تبیان، دستیار زندگی
ای جهانگردی در ارگ بم پخش فیلم آمریکایی در لبنان ممنوع !! ابداع شیوه جدید در هنر قلمزنی بر روی مس جشنواره طنز اصفهان با معرفی نمایش ها و هنرمندان برتر پایان یافت جشنواره فیلم های جهانگردی در ارگ بم تهران – نخستین جشنواره جهان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره فیلم های جهانگردی در ارگ بم

پخش فیلم آمریکایی در لبنان ممنوع !!

ابداع شیوه جدید در هنر قلمزنی بر روی مس

جشنواره طنز اصفهان با معرفی نمایش ها و هنرمندان برتر پایان یافت

جشنواره فیلم های جهانگردی در ارگ بم

تهران – نخستین جشنواره جهانی فیلم های جهانگردی از 14 تا 18 اردیبهشت سال 1382در ارگ جدید بم برگزار می شود.

به گزارش شبکه خبر، این جشنواره با هدف معرفی و نمایش جاذبه های گردشگری در ایران و جهان، حفظ میراث فرهنگی، جاذبه های سفر و آشنایی جامعه ایرانی با فرهنگ گردشگری برگزار می شود.

در این جشنواره فیلم های برگزیده علمی – آموزشی، صنعت توریسم به عنوان پشتوانه فرهنگی ملتها از پنج قاره جهان به مسابقه گذاشته می شود و داوران ممتاز آثار برجسته فیلمسازان را برمی گزینند.

دبیرخانه این جشنواره از همه هنرمندان صدا و سیما، فعال در زمینه جاذبه های گردشگری و اماکن توریستی استان دعوت کرد، فیلم های خود را با مضامین "معرفی و نمایش جاذبه گردشگری در ایران و جهان"، "توسعه پایدار و فرهنگ حفظ محیط و میراث فرهنگی"، "سفر و آشنایی جامعه ایرانی با فرهنگ گردشگری"، تا 25 بهمن به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه شرقی ارسال کنند.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای اطلاعات بیشتر با تلفن های 8766579 و 8763575 تماس بگیرند.


پخش فیلم آمریکایی در لبنان ممنوع !!

بیروت – وزیر اطلاع رسانی لبنان از پخش فیلم های آمریکایی در این کشور جلوگیری کرد.

"عریضی" در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: دستوروی مبنی برتوقف پخش فیلم های تبلیغاتی درباره رفتار با مسلمانان آمریکا، به علت غیر واقعی بودن فیلم ها و بی توجهی به افکار عمومی صادر شده است. وی درباره اعتراض مقامات آمریکایی به این اقدام گفت: موضع ما امری داخلی است و از آنجا که این فیلم ها تبلیغ سیاسی است، نه تبلیغات بازرگانی، وزارت اطلاع رسانی لبنان حق دارد، دیدگاه خود را درباره این گونه فیلم ها اعلام کند. این مقام مسئول تصریح کرد: این فیلمها از رفتار انسانی آمریکائیها با مسلمانان سخن می گویند، حال آنکه حقیقت غیر از این بوده و لبنان با سیاست آمریکا درباره مسلمانان مخالف است.

ابداع شیوه جدید در هنر قلمزنی بر روی مس

هنرمند یزدی موفق شد با ابداع روشی جدید در هنر قلمزنی روی مس، آثار زیبایی خلق کند.

استفاده از این روش مشکل تر از شیوه سنتی است و آثار ساخته شده از براقی خاصی برخوردار است. با توجه به ویژگی خاص این نوع قلمزنی، آثار ساخته شده برخلاف طرح های قدیم، قابلیت پذیرش مواد پلاستیکی پوشش دار را دارد که از مات شدن و زنگ زدگی جلو گیری می کند و رنگ آن را ثابت نگه می دارد.

علیرضا دهقانی مخترع این طرح گفت این شیوه ابتدا بر روی طلا اجرا می شد که با تغییراتی بر روی قلم ها، روی مس و روی نیز اجرا شد.

وی افزود: شکل های کنده کاری شده به روی این آثار، هنگام تابش نور به روی آنها به صورت سه بعدی و برجسته به نمایش در می آید و جلوه خاصی به آثار می دهد.

جشنواره طنز اصفهان با معرفی نمایش ها و هنرمندان برتر پایان یافت

اصفهان – نخستین جشنواره طنز کشور، تحت عنوان "طنز اصفهان" با معرفی نمایش ها و هنرمندان برتردر شهر جشنواره ها (اصفهان) به کار خود پایان داد.

در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر کشورمان در سالن نمایش های اصفهان برگزار شد، هیئت داوران در بخش نمایش های برتر تندیس جشنواره را به نمایش "دندانپزشک شرقی" و "خدایا مرا تنها مگذار" از جمهوری ارمنستان و "وزیر خان لنگران" از جمهوری آذربایجان اهدا کرد.

همچنین در این بخش لوح سپاس به نمایش "اهمیت ارنست بودن" از تهران "آیین مرده بازی" از کاشمر و "گروه آیین خان بازی" از ترکمن صحرا تعلق گرفت.

در بخش نمایش های میدانی هیئت داوران لوح سپاس را به نمایش های "همه چیز بی چیز" از تهران، "تعزیه شاد" از اصفهان و گروه نمایش از لاهیجان و گروه کردستان اختصاص داد.

بر اساس این گزارش "بابادی" از خوزستان، "لیلانی" از قم، "امیری" از فولاد شهر نیزبه عنوان بهترین بازیگر انتخاب و تندیس، سکه بهار آزادی و لوح سپاس، دریافت کردند.

هیئت داوران در بخش کارگردانی لوح سپاس، سکه بهار آزادی و تندیس جشنواره را به "حسن وارسته"، "علی فرهناک" از تهران، خانم "لیلی" از قم و"اسدالله اسدی" از اصفهان اهدا کرد.

همچنین در حاشیه این جشنواره مراسم نکوداشت "استاد رضا ارحام صدر"، هنرمند معروف تئاتر کمدی ایران برگزار شد.

در این مراسم که معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمع کثیری از هنرمندان کشور و هنردوستان اصفهانی حضور داشتند استادان هنر ایران همچون "علی نصیریان"، "جمشید مشایخی" و "حسن کسائی" در سخنانی پیرامون سبک هنری ارحام صدر سخن گفته و اعلام داشتند: ارحام صدر سبک خاص خود را در تاریخ هنر کمدی ایران برای همیشه ثبت کرده است.