تبیان، دستیار زندگی
مدیركل دفتر پیشگیری بهزیستی كشور گفت: سن اعتیاد در كشور پایین آمده و البته وفور مواد مخدر ، نبود اشتغال و بالا رفتن تجمل‌گرایی و ... در جامعه بر پایین آمدن سن اعتیاد تاثیر دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هجوم اعتیاد تا مرز کودکی

سن اعتیاد در ایران پایین آمده است

اعتیاد تا مرز کودکی

مدیركل دفتر پیشگیری بهزیستی كشور گفت: سن اعتیاد در كشور پایین آمده و البته وفور مواد مخدر ، نبود اشتغال و بالا رفتن تجمل‌گرایی و ... در جامعه بر پایین آمدن سن اعتیاد تاثیر دارد.

فرهاد اقطاری در كارگاه آموزش راهكارهای پیشگیری از اعتیاد  اظهار داشت: در ایران بیش از 2 میلیون معتاد وجود دارد كه هزار و 200 نفر معتاد واقعی و 800 هزار نفر به صورت تفننی مصرف می‌‌كنند.

وی افزود: این آمار جدا از موارد استفاده از سیگار، قلیان و دیگر مواد است كه اكثرا در سن 25 تا 39 سال مصرف می‌شود.یكی از عوامل شایع در امر اعتیاد شرایط محیطی و روابط اجتماعی است.

خانواده ‌هایی كه قبل از بلوغ فرزندان آموزش دیده باشند، می‌توان امیدوار بود كه آسیب‌های اجتماعی در آن خانواده كمتر رخ می‌دهد.

مدیركل دفتر پیشگیری بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: محیط خانواده در این امر تاثیر به سزایی دارد ، در خانواده ‌هایی كه قبل از بلوغ فرزندان آموزش دیده باشند، می‌توان امیدوار بود كه آسیب‌های اجتماعی در آن خانواده كمتر رخ می‌دهد.

اعتیاد تا مرز کودکی

اقطاری با اشاره به اینكه سن اعتیاد در كشور پایین آمده است، گفت: البته وفور مواد مخدر، نبود اشتغال و بالا رفتن تجمل گرایی و ... در جامعه بر پایین آمدن سن اعتیاد تاثیر دارد.دوران بلوغ دوران حساسی است و همزمان با ایجاد تغییرات جسمی و جنسی در بچه‌ها، تغییرات روحی و روانی و افسردگی نیز ایجاد می‌شود.والدین باید در عین آزاد گذاشتن فرزندان مراقبت را نیز به عمل آورند.

وی تصریح كرد: رفتار والدین نباید به گونه‌ای باشد كه بچه‌ها پرتوقع پرورش یابند، رفتار فرزندان متاثر از والدینشان است.بچه‌ها اعمال و رفتار ما را ثبت و ضبط می‌كنند، رفتار در خانه، حرف زدن، طرز لباس پوشیدن و... تاثیر به سزایی در پرورش فرزندان دارد.آمار نشان می‌دهد در خانواده‌هایی كه رفتار نامناسب وجود دارد ، میزان آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر است.

مدیركل دفتر پیشگیری بهزیستی كشور با بیان اینكه الگو در خانواده بسیار مهم است، اظهار داشت: سعی كنیم از محیط بیرون برای فرزندانمان الگو مشخص نكینم، الگو باید ثابت باشد.شخصیت افراد با یكدیگر متفاوت است، اگر با همه افراد به یك شكل برخورد شود، دچار مشكل می‌شویم، بسیاری از تضادها میان فرزندان و والدین اختلال به وجود می‌آورد.

منبع : جام جم آنلاین

گروه خانواده و زندگی سایت تبیان

مقالات مرتبط:

وقتی فرزندم سیگار می کشد

دیدن عکس های نامناسب درنوجوانی

بهترین بیمه برای فرزند شما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.