تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : سفیده تخم مرغ  یک عدد پودر قند  1 فنجان شیر  3 فنجان خامه  200 گرم ژلاتین  8 ورق وانیل  نصف قاشق چایخوری کمپوت آلبالو  یک قوطی شکر 2 قاشق سوپخوری طرز تهیه : به جای یک قوطی کمپوت آلبالو می توانید از یک لیوان آلبال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دسر آلبالو

مواد لازم :

سفیده تخم مرغیک عدد
پودر قند1 فنجان
شیر3 فنجان
خامه200 گرم
ژلاتین8 ورق
وانیلنصف قاشق چایخوری
کمپوت آلبالویک قوطی
شکر2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

به جای یک قوطی کمپوت آلبالو می توانید از یک لیوان آلبالوی هسته گرفته به همراه یک لیوان آب آلبالو استفاده کنید.

6 ورق از ژلاتین ها را در آب گرم خیس می کنیم . سپس به شیر  داغ اضافه می کنیم و به هم می زنیم تا کاملاً حل شود. سپس سفیده تخم مرغ  را با وانیل خوب به هم می زنیم تا سفت شود. بعد نصف فنجان پودر قند را به آن اضافه می کنیم و مجدداً به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده کاملاً سفت شود . خامه را با بقیه پودر قند هم می زنیم تا خامه نیز سفت شود. سپس آن را با سفیده مخلوط می کنیم و شیر سرد شده را به تدریج به آنها اضافه می کنیم. مایع مخلوط شده ( کرم ) را در قالب گردی که وسط آن سوراخ باشد می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا بسته شود. آب کمپوت یا آب آلبالو را با 2 ورق ژلاتین و 2 قاشق سوپخوری شکر مخلوط کرده و ظرف را روی بخار آب قرار می دهیم تا ژلاتین و شکر حل شود. صبر می کنیم تا آب آلبالو کمی سرد شود. سپس آلبالو به آن اضافه می کنیم و می گذاریم ژله نیم بند شود. ظرف کرم را از یخچال درمی آوریم و در دیس گرد برمی گردانیم و ژله نیم بند شده آلبالو را در وسط کرم می ریزیم و آن را مجدداً در یخچال قرار می دهیم تا ژله کاملاً بسته شود . بعد اطراف دسر را با خامه و آلبالو تزئین می کنیم.

تذکر :

هیچ وقت ژلاتین را در شیر در حال جوش اضافه نکنید، زیرا باعث بریده شدن آن می شود. بهترین طریقه حل کردن ورقه ژلاتین و یا پودر ژلاتین به طریقه بن ماری ( روی بخار آب ) می باشد.

یک ورق ژلاتین مساوی با یک قاشق مرباخوری پودر ژلاتین می باشد.

منبع : آشپزی ضیافت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.