تبیان، دستیار زندگی
پیغمبر اسلام خاتم الانبیا نبوده است. دعوی پیغمبری نموده و نام پیغمبر را « برانگیخته » گذارد و خود را یکی از برانگیختگان می‌داند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا کسروی اعدام شد ؟

بررسی تفکرات کسروی و دلیل اعدام انقلابی او به دست گروه فدائیان اسلام

سید احمد کسروی در نوشته‌ها و مقالات خود به مطالب زیر علیه  اسلام اشاره نموده است :

کسروی

پیغمبر اسلام خاتم الانبیا نبوده است. دعوی پیغمبری نموده و نام پیغمبر را « برانگیخته » گذارد و خود را یکی از برانگیختگان می‌داند. وی همچنین به پیامبر اسلام نسبت سرسام داده است و پیغمبر اسلام خاتم الانبیا نبوده است. قرآن کلام خدا نیست و به همین دلیل به سوزاندن قرآن و پاره کردن آن پرداخته است. به امام جعفر صادق (ع) پیشوای صد میلیون شیعه جسارت‌ها نموده که قلم از نوشتن آن شرم می‌کند. تصریح می‌کند که دین اسلام با عصر حاضر سازگار نبوده و مایه گمراهی و نادانی است و مخالف دین مقدس اسلام ، احکامی از خود ساخته است. (مسلک پاک دینی)

نحوه انجام اعدام انقلابی  :

جلسات بازپرسی کسروی ،  از طرف حکومت وقت به جهت توضیح ادعاهایش در مقابل اعتراضات مردم مسلمان ، بوسیله وزارت عدلیه تشکیل شد. فداییان در جلسه اضطراری آقایان سید حسین امامی ، سید علی محمد امامی ، مظفری ، قوام ، فدایی ، الماسیان ، گنج بخش ، صادقی و یک درجه‌ دار ارتشی را برای اعدام انقلابی کسروی انتخاب نمودند.

قرآن کلام خدا نیست و به همین دلیل به سوزاندن قرآن و پاره کردن آن پرداخته است. به امام جعفر صادق (ع) پیشوای صد میلیون شیعه جسارت‌ها نموده که قلم از نوشتن آن شرم می‌کند و ...

صبح روز بیستم اسفند ماه سال 1324 در حالیکه آقای بلیغ مشغول بازپرسی بود ، کسروی و دوستانش مضطرب و نگران به اطراف نگاه می‌کردند. سربازان زیادی در کنار در ایستادند. ناگهان با مهارت عجیبی در اتاق باز شد و آقای مظفری ، قدم به درون اتاق گذاشت. قبل از اینکه مأموران بتوانند اقدامی علیه آنان انجام دهند ، سید حسین امامی و سید علی امامی وارد اتاق شدند.

کسروی

( یكی دو تا از برادرها كه در ارتش بودند از این موقعیت استفاده می‌كنند موقعی كه كسروی می‌رود داخل اطاق بازپرسی بشود اینها از لباس‌هایشان استفاده می‌كنند می آیند مأمور در اطاق بازپرس را رد می‌كنند و می‌‌گویند شما نمی‌خواهد اینجا بایستید بروید. اینها كه وقتی رد می‌شوند و می‌روند این چهار نفر هم می‌آیند توی اطاق. خود آن افسرها هم می‌روند. می‌روند توی اطاق . بیانات شهید عراقی )

مأموران سراسیمه به طرف آنها رفتند. در این هنگام فرد ارتشی با عصبانیت به مأموران دستور دارد هر چه زودتر از اطراف اتاق پراکنده شوند. صدای شلیک تیرها سربازان را به وحشت انداخت ، نفسهای همه در سینه حبس شد ، کارمندان عدلیه از ترس از اتاق‌ هایشان بیرون نیامدند . سکوت سنگینی در فضای دادگاه حاکم گشت . فداییان اسلام کسروی را که در زیر میز پنهان شده بود ، به کیفر اعمالش رساندند .

چند لحظه بعد نوای دلنشین «الله اکبر» به نشانه پیروزی برای اولین مرتبه در ساختمان دادگستری پیچید . اعدام انقلابی کسروی به فاصله 10 روز بعد از صدور اولین اعلامیه فداییان اسلام انجام شد .

گروه فداییان اسلام :

تاریخ تأسیس:  1324(ه - ش)

هدف: تشكیل حكومت اسلامی و از میان برداشتن حاكمان غاصب و ستمگر پهلوی و نجات مظلومان جهان

رهبر: سید مجتبی نواب صفوی

اعضاء اصلی: سید حسین امامی- سید عبدالحسین واحدی- خلیل طهماسبی- سید محمد واحدی- سید علی محمد امامی

هیأت رئیسه: رضا قدیری - حسین كارجو - غضنفر حیدر عربی- حسن آزاد - قدیر خرمیان

نشان شناسایی: پرچم سبز سه رنگ ، با سه هلال ماه كه در آن نوشته شده :‌ لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله

مطالب مرتبط :

شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یارانش

نواب صفوی در ملاقات با شاه

آلبوم تصاویر شهید نواب صفوی


منبع :

سایت شهید نواب

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی