولیس بماند اما...
یحیى خسته شده


سرپیچى او از یك سال پیش شروع شد. وقتى على پروین بعد از یك سال دورى دوباره به پرسپولیس برگشت نام او جزو رفتنى ها بود. ائتلاف آنها در زمان مدیریت غمخوار و سرمربیگرى بگوویچ كاملاً اختلاف با پروین را تأیید مى كرد ولى در نهایت او نتوانست طبق خواسته اش تصمیم بگیرد.

اعضاى دیگر ائتلاف از پرسپولیس جدا شدند و او تنها ماند. دایى به صبا رفت، پیروانى با پیكان قرارداد بست، میناوند هم راهى سپاهان شد اما قرارداد یكساله او همه چیز را بر هم زد تا یحیى برخلاف میل باطنى اش در پرسپولیس بماند. البته ماندن او فقط به خاطر قرارداد نبود. على پروین مدافع خوبى در تركیب تیمش نداشت و براى مدیر فنى پرسپولیس چه گزینه اى بهتر از یحیى مى توانست وجود داشته باشد؟

با شروع فصل سر و صداهاى اولیه هم تمام شد و یحیى كه با توجه به خصوصیات اخلاقى اش اهل جنجال نبود بدون دردسر در تركیب تیم قرار گرفت ولى در روزهاى پایانى سال اتفاقات دیگرى رقم خورد.

پرسپولیس یكى از بازیهایش را واگذار كرد تا جار و جنجال ها دوباره شروع شود. وضعیت تیم برهم ریخته بود و مصاحبه ها علیه سوبل ادامه داشت. درست در همین شرایط بود كه یحیى اعتراض كرد. مدافع آرام پرسپولیس در یكى از مصاحبه هایش تا جایى پیش رفت كه صراحتاً گفت: »در باشگاه پرسپولیس را باید بست.«او تأكید كرد كه تحت هیچ شرایطى در تیم نمى ماند و بهتر است آنها براى فصل بعد دنبال یك مدافع جدید باشند. صحبت هاى كاپیتان پرسپولیس در آن مقطع سر و صداى زیادى به پا كرد، این در شرایطى بود كه پروین ترجیح داد درباره اظهارات یحیى واكنشى نشان دهد ولى شایعات مطرح شده وضعیت به وجود آمده را وارد شرایط تازه ترى كرد. یكى از روزنامه هاى ورزشى در خبرى اعلام كرد كه یحیى همراه جواد كاظمیان مورد توجه مسؤولان صبا قرار گرفته اند.

آنها حتى از امضاى قرارداد داخلى او باصبایى ها خبر دادند تا این شائبه روز به روز بیشتر قوت بگیرد كه عصیان شاگرد آرام پرسپولیس چندان هم بى دلیل نبوده. آنها معتقد بودند یحیى با سیاست زیركانه اش شرایط را طورى كنار هم قرار داده كه مذاكراتش با صبا زیاد نمود پیدا نكند. مذاكره با صبا در آن مقطع توسط هر دو طرف تكذیب شد، یحیى هم در مصاحبه هاى بعدى حرف هاى گذشته را تعدیل كرد و گفت دوست دارد در كنار تیم بماند و براى تمدید قرارداد فصل بعد هم اولویت را به پرسپولیس مى دهد. با این حال بحث رفتن او همچنان ادامه پیدا كرد تا حتى خوشبین ترین هواداران پرسپولیس هم یحیى را جزو جدا شده هاى فصل جدید بدانند. به خاطر همین وقتى على پروین در یك حركت جالب توجه نام او را جزو دعوت شدگان به توانیر براى تمدید قرارداد، قرار نداد كسى چندان تعجب نكرد.

مدیرفنى پرسپولیس خیلى خوب مى داند كه یحیى تمایل زیادى براى جدایى دارد به خاطر همین سعى مى كند با اتخاذ سیاست بى تفاوتى توپ را به زمین مدافع تیمش بیندازد. پروین حتى روز دوشنبه در پاسخ به سؤال آنهایى كه دلیل غیبت یحیى را در توانیر جویا مى شدند گفت هنوز تصمیمى براى تمدید قرارداد با او نگرفته و معلوم نیست یحیى جزوگزینه هاى فصل بعدش باشد یا نه تا شرایط را این طور نشان بدهد كه عدم تمایلى هم باشد از طرف اوست نه یحیى.

پروین این را هم خیلى خوب مى داند مدافع ملى پوش اش در صورت تمدید قرارداد جزو كسانى خواهد بود كه سنگین ترین رقم را دریافت مى كند و در نهایت پیشنهاد صباست كه روز به روز جدى تر مى شود. البته باوجود صحبت هایى كه چند روزى است در بعضى از رسانه ها مطرح شده یحیى هیچ قراردادى با صبایى ها امضا نكرده. مجید جلالى از موقع حضور در تیم جدید هیچ مذاكره اى با بازیكنان جدید نداشته و در مصاحبه هایش هم تأكید كرده دوست ندارد در شرایطى كه بازیهاى حذفى صبا وارد مراحل نهایى شده با گفتن اسامى تازه تعادل روحى تیم را برهم بزند.

از طرفى شنیده ها حكایت از آن دارد كه حضور دایى در صبا نقش اول در انتقال یحیى را ایفا مى كند. پیشنهاد او یحیى را مصمم كرده تا در صورت ترك پرسپولیس فصل بعد در صبا توپ بزند. روحیات او با مسائلى كه در پرسپولیس مى گذرد همخوانى ندارد و براى بازیكنى كه طبق تأیید دوستانش دوست دارد با تمام توان فقط به فوتبال فكر كند بحران ها و حواشى ریز و درشت پرسپولیس آزاردهنده و غیرقابل تحمل است اما هنوز معلوم نیست على پروین در قبال جدایى او چه واكنشى داشته باشد؟ قابلیت هاى فنى بالاى یحیى مسأله اى است كه قطعاً از چشمان او دور نمانده. یحیى در همین فصل یكى از بهترین مهره هاى پرسپولیس بود و در بسیارى از مواقع بار دفاع تیم را به تنهایى به دوش مى كشید. حالا پروین تمام تلاش خود را مى كند تا با واسطه قرار دادن اعضاى مدیریت باشگاه مدافع تیمش را راضى به ماندن كند، حتى اگر خود او بخواهد آخرین سال هاى فوتبالش را در یك محیط آرام پشت سر بگذارد.

 گفتگو با مدافع تیم ملی ایران(گل محمدی)