تبیان، دستیار زندگی
برگزاری همایش مثنوی شناسی در کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی ... / مقالات برتر در حوزه ادبیات فانتزی و علمی - تخیلی انتخاب می شوند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش مثنوی شناسی/انتخاب مقالات برتر در حوزه ادبیات فانتزی و علمی-تخیلی

برگزاری همایش مثنوی شناسی در کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی

کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی عصر سه شنبه 24 فروردین با همایش "بیست و شش هزار آینه" میزبان علاقمندان به مولانا و آثار اوست.
همایش مثنوی شناسی/انتخاب مقالات برتر در حوزه ادبیات فانتزی و علمی-تخیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش تقی محمدی فکورزاده شاعر مجموعه "عصر یکشنبه‌های بارانی"  به شرح مثنوی مولوی می پردازد.

همایش "بیست و شش هزار آینه" دعوتی از جوانان مشتاق آگاهی است تا به دنیای پر رمز و راز مثنوی وارد شوند و نظری ژرف اندیشانه بر مفاهیم عرفانی سرزمین خود بیندازند.

در بخشهایی از این برنامه پروفسور حسین باهر پژوهشگر و روانشناس نیز به پرسشهای علاقمندان در حوزه دیدگاههای و شخصیت مولانا پاسخ خواهد گفت و حاضران را با ابعادی بکر از اندیشه‌های مولوی آشنا می‌کند.

همایش "بیست و شش هزار آینه" ساعت 17 در کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی به نشانی خیابان شهران، بعد از زیر گذر همت، فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.

مقالات برتر در حوزه ادبیات فانتزی و علمی - تخیلی انتخاب می شوند

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با همکاری آکادمی فانتزی مقالات و پژوهشهایی را که با موضوع "فانتزی و تخیلی علمی در ادبیات کودک و نوجوان" و "جهانی سازی"نوشته شده است داوری می کند.
همایش مثنوی شناسی/انتخاب مقالات برتر در حوزه ادبیات فانتزی و علمی-تخیلی

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و آکادمی فانتزی با همکاری یکدیگر فراخوانی برای گرد‌آوری مقاله و انتشار آنها در دو زمینه "فانتزی و تخیلی- علمی در ادبیات کودک و نوجوان" و "جهانی سازی" منتشر کردند.

نویسندگان و پژوهشگران در شاخه "فانتزی و تخیلی علمی در ادبیات کودک و نوجوان" می توانند این موضوعات را  برای مقالات خود در نظر بگیرند:

تعریف ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی، تعریف ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات علمی-‌تخیلی و فانتزی کودک و نوجوان، اهمیت ادبیات علمی-‌تخیلی و فانتزی برای کودکان و نوجوانان از جنبه‌های روانشناسی، افزایش خلاقیت و آموزش علمی، تعریف و بررسی زیرگونه‌ها (sub-genres) و عناصر ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی کودک و نوجوان، مشکلات ترجمه و تالیف ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی کودک و نوجوان، ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی در سینمای کودک و نوجوان، تفاوت و ارتباط ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی کودک و نوجوان با ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی بزرگسالان .

در شاخه "جهانی‌ سازی" نیز زیرمجموعه هایی چون تعریف جهان‌سازی و اهمیت آن در ادبیات و رسانه‌های داستانی دیگر (فیلم، سریال، نمایشنامه، و نمایش‌های رادیویی) در حیطه کودک و نوجوان، چگونگی جهانی ‌سازی خوب در زمان تالیف و نقد و بررسی نکات قدرت و ضعف جهان‌سازی در کتاب، فیلم و غیره (با تاکید بر داستان و فیلم گروه کودک و نوجوان) در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان لازم است مقالات خود را تا تاریخ 30 مرداد سالجاری به صورت حضوری به دفتر انجمن به نشانی تهران، خیابان سمیه، بین فرصت و مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک 2ارائه یا همزمان به آدرسهای الکترونیک nevisak©gmail.com و paper©fantasy.ir ارسال کنند.

تهیه و تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان