تبیان، دستیار زندگی
شما تازه از راه رسیده‌اید یك مقدار صبر كنید تا سرد و گرم را بچشید؛ دلیلی ندارد كه هر حرفی به شما گفتند آن را تكرار كنید و بدان گنده‌تر و گردن كلفت‌تر از تو نیز نتوانستند هیچ غلطی بكنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ شدیداللحن رییس جمهور به اظهارات تهدیدآمیز اوباما

گردن‌کلفت‌تر از تو هم نتوانسته‌اند هیچ غلطی کنند

آقاي اوباما شما تازه از راه رسيده‌ايد يك مقدار صبر كنيد تا عرقت خشك شود و سرد و گرم را بچشي و مراقبت كن و هر كاغذي كه جلوي تو گذاشتند دليلي ندارد كه آن را بخواني و يا هر حرفي كه به تو توصيه كردند دليلي ندارد كه آن حرف را تكرار كني و بدان گنده‌تر و بزرگتر از تو و گردن كلفت‌تر از تو نيز نتوانست از اين غلط‌ها بكند تو جاي خود داري!

رییس‌ جمهور کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا، خطاب به وی گفت: بدان که بزرگتر و گردن‌کلفت‌تر از تو هم نتوانسته‌اند هیچ غلطی کنند، تو که جای خود داری.

به گزارش تبیان محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، در نخستین سفر استانی هیئت دولت در سال جدید و هشتمین سفر از دور سوم سفرهای استانی، صبح دیروز وارد ارومیه شد.

احمدی نژاد

رییس جمهور دقایقی پس از ورود به ارومیه در حلقه استقبال مردم استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

اقشار و اقوام مختلف مردم آذربایجان غربی بویژه جوانان این استان با حضور در مسیر حرکت خودرو حامل دکتر محمود احمدی نژاد، از وی و هیات همراه به گرمی استقبال کردند.

رییس جمهوری ضمن پاسخ به ابراز احساسات آذری ها، به سمت ورزشگاه تختی ارومیه، محل سخنرانی، حرکت کرد و در اجتماع پرشور مردم آذربایجان غربی به بیان اظهارات مهمی درباره مسائل داخلی و خارجی پرداخت.

دکتر احمدی نژاد، در سخنان خود "باراک اوباما"، رییس جمهوری آمریکا، را نصیحت کرد که مراقب باشد پا در مسیر بوش نگذارد و هر حرف و نوشته‌ای را که به او می دهند، تکرار نکند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر باراک اوباما اظهار داشت: متاسفانه حرف‌هایی که آقای اوباما روز گذشته در تهدید برخی کشورها مطرح کرد، خلاف شعارهای قبلی او برای تغییر را ثابت نمود

احمدی نژاد افزود: آقای اوباما ملت‌هایی را که زیر بار زور آمریکا نمی‌روند طی سخنانی تهدید به استفاده از سلاح اتمی و سلاح شیمیایی کرده است.

حرف اوباما یا بیانیه دولت آمریکا

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این خبر نادرست باشد و یا اشکالی در ترجمه و یا تنظیم آن باشد، گفت: برخی می‌گویند که این حرف را آقای اوباما نزده بلکه بیانیه دولت آمریکا بوده است.

رییس‌جمهور افزود: حتی اگر دولت آمریکا نیز چنین بیانیه‌ای داده باشد، مسوولیت آن برعهده شخص رییس جمهور است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اوباما چند ماه پیش در صحن سازمان ملل به صراحت اعلام کرد که با شعار تغییر آمده است و قصد ندارد اشتباهات دولت‌های قبلی آمریکا و زورگویی‌ها و تجاوزگری‌های آنها را دنبال کند اما متاسفانه حرف‌های روز گذشته او خلاف این شعار را ثابت کرد

*حرف های اوباما را به حساب ناپختگی و تازه کاری اش می‌گذاریم

رییس‌جمهوری اظهار داشت: البته ما این حرف‌ها را به حساب ناپختگی و تازه‌کاری آقای اوباما می‌گذاریم و آنطور که

احمدی نژاد

اطرافیان او به ما گزارش می‌دهند، اوباما تحت فشار گروه‌های سرمایه‌داری و صهیونیست‌هاست و نمی‌تواند مستقل تصمیم بگیرد.

