تبیان، دستیار زندگی
حضور گسترده مردم و رکورد شکنی استقبال خود جوش و مردمی از کاروان ‌های راهیان نور در کنار حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب در میان زائران ، از مهم‌ ترین ویژگی‌ های نوروز 89 در خاک گرم جنوب بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ركورد شكنی مردم در راهیان نور امسال

یک میلیون و 500 هزار نفر زائر از ایران و 55 کشور جهان ، نوروز را مهمان شهدا بودند .

جنوب گرم و صمیمی ایران و مناطق عملیاتی 8 سال دوران دفاع مقدس امسال ، حال و هوای دیگری داشت. حضور گسترده مردم و رکورد شکنی استقبال خود جوش و مردمی از کاروان ‌های راهیان نور در کنار حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب در میان زائران ، از مهم‌ ترین ویژگی‌ های نوروز 89 در خاک گرم جنوب بود.

راهیان نور

11 فروردین زمانی بود که حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای ، رهبر انقلاب با حضور در محل یادمان عملیات غرورآفرین فتح ‌المبین در منطقه عملیاتی دشت ‌عباس ، یاد و خاطره ی رشادت‌ ها و دلاور مردی ‌های رزمندگان غیور اسلام در این عملیات ظفرمند را گرامی داشتند ؛ عملیاتی که در سال 1361 انجام شد و به دلیل برکناری بنی ‌صدر و این که نخستین عملیاتی بود که با وحدت سپاه و ارتش به صورت مشترک برگزار می‌ شد ، اهمیتی خاص داشت .

از سوی دیگر سردار یعقوب سلیمانی ، فرمانده سازمان اردویی راهیان نور با اشاره به حضور رهبر انقلاب در جمع زائران سرزمین ‌های نور به خبرنگار جام جم  گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به امور راهیان نور حساسیت ویژه‌ای دارند و حتی جزئیات آن را پیگیری می‌ کنند و خوشبختانه پس از حضور در مناطق عملیاتی و بازدید از فعالیت ‌های انجام شده ، ابراز خرسندی کردند.

او همچنین استقبال مردمی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: کاروان ‌های راهیان نور تا پنجم اردیبهشت ادامه خواهند داشت ؛ اما براساس آخرین جمع ‌بندی که بنده و همکارانم داشتیم ، تاکنون بیش از یک میلیون و 450 هزار نفر در مناطق عملیاتی حضور یافته‌اند که قطعا این آمار تا اردیبهشت ماه ، رشد فراوانی خواهد داشت.

"راهیان نور به صورت مقطعی نخواهد بود و با پایان حضور زائران در مناطق جنوب اردو های غرب کشور شامل استان‌ های آذربایجان ، کردستان و کرمانشاه آغاز می ‌شود که قطعا آمار حضور مردم رکوردی بی ‌سابقه را ثبت خواهد کرد . "

سردار سلیمانی همچنین به افزایش صد در صدی حضور دانشجویان اشاره کرد و گفت : امسال در ارتباط با حضور دانشجویان ، استقبالی بی‌ نظیر داشتیم و همچنین بیش از 4000 نفر از استادان دانشگاه ‌ها نیز دانشجویان را همراهی می‌ کردند که این رقم در سال گذشته یک هزار نفر بود .

فرمانده سازمان اردویی راهیان نور افزود : حدود 70 درصد از کسانی که از مناطق عملیاتی بازدید کردند ، تا به حال در اردوهای راهیان نور حضور نداشتند و به نوعی بار اولی بودند که با توجه به شعار و رویکردی که ما داشتیم، نشانگر هدفمند شدن اعزام ‌هاست.

راهیان نور

او به استقبال زائران از دیگر کشورها هم اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار دانش‌‌آموزان لبنانی در 3 سطح ابتدایی ، راهنمایی و عالی و به صورت منسجم و برنامه ‌ریزی شده در جمع زائران ایرانی حضور یافتند و استقبال طلاب خارجی نیز نسبت به سال ‌های گذشته بسیار خوب بود و به عنوان مثال روز گذشته یک کاروان شامل 270 نفر از طلاب خارجی به مناطق عملیاتی آمدند و در مجموع از 55 کشور جهان زائر داشتیم.

سردار سلیمانی در پایان با تاکید بر این که راهیان نور، سنتی فرهنگی شده است، گفت: راهیان نور به صورت مقطعی نخواهد بود و پس از اردیبهشت ماه و با پایان حضور زائران در مناطق جنوب اردو های غرب کشور شامل استان‌ های آذربایجان ، کردستان و کرمانشاه آغاز می ‌شود که قطعا آمار حضور مردم رکوردی بی ‌سابقه را ثبت خواهد کرد .

مطالب مرتبط :

مناطق جنگی ما موزه نیستند !

راهیان نور پیشنهاد چه کسی بود ؟

فرماندهان عراقی در راهیان نور

جبهه ای برای نسل سومی ها 

به استقبال کاروان راهیان نور


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی