تبیان، دستیار زندگی
جنگل های بارانی آمازون بیش از 20 درصد اکسیژن جهان را تا مین می کنند.اگر روزی دچار مشکل تنفسی یا تنگی نفس شدیم،می توانیم از کارخانه های بزرگ که با قطع درختان جنگلی به ما آسیب می رسانند،تشکر کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگل های آمازون

جنگل های بارانی آمازون بیش از 20 درصد اکسیژن جهان را تا مین می کنند.اگر روزی دچار مشکل تنفسی یا تنگی نفس شدیم،می توانیم از کارخانه های بزرگ  که با قطع درختان جنگلی به ما آسیب می رسانند،تشکر کنیم.

تصور کنید چگونه فضای اطراف ما در صد سال اخیر تغییر کرده است.زمانی جنگل های بارانی 14 درصد سطح زمین را پوشش می دادند،اما اکنون این رقم به 6 درصد کاهش یافته است.برآوردها نشان می دهند با گذشت هر ثانیه 5/1 جریب (47/4 متر مکعب) جنگل از بین می رود و در پی آن مقدار زیادی اکسیژن که حاصل گیاهان سبز است از ما خداحافظی می کنند.

در یک هکتار یا 47/2 جریب از جنگل های بارانی می توان بیش از 750 نوع درخت و 1500 گونه ی گیاهی دید.جنگل ها چهار پنجم مواد غذایی جهان مانند گوجه فرنگی،کدو،آجیل،آواکادو،لیمو،سیب زمینی،ادویه مقدار زیادی سبزیجات و میوه های دیگر را تامین می کنند.

25 درصد داروها در کشورهای غربی از جنگل های بارانی به دست می آیند و این آمار در حالی است که تنها 1 درصد درختان جنگل مورد بررسی قرار گرفته اند.

این آمارها نشان دهنده ی این موضوع است که گنج بزرگی زیر درختان سبز جنگل ها نهفته است.

جنگل

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

درخت طنین آوای خداوند است

کاغذ را چگونه تهیه می‏کنند؟

جنگلی زیر آب

جزر و مد

سومر در کجا قرار داشت؟

حرکت انتقالی زمین و پیدایش فصول

آیا کره زمین واقعاً دارد گرم می شود؟

بلندترین آبشار جهان چه نام دارد؟

اهرام مصر

غارها چگونه به وجود می آیند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.