وی گفت: از روزی که اوباما آمده، عده‌ای فقط بر این باور بودند که او صرفا نقش یک ماسک و نقاب را بازی می‌کند و او را برای فریب ملت‌ها آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمدی‌نژاد افزود: برخی‌ها معتقد بودند اساس کار آمریکا ادامه سیاست‌های بوش است و چون دولت‌های قبلی آمریکا در ادامه سیاست‌های خود شکست خورده بودند، سعی کردند با آوردن اوباما ظاهر قضیه را حفظ کنند.

حتی بوش، رییس‌جمهوری قبلی آمریکا که جنایتکارترین و منفورترین رییس‌جهموری آمریکاست، حرف‌هایی به تندی و شدت سخنان اخیر اوباما نزده بود.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم آذربایجان غربی، اظهار داشت: حتی بوش، رییس‌جمهوری قبلی آمریکا که جنایتکارترین و منفورترین رییس‌جهموری آمریکاست، حرف‌هایی به تندی و شدت سخنان اخیر اوباما نزده بود.

وی در ادامه گفت: برخی افراد هرجا در مقابل حرف منطق کم می‌آورند مثل کابوها و گاوچران‌های آمریکایی ، بلافاصله دست به اسلحه می‌شوند

*احمدی نژاد خطاب به اوباما: بزرگتر از تو هم نتوانسته اند غلطی بکنند

رییس‌جمهوری کشورمان به اوباما توصیه کرد که عجولانه کار نکرده و صبر کند تا مقداری تجربه کسب کند و سرد و گرم را بچشد.

احمدی‌نژاد در هشدار نسبت به اظهارات اخیر اوباما، خطاب به وی گفت: بدان که بزرگتر و گردن‌کلفت‌تر از تو هم نتوانسته‌اند هیچ غلطی کنند، تو که جای خود داری.

وی افزود: اگر اوباما بخواهد پا جای پای بوش بگذارد، پاسخ ملت‌ها به او همان پاسخ دندان‌شکنی است که به بوش دادند.

رییس‌جمهوری گفت: امروز ملت‌ها از دولت آمریکا به تنگ آمده‌اند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه نوروزی اوباما خطاب به ملت ایران، گفت: اوباما پیام نوروزی داده و گفته است که ما تلاش کردیم ایران را از انزوا خارج کنیم اما ایرانی‌ها نخواستند.

رییس‌جمهوری خطاب به مقامات آمریکایی، گفت: آنها خودشان را در یک کاخ شیشه‌ای محصور کرده‌اند و می‌گویند که ایران منزوی است.

بدان که بزرگتر و گردن‌کلفت‌تر از تو هم نتوانسته‌اند هیچ غلطی کنند، تو که جای خود داری.

هرگونه حمله صهیونیست‌ها به غزه، عمر نامبارک آنها را به پایان خواهد رساند

وی در ادامه سخنانش در جمع مردم آذربایجان غربی با بیان این که گفته می‌شود صهیونیست‌ها در حال تجهیز خود برای حمله‌ای جدید به غزه هستند،گفت: صهیونیست‌ها بدانند که هرگونه حمله مجدد آنها به غزه، عمر نامبارک و منحوس آنها را به پایان خواهد رساند.

محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه حمله به غزه آبروی ریخته شده صهیونیست‌ها را به آنان بازنخواهد گرداند،گفت: به حامیان صهیونیست‌ها هم می‌گویم که اگر در جنایت جدیدی علیه مردم غزه، لبنان، فلسطین یا سوریه از صهیونیست‌ها حمایت کنند ملت‌های منطقه آنها را در لیست سیاه قرار خواهند داد،گریبان آنها را خواهند گرفت و آنان را از قدرت و سلطه به زیر خواهند کشید.

هشدار به مقامات کاخ سفید

رییس جمهوری اسلامی،اظهار داشت که قدرت‌های طاغوتی فقط به زور، پول و اعمال شیطانی خود متکی هستند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مقامات کاخ سفید با بیان این که حتی ملت‌های آمریکا هم مخالف

احمدی نژاد

حضور نظامی کشورشان در خاورمیانه هستند، گفت: به شما هشدار می‌دهم که دست از تجاوز بردارید، منطقه را خالی کنید و دست از حمایت صهیونیست‌ها و توطئه‌های جدید بردارید. این به نفع شماست و اگر دست از این کارها برندارید بدانید که دست ملت‌ها ریشه شما را از خاورمیانه خواهد کند.

