تبیان، دستیار زندگی
یک مسیر یاب فوق العاده که روی هر سطحی نقشه را نشانمان می‌دهد و یک نجات دهنده دریایی که با استفاده از انرژی امواج دریا گرما تولید می‌کند. اگر مشتاق بدانید این وسایل چیست توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقشه چراغ قوه‌ای

این روزها استفاده از GPS متداول شده است. حتی در کشور خودمان خیلی ها برای پیدا کردن مسیر ، اول GPS موبایلشان را روشن می کنند.

اکثر کاربران برای استفاده از GPS از موبایلشان کمک می‌گیرند. خود من بارها به خاطر کوچک بودن صفحه نمایشگر موبایلم که در نوع خودش صفحه‌ی نسبتا بزرگی‌ست به مشکل برخوردم.

این جور وقت ها مجبور می‌شویم برویم سراغ یک نقشه کاغذی و روی زمین پهنش کنیم و دنبال مقصدی که می خواهیم بگردیم. ولی کار با نقشه‌های کاغذی وقت گیر است و هم حمل کردن در عصری که همه چیز دیجیتالی‌ست منطقی به نظر نمی‌رسد.

Maptor این مشکل را حل کرده است. این گجت در واقع یک پروژکتور کوچک مجهز به فناوری بولوتوث و GPS است.

طراح: Jin-Sun Park و  Seon-keun Park

منبع: Yanko Design

نقشه چراغ قوه‌ای
نقشه چراغ قوه‌ای

نقشه چراغ قوه‌ای
نقشه چراغ قوه‌ای

مپ‌تور به راحتی قابل استفاده است. از طریق بولوتوث نقشه ها را دریافت می‌کند و از طریق GPS در مسیریابی کمک می‌کند. در هر سطحی قابل نمایش است، کف دست، سطح زمین، روی دیوار. نور دستگاه به حدی است که در روز به راحتی دیده می‌شود و با دکمه‌ای که روی بدنه آن تعبیه شده است به راحتی می‌توان روی نقشه زوم کرد.

نجات‌دهنده دریایی

طراح: Sheng Zhe Feng و Yu Chi Huang

منبع:Yanko Design

نجات دهنده
نجات دهنده

نجات دهنده

این تویوپ نجات مجهز به GPS ، مکان دقیق شما را نشان می‌دهد. فقط باید شانس بیارید مثل فیلم‌های علمی تخیلی در مثلث برمودا یا دریاهای ممنوعه گیر نیفتاده باشید! این تویوپ نجات با استفاده از انرژی امواج دریا، گرما تولید می‌کند و با گرمای تولید شده از سرد شدن گردن و سر شما جلوگیری می‌کند. همچنین محفظه های مخصوصی برای قرار دادن آب و غذا در آن طراحی شده است.

در همین رابطه بخوانید:

بهانه ای برای گم شدن نیست.

GPS در دسترس عموم

بلوتوث ارتباط کوتاه برد

دندان آبی چه قابلیت هایی دارد؟

آینده بلوتوث

تفاوت GPS و GPRS در چیست؟

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی