تبیان، دستیار زندگی
برندگان جایزه پولیتزر سال 2010 در بخشهای مختلف معرفی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسامی برندگان جایزه پولیتزر 2010 اعلام شد

برندگان جایزه پولیتزر سال 2010 در بخشهای مختلف معرفی شدند.
اسامی برندگان جایزه پولیتزر 2010 اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، هرالد کورنر به خاطر روشن کردن مسئله سوء مدیریت در مورد حق امتیاز گاز طبیعی جنوب غربی ایالت ویرجنیا برنده بخش عمومی جایزه پولیتزر شد.

در بخش اخبار فوری، کارمندان سیاتل تایمز به واسطه درج و پیگیری خبر مرگ چهار افسر پلیس که از سوی جنایتکاران مورد سوء قصد قرار گرفتند شایسته دریافت این جایزه شناخته شدند.

شری فینک از پرو با همکاری مجله نیویورک تایمز و همچنین باربارا لیکر و وندلی رادرمن از فیلادلفیا دیلی‌نیوز در بخش گزارش تحقیقی جایزه پولیتزر سال 2010 را از آن خود کردند.

مایکل ماس و اعضای هیئت نیویورک تایمز در بخش گزارش مشروح، راکوئل روتلج از ویلواکی جورنال سنتینل برای گزارش محلی، آنتونی شدید از واشنگتن پست در قسمت گزارش بین‌المللی، جین وینجارتن از واشنگتن پست در بخش گزارش فیچری، کاترین پارکر از واشنگتن پست در قسمت تفسیر، سارا کافمن از واشنگتن پست در مقاله انتقادی،  تود روبرسون، کالین مک‌کین نیلسون و همچنین ویلیام وک کینز از دال مورنینگ نیوز در بخش سر مقاله از دیگر برندگان این جایزه معتبر روزنامه‌نگاری هستند.

در بخش شعر رای آرمانترو به خاطر مجموعه شعر "زبر دست" با توجه به قابلیتهای نوآورانه زبان و شوخ‌طبعی‌ و همچنین تفکر نهفته در اشعارش برنده جایزه پولیتزر شناخته شد.

در بخش داستان نیز پل هاردینگ نویسنده رمان "بند زن" به خاطر  ارائه درک جدیدی از جهان و نگاهی دیگرگونه به مرگ این جایزه را از آن خود کرده‌است.

جایزه پولیتزر جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخشهای گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از سال 1917) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران (و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقیدانان) داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیانگذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار و صاحب امتیاز چند روزنامه در سده نوزدهم میلادی نامگذاری شده است.

تهیه و تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی – بخش ادبیات تبیان