تبیان، دستیار زندگی
پس‌ از مراسم‌ خداحافظى‌ على‌ کریمى‌ با باشگاه‌ الاهلى‌ گفتگویى‌ را با او داشته‌ است‌ که‌ مرور گوشه‌هایى‌ از آن‌ خالى‌ از لطف‌ نیست. * از اینکه‌ امارات‌ را ترک‌ مى‌کنم، ناراحت‌ هستم. روزهاى‌ زیادى‌ را در اینجا گذراندم‌ هرگز ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریمی به‌ خاطر فلسطین‌ با اسرائیل‌ بازى‌ نمى‌کند


پس‌ از مراسم‌ خداحافظى‌ على‌ کریمى‌ با باشگاه‌ الاهلى‌ گفتگویى‌ را با او داشته‌ است‌ که‌ مرور گوشه‌هایى‌ از آن‌ خالى‌ از لطف‌ نیست.

* از اینکه‌ امارات‌ را ترک‌ مى‌کنم، ناراحت‌ هستم. روزهاى‌ زیادى‌ را در اینجا گذراندم‌ هرگز فراموش‌ نمى‌کنم‌ که‌ به‌ باشگاه‌ الاهلى‌ مدیون‌ هستم، با پیراهن‌ این‌ باشگاه‌ عنوان‌ بهترین‌ بازیکن‌ آسیا را به‌ دست‌ آوردم‌ و عاقبت‌ با درخشش‌ در این‌ تیم‌ و تیم‌ملى‌ ایران‌ به‌ باشگاه‌ بایرن‌ مونیخ‌ رسیدم.

* باید شایستگى‌هایم‌ را در باشگاه‌ بایرن‌ مونیخ‌ نشان‌ دهم‌ و بتوانم‌ جاى‌ خودم‌ را در آنجا ثابت‌ کنم، درست‌ است‌ که‌ در امارات‌ از نظر فنى‌ رشد زیادى‌ نداشتم، اما در اروپا چیزهاى‌ زیادى‌ یاد مى‌گیرم، مى‌دانم‌ که‌ در اروپا باید تلاشم‌ را بیشتر کنم، اما به‌ هر صورت‌ از تجربه‌ جدید نمى‌ترسم.

* ماندن‌ در کشورهاى‌ خلیج‌ فارس‌ سطح‌ فنى‌ مرا بالا نمى‌برد، براى‌ رشد و پیشرفت‌ باید به‌ فوتبال‌ اروپا مى‌رفتم، مى‌توانستم‌ به‌ اسپانیا یا ترکیه‌ بروم‌ اما آلمان‌ را به‌ خاطر تجربه‌هاى‌ موفق‌ بازیکنان‌ ایرانى‌ نظیر دایى‌ و هاشمیان‌ ترجیح‌ دادم.

* در قرارداد من‌ بندى‌ در مورد بازى‌ نکردن‌ مقابل‌ تیمهاى‌ اسرائیلى‌ نیامده‌ است‌ اما به‌ طور شفاهى‌ از آنها درخواست‌ کرده‌ام‌ که‌ مرا از این‌ بازى‌ها معاف‌ کنند، کشور عزیزم‌ ایران‌ با اسرائیل‌ غاصب‌ رابطه‌اى‌ ندارد، در ضمن‌ به‌ دلیل‌ دفاع‌ از حق‌ مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ نمى‌خواهم‌ مقابل‌ آنها به‌ میدان‌ بروم.

* تجربه‌ حضور در فوتبال‌ آلمان‌ مى‌تواند از همه‌ نظر براى‌ ما مفید باشد من‌ اطمینان‌ دارم‌ که‌ تیم‌ملى‌ ایران‌ پدیده‌ جام‌جهانى‌ مى‌شود، امروز ما تجربیات‌ بین‌المللى‌ زیادى‌ دارم‌ زیرا بسیارى‌ از بازیکنان‌ بزرگ‌ ما در باشگاه‌هاى‌ معتبراروپایى‌ حضور دارند، امیدوارم‌ تنها قرعه‌کشى‌ به‌ نفع‌ ما باشد.

 اشغالگران قدس در کنفدراسیون فوتبال آسیا