تبیان، دستیار زندگی
اثرات این نوع اعزام ها به مناطق جنگی گفتنی های زیادی دارد، اما بسیار كم در مورد اثرات شهدا بر اقلیت های مذهبی سخن گفته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهدای طلاییه و مسیحیان

یكی از بهترین كارهای فرهنگی به فرموده رهبر انقلاب ، كاروان های راهیان نور بود. اثرات این نوع اعزام ها به مناطق جنگی گفتنی های زیادی دارد، اما  بسیار كم در مورد اثرات شهدا بر اقلیت های مذهبی سخن گفته شده است.

طلاییه

مسیحیان این مرز و بوم در كنار سایر اقلیت های مذهبی ،چه قبل و چه بعد از انقلاب مخصوصا در دفاع مقدس سهم خود را به این آب و خاک ادا كردند.

شاید بسیاری از شما داستان ملاقات رهبر انقلاب در سفرش به اصفهان با مادر شهید مسیحی را شنیده اید ولی گفتن آن خالی از لطف نیست .

 امام خامنه ای در دیدارهای مرتب خود به خانواده های شهدا هیچ گاه اطلاعی از قبل  نمی دهند. با وجود عدم اطلاع رسانی، این مادر شهید اكثر بزرگان خانواده خود را به خانه دعوت كرده بود. رهبر انقلاب از این مادر شهید از نحوه مطلع شدنش سوال می كند. مادر مسیحی می گوید: "دیشب خواب پسرم را دیدم كه گفت فردا مهمان بسیار عزیزی به دیدار شما می اید و هركس را  كه دوست داری دعوت كن. من هم این كار را انجام دادم "

با اعزام مردم به خصوص جوانان به مناطق جنگی، برخی مسیحیان نیز به آنجا رفتند. در طلاییه ، مسابقه ای با عنوان درد و دل با یک عكس شهید در سال 1380 ترتیب داده شده بود.

طلاییه

این نامه و درد و دل یک مسیحی با آن عكس است كه توسط یک جانباز عزیزی به این حقیر داده شد . به متن نامه توجه كنید:

"من قبل از حضورم در این جا " طلاییه" هر چه كه در تلویزیون می گفت، باور نمی كردم ولی حالا متوجه همه ی آن ها شده ام . من چند روزی است كه چفیه بر گردن انداخته ام و صلیب مسیح (ع) را بیرون آورده ام  و امیدوارم كه خدا قبول كند. شب قبل در فاو بودم و واقعا رودخانه ای وحشی است ولی مردم ایران با "یاعلی" آن را پیموده و دشمن را نابود كرده  اند. امید است روزی همه یا علی گویان دست به دست هم بدهند.

نام: ماریوس

نام خانوادگی: كینگ

نشانی: شهر گم شده

اگر لیاقتی شد و اثر ما قبول شد جایزه آن را به كسانی بدهید كه ندارند."

خداوند به همه ی ما توفیق پیروی از خط شهیدان و امام شهیدان را عطا كند.

برخی از مطالب خواندنی در مورد طلاییه :

اولین استفاده از سلاح شیمیایی توسط دشمن بعثی

کجایند مردان بی ادعا...

یادنامه سردار بزرگ خیبر شهید همت

"بی‏انصاف‏ها انگشتم را شکستند!"

اولین عملیات آبی - خاکی

عملیاتی به عظمت سردار شهیدش

سخنرانی حاج همت در خاتمه عملیات والفجر چهار


منبع :

وبلاگ ناقوس اندیشه

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی