تبیان، دستیار زندگی
حجت الا سلام محمد حسین موسی پور، استاندار قم به همراه معاونین و فرماندار قم با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوروز نشانگر خوش ذوقی‌های ایرانی‌هاست
آیت الله نوری همدانی

حجت الا سلام محمد حسین موسی پور، استاندار قم به همراه معاونین و فرماندار قم با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت‌الاسلام موسی پور، استاندار قم با تبریک سال جدید با اشاره به انتخاب اول فروردین برای نخستین روز سال جدید اظهار داشت:این انتخاب نشانگرخوش ذوقی ایرانی ها است که شروع فصل بهار و موسم بالندگی و نشاط را برای مبدا سال انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به تاکیدات قران کریم برای نگاه توحیدی به پدیده ها برای پی بردن به قدرت و حکمت آفریدگار الهی ، تغییر طبیعت و نوشدن فصل را از مصادیق بارز برای تدبیر و اندیشیدن به عظمت پروردگار یاد کرد و افزود:نوشدن طبیعت،گردش زمین به دور خورشید و پیدایش شب و روز و فصول چهارگانه و ... مسائلی هستند که باید در مورد نحوه آفرینش آن ها تدبر و تامل داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت درس آموزی از قرآن کریم تصریح کردند: قران کریم همواره درصدد آشنائی مردم با کتاب هستی است.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام موسی پور به عنوان نخستین استاندار روحانی کشور و تقدیر از تلاشها و خدمات انجام گرفته با آرزوی موفقیت برای وی گفت:مدیریت شما می تواند الگویی برای کل کشور باشد.

همچنین استاندار قم در این دیدار با تبریک سال جدید ،گزارشی از وضعیت طرح ها و برنامه های عمرانی استان در سال گذشته و برنامه های نوروزی ادارات استان ارائه داد.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به آمار مسافرین نوروزی به قم گفت:از ابتدای تعطیلات امسال تاکنون شش و نیم میلیون مسافر وارد استان شده که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از 20درصد رشد داشته است.

وی افزود:از این تعداد مسافرین قریب یک میلیون و چهارصد هزار نفر در استان قم اقامت داشته اند.

استاندار قم با بیان این که با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دستگاه های اجرائی استان روند خدمات رسانی به زوار و مسافرین در نوروز امسال رضایت بخش بوده است ابراز امیدواری کرد که با تکمیل طرح ها و پروژه های در دست اجرا در بخش های خدماتی و رفاهی ،خدمات رسانی به زوار در سال های آتی به شکل بهتر ومطلوب تری انجام گیرد.

وی به تنظیم بازار ایام پایانی سال اشاره و خاطرنشان کرد:در این ایام با تدابیر اتخاذ شده مایحتاج عمومی موردنیاز مردم به میزان کافی ذخیره و تامین و کنترل مناسبی بر قیمت کالاها و خدمات عمومی اعمال گردید.

حجت الاسلام موسی پور با بیان این که سال گذشته سال دستاوردهای عظیم برای کشور و استان بود به توطئه های دشمنان در سال گذشته اشاره و گفت:لطف الهی،تدبیر مقام معظم رهبری،رهنمودهای مراجع تقلید و بصیرت مردم تمامی این دسایس دشمنان را خنثی نمود و ملت رشید ایران از آزمونی بزرگ سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به پیشرفت های استان در یک سال گذشته تصریح کرد: درسال 88 قم نیز همگام با این قافله پیشرفت و توسعه کشور، گام های بلندی را به سوی عمران و آبادانی برداشت وعملیات اجرائی طرح های بزرگ و مهم شتاب بیشتری به خود گرفت.

استاندار قم با اشاره به دستاوردهای سفر ریس جمهور به قم در ایام پایانی سال گفت:این سفر برکات و دستاوردهای خوبی را به دنبال داشت که مهم تر از همه خنثی کردن نیت بدخواهانی بود که سعی در القا تیرگی روابط دولت با مراجع و علما را داشتند و این سفر و دیدار رئیس جمهور با علما و مراجع تقلید نادرستی این ادعای آنان را به اثبات رساند و موجب خوشحاالی و آرامش خاطر دوستان و علاقمندان به نظام و انقلاب گردید.