تبیان، دستیار زندگی
توکیو- یک مرد 95 ساله ژاپنی که از حدود 65 سالگی شروع به دویدن کرده است توانست مسافت 100متر را در 22:04 ثانیه بدود و در محدوده سنی خود رکورد جدیدی باقی بگذارد. براساس گزارش رسانه ها «کوزو هاراگوچی» که به نظر خوش بنیه و تندرست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرد 95 ساله ژاپنی رکورد دو صدمتر پیرمردها را شکست

مرد 95 ساله ژاپنی رکورد دو صدمتر پیرمردها را شکست

توکیو- یک مرد 95 ساله ژاپنی که از حدود 65 سالگی شروع به دویدن کرده است توانست مسافت 100متر را در 22:04 ثانیه بدود و در محدوده سنی خود رکورد جدیدی باقی بگذارد. براساس گزارش رسانه ها «کوزو هاراگوچی» که به نظر خوش بنیه و تندرست می آید ، روز یکشنبه با وجود بارندگی و لیز بودن سطح زمینِ مسابقه در شهر «میازاکی» (جنوب ژاپن) این مسافت را دوید .

آقای هاراگوچی به خبرنگاران گفت: این اولین باری بود که در باران می دویدم و تمام حواسم به این بود که "من نباید زمین بخورم" ، و به همین ترتیب به خط پایان رسیدم.

روز دوشنبه رسانه های ژاپنی نوشتند «هاراگوچی» ، رکورد گروه سنی 99-95 ساله را که با 24.01 ثانیه متعلق به «اروین جاسکولسکی» اهل هاوایی بود شکست. آنان گفتند زمان رکورد هاراگوچی را برای تأیید ، به سازمان ورزشکاران برتر جهان تسلیم خواهند کرد.

این پیرمرد ژاپنی در سپتامبر سال 2000 نیز موفق شده بود رکورد جهانی سریعترین مرد دونده 95-90 ساله را با 18.08 ثانیه به دست آورد. او در 95 سالگی ورزش دو را شروع کرده و با پیاده روی های طولانی روزانه ، سلامت خود را حفظ نموده است.

منبع: WWW.NEWS.EXCITE.COM

ترجمه: مریم پاک رو

سایر اخبار عجیب و غریب

چرت زدن بیگ بن!

زنی در پشت کامیون

زبان مخفی معتادان

صعود مرد عنکبوتی از یک آسمانخراش

افسانه ی بابانوئل بودن یا نبودن

جریمه نقدی برای مرغ سر به هوا

گل بوگندو در سانفرانسیسکو گل داد

آینه دشمن دارکوب یا دارکوب دشمن آینه

مادر عصبانی ، ماشین خود را به در ِمدرسه کوبید