تبیان، دستیار زندگی
بازى خداحافظى مهرعلیزاده با استقلال اگر اتفاق خاصى رخ ندهد امروز ساعت 4 بعدازظهر جلسه هیأت مدیره استقلال در دفتر رییس مجمع، مهندس مهرعلیزاده برگزار مى شود. دكتر ایروانى، میرولد، تاجرنیا، آقا محمدى و فتح الله زاده دور یك میز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل جدید استقلال کیست؟

بازى خداحافظى مهرعلیزاده با استقلال


اگر اتفاق خاصى رخ ندهد امروز ساعت 4 بعدازظهر جلسه هیأت مدیره استقلال در دفتر رییس مجمع، مهندس مهرعلیزاده برگزار مى شود. دكتر ایروانى، میرولد، تاجرنیا، آقا محمدى و فتح الله زاده دور یك میز مى نشینند تا حداقل براى یك سال یا به اصطلاح یك فصل فوتبالى استقلال تصمیم بگیرند.

پیشینه، سابقه مدیریتى و وزن افراد در مسؤولیت هاى اجرایى نشان دهنده این است كه همه منتظر یك تصمیم منطقى، عاقلانه و به دور از رنگ و بوى سیاسى هستند و این امید مى رود كه با نگاه تخصصى و برخورد مدیریتى با مسائل، فردى براى مدیر عاملى انتخاب شود كه توانایى لازم را دارد و مورد اقبال هر دو طیف (سازمان و هیأت مدیره استقلال) است. به نظر مى رسد كه راه بازگشت قریب با توجه به منازعات هفته اخیر بن بست باشد. نخستین فردى كه براى جانشینى قریب مطرح مى شود تاجرنیا است، فردى كه روابط مناسبى با تمام جناح هاى سیاسى دارد و با حضور مداوم در هیأت رییسه فدراسیون و هیأت مدیره استقلال فردى مورد وثوق به شمار مى آید. بعد از تاجرنیا عده اى نام فتح الله زاده را مطرح مى كنند اما چالش هاى هفته گذشته و مدیریت او در سال هاى گذشته نشان داده كه باید مقام دیگرى در استقلال براى او در نظر گرفت و با توجه به تركیبى كه امروز دور یك میز مى نشینند بعید به نظر مى رسد اجماع بر روى نام او باشد.

اما این احتمال وجود دارد كه از سوى آقا محمدى و ایروانى یك نام جدید رو شود. كسى كه پیش از این قائم مقام مدیر عامل بوده اما اجازه خدمت پیدا نكرد و ترجیح داد كه تمام وقت خود را در وزارت بازرگانى بگذراند. هاشم ساعدى در حال حاضر مدیر كل روابط عمومى و امور بین الملل وزارت بازرگانى است. تلاش براى اینكه مدیرعامل نزدیك به گرایشات اعضاى هیأت مدیره باشد همچنان ادامه دارد، گرچه وقت كم است و ایروانى امروز باید به جلسه برود اما این احتمال وجود دارد كه در بدترین شرایط و از سر ناچارى نام كاظم اولیایى مطرح شود. البته اتفاقات اخیر و مسائلى كه در حوزه فرهنگى و به ویژه برگزارى مسابقه خداحافظى مختارى فر و نعلچگر رخ داد بخت و اقبال مدیر عامل سال هاى گذشته را به حداقل مى رساند.

مهم این است كه امروز جلسه برگزار شود، افرادى مثل ایروانى و آقامحمدى در جلسه حاضر شوند و به اصطلاح با انداختن جلسه از حد نصاب «بازى» را به هم نزنند.

هیأت مدیره استقلال بى میل نیست كه این بازى به روزهاى آخر مدیریت مهرعلیزاده كشیده شود تا آنها از آینده خود و كابینه رییس جمهور منتخب باخبر شوند، گرچه مهرعلیزاده به یكى از نزدیكان خود گفته است: «امیدوارم آقایان با حضور در جلسه شأن و شخصیت خود رانشان بدهند و البته اگر نیایند من براساس اختیارات اساسنامه حكم مدیرعاملى را صادر مى كنم.» این مسائل در حالى مطرح مى شود كه اتفاقات امروز اصلاً قابل پیش بینى نیست و معلوم نیست كه فضاى جلسه با تفاهم و دوستى آغاز مى شود یا اینكه ایروانى، آقامحمدى و میرولد رودرروى فتح الله زاده، تاجرنیا و مهرعلیزاده ایستاده و بحث جدلى خود را ادامه مى دهند.

یك راه دیگر براى خروج از دفتر مهرعلیزاده بدون اینكه حكمى صادر شود وجود دارد و آن این است كه ایروانى به عنوان رییس هیأت مدیره براى اعلام نظر از رییس مجمع وقت بیشترى بخواهد تا در جلسه هیأت مدیره مفصل درباره آن بحث كنند و این یعنى تلف كردن وقت در دوران طلایى و حساس یارگیرى براى فصل بعد استقلال.

امروز همه استقلالى ها منتظر تصمیم مدیران درجه یك كشور براى آینده هستند. یك تصمیم منطقى مى تواند استقلال را به سمت آرامش و خروج از بن بست فعلى سوق دهد و یك تصمیم عجولانه همراه با حب و بغض باز هم قربانى مى گیرد.

 مدیرعامل استقلال تهران استعفا داد 

 گزارشی از اخبار پشت پرده استقلال