رییس جمهوری در ادامه با بیان این که اشغالگران خاورمیانه به بهانه‌های گوناگون به دنبال تسلط بر نفت، معادن، فرهنگ و اقتدار مردم منطقه هستند،گفت: از ابتدا تاسیس رژیم صهیونیستی با هدف تسلط بر خاورمیانه و نفت و ثروت‌های آن بوده است والا به آنها ربطی ندارد که در خاورمیانه چه می‌گذرد و ملت خاورمیانه چگونه زندگی می‌کنند.

امروز دست شما برای ملت‌های منطقه رو شده است.

ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم اما اگر کسی بخواهد از موضع قدرت با ملت ایران برخورد کند چنان تو دهنی خواهد خورد که راهش را گم کند.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به تروریست پرور بودن، آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: خود آنها تروریست ها را تربیت می‌کنند و بعد به بهانه مبارزه با تروریسم کشورها را اشغال می‌کنند.

وی خطاب به سران نظام استکباری و سلطه گفت: امروز دست شما برای ملت‌های منطقه رو شده است و حنای شما دیگر پیش ملت‌ها رنگی ندارد. ملت‌ها می‌دانند که شما به دنبال حقوق بشر، صلح و ایجاد امنیت نیستید بلکه فقط به دنبال منافع خودتان هستید.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به سفر اخیر اوباما به افغانستان،گفت: اوباما در سفر خود به افغانستان با گستاخی اعلام کرد تا زمانی که منافع کشورش اقتضا کند نیروهای آمریکایی در افغانستان خواهد ماند.

احمدی نژاد

تمام اعمال زشت دنیا به طور یک جا در رژیم صهیونیستی جمع شده است

احمدی نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود در اجتماع مردم آذربایجان غربی،ریشه ایجاد جنگ‌های افغانستان و عراق و ریشه تمام جنگ‌های منطقه در طول سال‌های گذشته را رژیم صهیونیستی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر، 7 جنگ در منطقه اتفاق افتاده که 5 جنگ مربوط به رژیم صهیونیستی بوده که یکی از آنها علیه لبنان و دیگری علیه غزه بوده است.

احمدی نژاد با طرح این سوال که چرا ما با رژیم صهیونیستی مخالفیم و آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم، گفت: علت روشن است اما یک بار دیگر اعلام می‌کنم که رژیم صهیونیستی نماد دشمنی با پیامبران الهی است و هر چه عمل زشت در دنیا سراغ داریم همه به طور یک جا در رژیم صهیونیستی جمع شده است.

رییس جمهوری در ادامه،گفت: امروز رژیم صهیونیستی به نماد و معیار تجاوز و بی اخلاقی تبدیل شده است و هر کس که با او دوستی کند، از ملت‌ها، عدالت و پاکی فاصله گرفته است.

امیدوارم در ترجمه و یا تنظیم خبر مربوط به اظهارات روز گذشته اوباما اشتباهی صورت گرفته باشد.

آنقدر این گزینه‌ها روی میزهایتان بماند تا مثل خودتان بپوسد

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی علیه ایران،گفت: اخیرا یکی دیگر از مسئولین آمریکایی گفته است که همه گزینه‌ها روی میز است. آنقدر این گزینه‌ها روی میزهایتان بماند تا مثل خودتان بپوسد.

رییس جمهوری در ادامه گفت: ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم اما اگر کسی بخواهد از موضع قدرت با ملت ایران برخورد کند چنان تو دهنی خواهد خورد که راهش را گم کند.

رییس جمهوری یک بار دیگر در سخنان خود گفت که امیدوارم در ترجمه و یا تنظیم خبر مربوط به اظهارات روز گذشته اوباما اشتباهی صورت گرفته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد:امروز دوره ملت‌ها است و ملت‌ها قدم متجاوزانی را که بخواهند به سرزمین آنها تجاوز کنند،قلم خواهند کرد.

تنظیم برای تبیان:سید ابراهیمی