تبیان، دستیار زندگی
ده ایران در جشنواره «مونترال كانادا» فیلم «یك شب‌» به كارگردانی «نیكی كریمی» در این دوره از جشنواره «مونترال كانادا» كه از 21 مهر تا یك آبان در استان «كبك» كانادا برگزار می‌شود، تنها نماینده ایران خواهد بود. به گزارش خبرگزار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«نیكی كریمی» تنها نماینده ایران در جشنواره «مونترال كانادا»

فیلم «یك شب‌» به كارگردانی «نیكی كریمی» در این دوره از جشنواره «مونترال كانادا» كه از 21 مهر تا یك آبان در استان «كبك» كانادا برگزار می‌شود، تنها نماینده ایران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس فیلم «یك شب»، اولین تجربه كارگردانی «نیكی كریمی»، بازیگر سینمای ایران، كه چندی پیش در بخش رسمی نوعی نگاه جشنواره كن به نمایش درآمد، قرار است، علاوه بر جشنواره «مونترال كانادا» در جشنواره‌های «مونیخ» آلمان و «لوكارنو» شركت كند.

این فیلم كه پائیز امسال در ایران اكران می‌شود، داستان دختری است كه مجبور می‌شود شب را بیرون از خانه و در خیابان‌های تهران به تنهایی سپری كند و در همان شب با مردانی از قشر‌های مختلف جامعه برخورد می‌كند كه همگی از او خواسته‌هایی نامعقول و غیر شرعی دارند.

همچنین قرار است تا این فیلم در سینمای كشورهای توكیو،‌ نیویورك، بانكوك و كره به نمایش درآید.

فیلم «كودك» به كارگردانی «برادران داردن» و برنده جایزه «نخل طلائی» كن در سال جاری، فیلم «ماندرلی» به كارگردانی «آلن كاوالیر» و فیلم جدیدی از «لارس تری‌یر» از دیگر فیلم‌های جدید این دوره از جشنواره مونترال است.

«كلود شامبرلن»، مدیر این جشنواره گفت: هدف اصلی من، آوردن بهترین فیلم‌ها و آثار چهره‌های برجسته سینمای جهان به این جشنواره است كه مسلما این روش دستاوردهای جدیدی را برای جشنواره در بر خواهد داشت.

وی افزود: مهم این است كه من بتوانم پای فیلمی را به «كبك» كانادا بكشم و برگزاری اكران نخست یك فیلم در اینجا، چندان برایم اهمیتی ندارد.

شامبرن گفت: ما امسال دوره سی‌ و چهارم جشنواره فیلم‌های جدید مونترال را برگزار می‌كنیم و خوشحالم كه اعلام كنم، اكران فیلم‌های نخستی چون آثار «برادران داردن»، «فن تری یر» و «كاوالیر» در جشنواره ما خواهد بود.