تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با دادستان تهران تاکید کرد: مردم از دستگاه قضایی کشور انتظار دارند مر قانون و عدالت در مورد همه افراد اجرا شود و اگر بخواهید با انتساب فلان شخص به فلان شخص در بررسی پرونده ها کوتاه بیائید، در برابر مردم زیر سؤال می روید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفارشات آیت الله نوری همدانی به دستگاه قضا

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با دادستان تهران تاکید کرد: مردم از دستگاه قضایی کشور انتظار دارند مر قانون و عدالت در مورد همه افراد اجرا شود و اگر بخواهید با انتساب فلان شخص به فلان شخص در بررسی پرونده ها کوتاه بیائید، در برابر مردم زیر سؤال می روید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، یک شنبه شب، در دیدار با دادستان استان تهران، با اشاره به فتنه و حوادث بعد از انتخابات، برخورد دقیق و بررسی عادلانه پرونده ها را از جمله انتظارات مردم از دستگاه قضایی کشور دانست و تاکید کرد: مردم انتظار دارند مر قانون در خصوص همه افراد اجرا شود و طوری نباشد افرادی که تکیه گاهی دارند از غربال رد شده و معاف و مصون باشند و دیگر افراد که چنین تکیه گاهی ندارند مجازات شوند.

وی اضافه کرد: اینکه برخی از افراد منسوب به اشخاصی باشند نباید در رسیدگی به پرونده ها تاثیر داشته باشد و باید شرایط به گونه ای باشد که هیچ شخصی با هیچ وسیله ای نتواند از زیربار قانون شانه خالی کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: مردم از دستگاه قضایی کشور انتظار دارند مر قانون و عدالت در مورد همه افراد اجرا شود و اگر بخواهید با انتساب فلان شخص به فلان شخص در بررسی پرونده ها کوتاه بیائید، در برابر مردم زیر سؤال می روید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از اقدامات و نحوه ورود دستگاه قضا به حوادث بعد از انتخابات قدردانی کرد و گفت: اینکه این دستگاه فرصت داد بسیار بجا بود زیرا باعث شد که ماهیت جریانات برای مردم بیشتر کشف شود.

وی بیان داشت: اگر دستگاه قضا از روز اول با قدرت و شدت وارد قضایا می شد، ممکن بود اینها قیافه مظلوم نمایی به خود بگیرند، اما دستگاه قضا فرصت داد و روز به روز ماهیت فتنه گران و فتنه سازان برملاتر شد.

این مرجع تقلید در ادامه از چراغ سبز فتنه گران و فریب خوردگان به دشمنان انقلاب انتقاد کرد و گفت: در نتیجه گذشت چند ماه از حوادث بعد از انتخابات، اینها همه قدرت و امکانات خود را بکار گرفتند، دشمنان نیز از چراغ سبز آنها استفاده کرده و به آنها دلخوش کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، فتنه گران را همچون کف روی آب توصیف و تصریح کرد: این جریان که حمایت استکبار را پشت سر خود می دید همچون کف روی آب، زود محو شدند و آنچه باقی ماند اسلام، قانون و جریان اصیل مردمی بود.

وی بیان داشت: هر چند این حوادث ناگواری هایی را درپی داشت اما منافعی را نیز برای ملت در پی داشت، ناگواری از این حیث که با گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای از افراد حرکات و اقداماتی انجام دادند که دشمنان را خوشحال کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تصریح کرد: بعد از چراغ سبز نشان دادن این عده به دشمنان و ساختار شکنی های صورت گرفته، مردم با صلابت و خروش جانانه خود در صحنه حاضر شده و فتنه گران و فتنه سازان را به عقب راندند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: این عده بر خلاف نص صریح آموزه های قرآن گام برداشتند و بعد از گذشت مدتی، مردم پاسخ قاطعی به آنها دادند و آنها همچون کف روی آب زایل شدند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: این عده از فتنه گران و فتنه سازان بعد ازمدتی خودشان هم فهمیدند که دشمنان با تبلیغات خود هندوانه زیر بغل شان گذاشتند و فکر کردند با برخی از شعارهایی که سر داده شد کاری از دست شان برمی آید.

وی گفت: مهلت قوه قضائیه به این افراد باعث شد که ماهیت این فتنه گران برای همه مردم روشن شود و حتی برخی از آنها که برای مناسبتی به میان مردم می آمدند با خشم و غضب مردم مواجه شده و به ناچار به ماشین های خود پناه می بردند و در واقع این افراد به خودشان دهن کجی کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، تاکید کرد: در مجموع این اتفاقات، روی هم رفته نظام ضرر نکرد و چهره های بسیاری شناخته شدند، علاقه مردم به نظام و انقلاب و ارزش ها بیشتر شد، قدرت نظام اسلامی هم بیشتر نمایان شد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش حضور پرشور مردم در راهپیمایی نهم دی ماه و 22 بهمن را نشان دهنده علاقه و پایبندی فوق العاده مردم به انقلاب اسلامی و ارزش ها دانست و تصریح کرد: حوادث اخیر و رخدادهای بعد از آن ثابت کرد که مردم همان علاقه ای که اول انقلاب داشتند امروز هم به نظام اسلامی دارند، مردم همان علاقه ای که به بنیانگذار کبیر انقلاب داشتند به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقتدار و صلابت نظام در عرصه های مختلف علمی و فناوری ابراز داشت: بحمدلله امروز انقلاب اسلامی ایران از همه جهت در صلابت و اقتدار کامل است و روز به روز نیز بر اقتدار و صلابت آن افزوده می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی کشف و دستگیری عوامل شبکه سایبری دشمن و دستگیری عبدالمالک ریگی را نشان دهنده اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دانست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: کشور ایران امروز در اوج اقتدار و سربلندی ایستاده است و همه باید قدردان مردم و نظام باشند و سعی کنند مردم را همیشه در صحنه حاضر نگه دارند.