تبیان، دستیار زندگی
صاریغ ویرجینیا یک جانور کیسه دار است.تعداد زیادی از جانوران کیسه دار در استرالیا زندگی می کنند،اما صاریغ ویرجینیا تنها جانور کیسه دار آمریکای شمالی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صاریغ ویرجینیا

صاریغ

صاریغ ویرجینیا یک جانور کیسه دار است.تعداد زیادی از جانوران کیسه دار در استرالیا زندگی می کنند،اما صاریغ ویرجینیا تنها جانور کیسه دار آمریکای شمالی است.

اندازه ی این حیوان به اندازه ی یک گربه ی خانگی است و بدنش پوشیده از خز سفید و خاکستری است.وزن یک صاریغ بالغ حدود 2 تا 6 کیلوگرم است.این حیوان تنها زندگی می کند و فعالیت زیادی در شب دارد.آن ها اغلب به راحتی از درختان بالا می روند.

شما می توانید صاریغ ها را در ایالت متحده ی شرقی نیز بیابید.آن ها بیشتر تمایل دارند در جنگل ها،مناطق پر از بوته و خاشاک و کشتزارها زندگی کنند.

صاریغ

صاریغ ها می توانند از هر چیزی تغذیه کنند.حشرات،پرندگان،پستانداران کوچک،توت ها و دیگر میوه ها غذای خوبی برای آن ها به حساب می آید.خرمالو،سیب و غله غذای مورد علاقه ی آن ها است.

اندازه ی نوزاد صاریغ کوچکتر از یک سکه ده سنتی است.این نوزادها به کمک پاهای جلویی خود وارد کیسه های کوچک مادران خود می شوند و حدود دو ماه در آن جا می مانند.

صاریغ ها به خواب زمستانی فرو نمی روند،اما در هوای بسیار سرد به حفره های موجود در درختان پناه می برند و برای چند روز از آن خارج نمی شوند.

صاریغ

صاریغ ها و دیگر جانوران کیسه دار پستاندارانی هستند که معمولاً کیسه ای روی شکم خود دارند و نوزادانشان بعد از تولد مدتی را در این کیسه به سر می برند.تعداد زیادی از جانوران کیسه دار در استرالیا زندگی می کنند و بیش از 70 گونه صاریغ در آمریکا وجود دارند،اما صاریغ ویرجینیا تنها جانور کیسه دار آمریکای شمالی است.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی

***********************************

مطالب مرتبط

خرگوش دریایی

خرس قطبی

دم پشمالوهای بد بو

پلاتیپوس بی دندان

آکسولوتل ها،ماهی های پادار

پاندای قرمز

قورباغه ی شیشه ای

راه راه های خطرناک

آفتاب پرست؛ مارمولکی با چند رنگ

خطر! بپا توی دام نیفتی!!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.