تبیان، دستیار زندگی
جزییات مربوط به آزاد سازی حشمت اله عطار زاده دیپلمات ربوده شده ایرانی در پیشاور پاکستان توسط وزیر اطلاعات تشریح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزييات آزادسازي ديپلمات ايراني از زبان وزير اطلاعات

جزييات مربوط به آزاد سازي حشمت اله عطار زاده ديپلمات ربوده شده ايراني در پيشاور پاکستان توسط وزير اطلاعات تشريح شد.

"حشمت اله عطار زاده" ديپلمات ربوده شده ايراني که آبان 87 در پيشاور پاکستان ربوده شده بود، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) آزاد و به کشور بازگردانده شد.

حجت الاسلام و المسلمين "حيدر مصلحي" وزير اطلاعات روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آزادسازي اين ديپلمات ربوده شده ايراني در پاکستان گفت: نهادهايي که در دنيا خودشان را با عنوان مجموعه دفاع از حقوق بشر و مباحثي از اين قبيل نامگذاري کرده اند، امروز با کمال تاسف در منطقه کشورهاي اسلامي حضور يافته‌اند که حضورشان موجب ناامني بسيار براي کشورهاي اين منطقه شده است.

آقای مصلحی وزیر اطلاعات

وي ضمن هشدار به کشورهاي منطقه تاکيد کرد : آمريکا، موساد و سيستم‌هاي اطلاعاتي کشورهاي اروپايي به بهانه‌هاي واهي با حضور در منطقه جز با ايجاد ناامني، چيز ديگري به همراه نداشته‌اند.

وزير اطلاعات ادامه داد: در همين راستا در آبان سال 87 در کشور پاکستان اتفاق دردناکي افتاد و حشمت الله عطارزاده ديپلمات جمهوري اسلامي ايران در پيشاور پاکستان توسط يک گروه مسلح که از طريق موساد و آمريکا حمايت مي‌شد، ربوده شد.

وزير اطلاعات ادامه داد: در همين راستا در آبان سال 87 در کشور پاکستان اتفاق دردناکي افتاد و حشمت الله عطارزاده ديپلمات جمهوري اسلامي ايران در پيشاور پاکستان توسط يک گروه مسلح که از طريق موساد و آمريکا حمايت مي‌شد، ربوده شد.

وي با بيان اين که ما از پاکستان خواستيم که اقدامات خود را براي آزادسازي اين ديپلمات انجام دهد، ادامه داد: حتي سيستم‌هاي اطلاعاتي اين کشورها هم قادر نيستند اقدامي براي مقابله با سيستم‌هاي اطلاعاتي استکبار و موساد که در منطقه حضور دارند، انجام دهند.

مصلحي تصريح کرد: لذا وزارت اطلاعات در راستاي انجام ماموريت‌هاي خود اقداماتي براي آزاد سازي اين فرد آغاز کرد که در يک اقدام پيچيده اطلاعاتي توسط برادران وزارت اطلاعات عطارزاده به ميهن اسلامي بازگردانده شد.

**سردرگمي سيستم هاي اطلاعاتي آمريکا و موساد از چگونگي آزادي عطازاده

وي با بيان اينکه در زمان مناسب توضيحاتي لازم در خصوص اين عمليات پيچيده اطلاع رساني خواهد، شد، اظهار داشت : سيستم‌هاي اطلاعاتي موساد و آمريکا از آزادي اين ديپلمات دچار سردرگمي شده‌اند.

وزير اطلاعات با اشاره به اينکه در کمال تاسف کشورهاي منطقه با دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا و موساد همراهي دارند، خاطر نشان کرد : جمهوري اسلامي ايران با قدرت و توان بالا با تمام توطئه‌هاي اين دستگاه‌ها مقابله کرده و اين سيستم هاي امنيتي را پشت سر مي‌گذارد.

وي با تاکيد بر اين که ايران در منطقه از اقتدار بالايي اطلاعاتي برخوردار است، ادامه داد : اين اقتدار نه تنها براي ايران بلکه براي يک منطقه مفيد و تاثيرگذار است.

