تبیان، دستیار زندگی
در دكوراسیون اتاق‌خواب دخترها، روحیه ظریف و رویایی آن‌ها را در نظر بگیرید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دخترها چی می پسندن؟

اتاق دخترانه

در دكوراسیون اتاق‌خواب دخترها، روحیه ظریف و رویایی آن‌ها را در نظر بگیرید . اكثر دخترها صورتی را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. دكوراسیون اتاق‌خواب رویایی آن‌ها را با رنگ و وسایل صورتی انجام دهید. همه آن‌ها نمی‌خواهند اطرافشان پر از عروسك‌های پرنسس و پری باشد ولی همه آن‌ها حس رفاه، شكوه و زرق و برق را دوست دارند.

استفاده از پارچه‌های نرم و مخملی، مبلمان راحت همراه با رنگ‌های شاد و سطوح براق، احساس پری‌گونه را ایجاد می‌كند كه با طرح‌های رنگی متنوع امكان‌پذیر است و تنها به صورتی محدود نمی‌شود. می‌توانید از بنفش پررنگ، نارنجی و آبی مایل به بنفش استفاده كنید. یا دیوارها را سفید و ساده به صورت كلاسیك نگه دارید و با پارچه‌های رنگی و گل‌دار اتاق را تزیین كنید. وقتی از یك شومینه قدیمی،و یا  وسایل رنگ‌شده استفاده می‌كنید، سفید خود را بیشتر نشان می‌دهد.

نكات مهم:

- از جاطلقی‌های روشن و پلاستیكی مخصوص دیوار، برای نشان دادن كارت‌پستال‌ها، عكس‌ها، گل‌های خشك‌شده یا هر چیز دیگر قابل‌توجه استفاده كنید.

- با گل‌های مونتاژ شده چراغ‌هایی با طرح‌های بچه‌گانه درست كنید.

- آویزها برای آن‌ها جالبند. می‌توانید خود با استفاده از طلق نوع پروانه‌ای یا پرنده آن را درست كنید و با نخ نایلونی آن را به یك چارچوب وصل كنید.

از جاطلقی‌های روشن و پلاستیكی مخصوص دیوار، برای نشان دادن كارت‌پستال‌ها، عكس‌ها، گل‌های خشك‌شده یا هر چیز دیگر قابل‌توجه استفاده كنید.

- با خرید یك جاجواهری گردن‌بندها را آویزان و مانع گره‌خوردگی آن‌ها شوید.

- با قرار دادن یك گهواره در گوشه‌ای از اتاق عروسك‌های او جای مشخصی خواهند داشت.

تزیین دیوار:

راه‌های جالب و مختلفی برای تزیین دیوار وجود دارد. در اتاق‌خواب دخترها، تنوع بسیار زیادی دارید. دكور دیوارها بستگی به جزییات و وسایل داخل اتاق دارد.

اگر از پارچه‌ای طرح‌دار به عنوان پرده، روتختی و روبالشی استفاده كرده‌اید، دیوارها را ساده نگه دارید یا از برچسب‌های تك‌رنگ دیواری استفاده كنید. مثلا تعدادی پروانه یا دسته‌ای پرنده كه خیلی به چشم می‌آیند.

اگر بخواهید این دو طرح را در جاهای دیگر هم استفاده كنید، می‌توانید یك آینه خریده و آن را به صورت پروانه یا پرنده درآورید.

اتاق دخترانه

با استفاده از برچسب حروف و نوشتن اسم فرزندتان، یك بیت شعر مورد علاقه‌اش، اتاق او را اختصاصی‌تر كنید.

حتی می‌توانید از چسب‌های سیاه آماده استفاده كنید تا مشكل كپی هم نداشته باشید. تنوع این‌ برچسب ها زیاد است اما مدل‌های مختلف را باهم قاطی نكنید.

استفاده از دیوار طرح‌دار با چند شاخه گل ساده یا خط‌های راه‌راه، سبك جدیدتری در استفاده از یك الگو بدون شلوغ شدن اتاق به خصوص برای دخترهای بزرگ‌تر است.

تخت‌خواب:

استفاده از تخت قاب‌دار و قابل پوشش برای اكثر دخترها رویایی است، بزرگ هم كه شوند، خاطره آن برایشان باقی می‌ماند. تخت را با پرده‌های ابریشم یا گل‌دار بپوشانید .

اگر نمی‌توانید رنگ مناسبی برای پوشش آن انتخاب كنید، می‌توانید از پارچه‌های مکمل كه خیلی خوب رنگ می‌شوند، به عنوان سایه‌بان استفاده كنید. اگر جا برای این تخت‌ها ندارید، یا تخت استاندارد و مناسبی از قبل آماده كرده‌اید می‌توانید این كار را با قرار دادن یك پشه‌بند در بالا و وسط تخت انجام دهید تا به صورت پرده به پایین بیفتد.

تخت‌های لبه‌دار كه زیر آن‌ها خالی است، جای زیادی برای گذاشتن وسایل ایجاد می‌كنند.

اگر جای كمی دارید، میز تحریر را به تخت وصل كنید. می‌توانید از تخت‌هایی كه در قسمت بالا قرار می‌گیرند، استفاده كنید و فضای پایین را به مطالعه اختصاص دهید و با آویز از سایر جا‌ها جدا نمایید.

یك گوشه دنج:

جایی را به مطالعه اختصاص دهید و با استفاده از صندلی راحتی، و كوسن‌هایی به شكل‌ها و اندازه‌های مختلف فضایی را برای آرامش او در نظر بگیرید. بهتر است كوسن‌ها تركیبی از الگوهای مختلف و رنگ‌های مكمل باشند تا متنوع و چهل‌تكه به نظر برسند. فرش ضخیم، نرم و پرزدار برای بازی او با عروسك‌ها را فراموش نكنید.

همشهری

گروه خانواده وزندگی تبیان :کهتری

مقالات مرتبط

سرگرمی خانم های خانه دار

دکوراسیون ونوسی یا مریخی

اتاق کار کوچولو ها

محلی برای روزهای بلوغ

اتاق کودک ،دنیای کودکانه

اتاقی با قاب خلاقیت !

رنگی بزن به دیوار کودکی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.