تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله وحید خراسانی مراد از آل یاسین را شخص حضرت خاتم (ص) دانست و افزود: آل یاسین نیز اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) می باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقطه اعتدال جهان حضرت خاتم (ص) است

آیت الله وحید خراسانی

حضرت آیت الله وحید خراسانی مراد از آل یاسین را شخص حضرت خاتم (ص) دانست و افزود: آل یاسین نیز اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که چهارشنبه ها در مسجد اعظم قم برگزار می شود در ادامه تفسیر سوره یاسین اظهار داشت: مراد از یاسین طبق شواهد و اظهار نظر علمای عامه و شیعه شخص حضرت خاتم النبیین (ص) است و مراد از آل یاسین هم اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی تصریح کرد: به اعتراف اعاظم مفسرین عامه، قرائت اول در مصحف عثمان سلام علی آل یس است و حل مشکل ضمیر بعدی آن نیز به استخدام است آن وقت یک نفر می شود پیامبر (ص) و ما بقی آل ایشان.

وی تصریح کرد: بر همین اساس است که در زیارت آل یاسین که به توقیع مسلم صادر شده است متن علامه این است: هر گاه خواستی توجه کنی به خدا به وسیله ما بگویید چنان که خداوند فرموده است سلام علی آل یاسین.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به قرائت های مختلف از آل یاسین ابراز داشت: مختار ما در این بحث این است که آل یس فرزند یاسین است علامه مجلسی نیز در این بحث معتقد است که روایات عامه متفق هستند که مقصود آل یاسین است منتهی عناد و تعصب آنها را به امر دیگری وادار کرد از این رو آنها همه چیز را نادیده گرفته و ورق را به این طرف برگرداندند.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که نقطه اعتدال عالم امکان حضرت خاتم (ص) است تصریح کرد: آنچه دقائق قرآن را نشان می دهد همین لطایف نهفته در آیات بسیار پر معنا و مفهوم آن است.