مصلحي در ادامه خطاب به دستگاههاي امنيتي منطقه توصيه کرد که مراقب دستگاههاي امنيتي آمريکا و انگليس در منطقه باشند،‌زيرا حضور آنان تنها به ايجاد ناامني بيشتر کمک مي کند.

وزير اطلاعات با اشاره به اين که استکبار در کشورهاي منطقه برادرکشي را به وجود آورده، توضيح داد: اين در حالي است که اختلافات مذهبي در کشورهاي اروپايي و آمريکا به شدت بيشتر از منطقه ما است.

به گفته وي، استکبار در منطقه حضور يافته و ناامني را به وجود آورده است به همين سبب کشورهاي منطقه بايد هوشيار بوده و به مسايل توجه داشته باشند.

گروهي که حشمت الله عطارزاده را در پيشاور ربودند يک گروه مسلح و مرتبط با سيستم آمريکايي‌ها و موساد بودند که خواسته‌هاي مختلف نيز داشتند اما جمهوري اسلامي ايران با قدرت و بدون کوچک‌ترين پاسخ به خواسته‌هاي آنها توانست با اقتدار و در يک اقدام پيچيده اطلاعاتي عطارزاده را آزاد و به ميهن اسلامي بازگرداند.

مصلحي وضعيت با اشاره به حضور دستگاههاي اطلاعاتي برخي از کشورهاي غربي در منطقه ، افزود :‌ موساد و آمريکا با حمايت از گروه هاي مسلح، شرور و تروريست همواره به دنبال ايجاد ناامني در منطقه هستند.

وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به نحوه ربوده شدن ديپلمات ايراني در پاکستان، توضيح داد: گروهي که حشمت الله عطارزاده را در پيشاور ربودند يک گروه مسلح و مرتبط با سيستم آمريکايي‌ها و موساد بودند که خواسته‌هاي مختلف نيز داشتند اما جمهوري اسلامي ايران با قدرت و بدون کوچک‌ترين پاسخ به خواسته‌هاي آنها توانست با اقتدار و در يک اقدام پيچيده اطلاعاتي عطارزاده را آزاد و به ميهن اسلامي بازگرداند.

**دستگيري عبدالمالک، سلطه اطلاعاتي ايران را بر استکبار و موساد نشان داد

وزير اطلاعات همچنين در خصوص عبدالمالک ريگي سرکرده گروهگ تروريستي در شرق کشور نيز گفت: دستگيري عبدالمالک ريگي مهم نيست بلکه نوع اقدام و اشراف اطلاعاتي که در دستگيري وي وجود داشت و سلطه اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران بر موساد و استکبار را نشان داد داراي اهميت است.

وي با بيان اين که ايران با دستگيري ريگي توانست اين سلطه را به رخ استکبار بکشاند، اظهار داشت: اعترافات عبدالمالک ريگي ابعاد مهم و قابل توجه امنيتي دارد که ما نياز به زمان داريم تا از اعترافات وي در ابعاد مختلف بهره‌برداري اطلاعاتي کنيم.

اعترافات عبدالمالک ريگي ابعاد مهم و قابل توجه امنيتي دارد که ما نياز به زمان داريم تا از اعترافات وي در ابعاد مختلف بهره‌برداري اطلاعاتي کنيم.

مصلحي با اشاره به اعترافات قابل توجه عبدالمالک ريگي در ابعاد مختلف و اقداماتي که دستگاه‌هاي اطلاعاتي گوناگون همچون موساد، سيا و انگليس داشته و بهره‌برداري مي‌کردند، گفت: در آينده نزديک توضيحات کامل به اطلاع مردم خواهد رسيد.

وزير اطلاعات گفت: اميدواريم اقدام خوب سربازان گمنام امام زمان (عج) عيدي خوبي در راستاي همت مضاف و کار مضاعف براي مردم عزيزمان باشد و انشاء الله در آينده نيز با دعاي خير رهبر معظم انقلاب، مردم و مسئولين موفقيت‌هاي بزرگ ديگري داشته باشيم

تنظیم برای تبیان:سید ابراهیمی