تبیان، دستیار زندگی
فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت عمومی بخصوص علما و حوزه‌های علمیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیاز به همکاری علما در بخش فرهنگ

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت عمومی بخصوص علما و حوزه‌های علمیه است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های دولت، خطاب به رییس‌جمهور اظهار داشتند: شما به فکر خدمت‌گزاری به مردم و معتقد به مبانی دینی هستید که آثار آن در سطح جامعه نمایان است؛ اینها مسائلی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و جای تقدیر و قدردانی دارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، به نقل از پایگاه  اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، امروز در دیدار دکتر محمود احمدی‌نژاد گفتند: فرهنگ، نسبت به موضوعات اقتصادی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است، از این‌رو ضرورت دارد که هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید، با اشاره به مسائل اقتصادی کشور، ابراز داشتند: امیدواریم دولت و مجلس، دست در دست هم، هدفمند کردن یارانه‌ها را به سرانجام مناسبی برسانند و مردم را از نگرانی خارج کنند.

ایشان در ادامه با قدردانی از اقدامات دولت در توجه به عمران و آبادانی شهر قم، خواستار تسریع و ارتقاء سطح فعالیتهای عمرانی دولت در قم شدند.

معظم‌له در پایان نهادینه شدن امر به معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه را دارای اهمیت بالایی دانستند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه دولت با تمام وجود در خدمت تعالی ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه است، گفت: تمام اعضای هیأت دولت با ارزش‌های والای دینی و انقلابی پیوند ایمانی دارند.

رییس‌جمهور با اشاره به اهتمام ویژه دولت به فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: همه عشق و علاقه دولت این است که ارزش‌های فرهنگی جامعه هر چه بیشتر ارتقاء پیدا کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضای فرهنگی و ایمانی جامعه حتی با چند سال گذشته متفاوت شده‌ است، خاطر‌نشان کرد: امروز فضای کشور به شدت ضداستکباری شده است و اگر کسی بخواهد به نفع بیگانه سخنی بر زبان جاری کند، بدون تردید از سوی مردم طرد خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اهتمام دولت به فعالیت‌های فرهنگی بیش از بخش‌های دیگر است، گفت: بخش مهمی از بودجه سال آینده به تقویت و ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی جامعه اختصاص یافته است و برای تجهیز و احداث مساجد، حوزه‌های علمیه و مصلی‌ها ارقام مناسبی پیش‌بینی شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت نسبت به تحکیم بنیان خانواده توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در برنامه پنج ساله و بودجه سال آینده طرح‌های مناسبی در این زمینه پیش‌بینی شده است، البته فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت عمومی بخصوص علما و حوزه‌های علمیه است.