تبیان، دستیار زندگی
حماس از مبارزان فلسطینی خواست با اسارت بیشتر نظامیان اسرائیلی آن ها را به مكان امن و ترجیحا به كرانه باختری منتقل كنند تا در فرصت مناسب ترتیب انتقال آن ها داده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسارت نظامیان اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت

رهبران حماس دستور رسمی اسارت نظامیان اسرائیلی را صادر كردند.

جنبش حماس به شاخه های نظامی خود دستور داد تا نظامیان بیشتری از رژیم صهیونیستی را به اسارت بگیرند.

خبرگزاری قدس با اعلام این خبر به نقل از شبكه تلویزیونی اسرائیل اظهار داشت ، رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پی اعمال فشار بیشتر به فلسطینی ها و تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر كوچاندن هزاران فلسطینی از كرانه باختری تصمیم گرفتند به مقابله با این اقدامات جنایتكارانه بپردازند و در همین راستا این دستور را صادر كردند.

اسرائیل

حماس از مبارزان فلسطینی خواست با اسارت بیشتر نظامیان اسرائیلی آن ها را به مكان امن و ترجیحا به كرانه باختری منتقل كنند تا در فرصت مناسب ترتیب انتقال آن ها داده شود.

شاهدان محلی اظهار داشتند به محض اعلام دستور رسمی حماس ، مبارزان این جنبش تحركات نظامی خود را افزایش داده و در حال كنترل و بازرسی مرزهای نوار غزه با مصر و همچنین سرزمین های اشغالی هستند و با كمین و تعقیب نیروهای نظامی اسرائیل مترصد فرصت برای به اسارت گرفتن آنان هستند.

گفتنی است گروه های فلسطینی ، گلعاد شالیت نظامی اسیر صهیونیست را در ژوئن 2006 در نوار غزه به اسارت گرفتند.

از سوی دیگر، حماس خواستار اخراج تمامی سفیران و نمایندگان رژیم صهیونیستی از كشورهای عربی و اسلامی در واكنش به تصمیم اخیر این رژیم برای اخراج ساكنان كرانه ی باختری و تبعید آنان به نوار غزه شد.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت ، تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی به منزله اعلام جنگ آشكار است و در مقابل این جنگ نمی توان ساكت بود و مبارزه نكرد.

منابع فلسطینی نسبت به طرح جدید صهیونیست ها برای افتتاح موزه معبد سلیمان هشدار دادند.

وی از كشورهای عربی و اسلامی خواست موضع مسئولانه ای اتخاذ كنند و تنها به محكومیت های لفظی و بحث و بررسی های دیپلماتیک اكتفا نكنند.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینكه رژیم صهیونیستی هرگاه احساس درماندگی و شكست می كند به این نوع اقدامات دست می زند، خاطرنشان كرد: ملت فلسطین با وجود تمامی شرایط سخت چه در داخل فلسطین و چه خارج آن وحدت و یكپارچگی خود را حفظ خواهد كرد و دست از مبارزه برنخواهد داشت.

لازم به ذکر است نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته با حمله زمینی و هوایی به منطقه اشجاعیه در شرق غزه دو تن را به شهادت رساندند و عده دیگری از فلسطینی ها را زخمی كردند.

پرچم اسرائیل

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین هفت شهروند فلسطینی را ربودند.

به دنبال شلیک نظامیان اشغالگر صهیونیستی از طریق واحدهای توپخانه و هلی كوپترهای آپاچی، مبارزان فلسطینی نیز به مقابله با حمله ی نظامیان صهیونیست پرداختند.

نیروهای امداد رسان به دلیل شدت حملات صهیونیست ها موفق به پوشش كامل پزشكی در این منطقه نشدند و فقط توانستند پیكر یک فلسطینی را كه در گذرگاه «المنطار» در شرق غزه به شهادت رسیده بود بازگردانند.

ادامه واكنش ها :

طرح اسكان آوارگان فلسطینی در كشورهای دیگر همچنان با واكنش های شدیدی رو به رو است.

در همین رابطه «یوسف رزقه» مشاور ارشد اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب حماس نسبت به اسكان آوارگان فلسطینی در كشورهای عربی هشدار داد.

وی آمریكا، كشورهای غربی و برخی كشورهای عربی را مسئول اصلی این اقدام توطئه آمیز رژیم صهیونیستی قلمداد كرد و گفت : این اقدام تلاشی به منظور خنثی سازی قطعنامه شماره 194 سازمان ملل متحد مبنی بر لزوم اسكان آوارگان در شهر و دیار اجدادی خود است.

سایر رویدادها :

• 76 سناتور آمریكا با امضای نامه ای به وزیر خارجه این كشور خواستار تقویت روابط واشنگتن با رژیم صهیونیستی شدند.

• منابع فلسطینی نسبت به طرح جدید صهیونیست ها برای افتتاح موزه معبد سلیمان هشدار دادند.

• یک نشریه آمریكایی از تلاش گروه های حقوق بشری بین المللی برای بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی خبر داد.

• در پی دستگیری ده ها مقام صهیونیست و احتمال حبس خانگی "یهود اولمرت "نخست وزیر سابق اسرائیل به علت پرونده های فساد ، یک مقام امنیتی از حجم بالای فساد در بین سران بلند پایه ی رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی